Kuka on riskisynnyttäjä?

Vierailija

Olenko riskisynnyttäjä kun olen jo 39 vuotias? Yksi lapsi on ennestään.

Kommentit (8)

Vierailija

Riskisynnyttäjä on sellainen jolla on ollut komplikaatioita edellisissä raskauksissa ja synnytyksissä, tai nykyisesssä raskaudessa tulee jotain mikä voi lisätä riskejä synnytyksessä lapselle tai äidille.

Ja eikös kaikilta yli 35-vuotiailta oteta enemmän kokeita muutenkin, iän takia, seulotaan että onko sikiö terve. Ei se ikä synnyttämiseen silti vaikuta mitenkään suoraan.

Vierailija

mutta 39 vuoden ikä ei vielä yllä, sen sijaan jos on ollut ed. raskaudessa joku ongelma tai on perussairaus, riittävästi ylipainoa jne. saa riskisynnyttäjän statuksen. Itse olen riskisynnyttäjä koska ekassa raskaudessa oli raskausmyrkytys, toinen raskaus oli kuitenkin täysin normaali, mutta silti olen ikuisesti "riskisynnyttäjä".

Vierailija

Vaikka kyllahan se tietysti altistaa joihinkin tiettyihin riskeihin (lahinna kromosomihairiot). Voit kuitenkin itse paattaa haluatko naita riskeja tutkituttaa, vai hyvaksytko riskin. Riskisynnyttajalla on aidilla ja/tai sikiolla joku sairaus tai tila (esim. monikkoraskaus, joka ei sinansa ole sairaus) joka altistaa aidin tai lapsen tai molemmat sairastumiselle/kuolemalle.

Vierailija

voihan näitä syitä olla vaikka kuinka paljon mm. synnynnäiset sydänviat, sairastetut veritulpat, edellisessä raskausmyrkytys, korkeat verenpaineet, munuaisviat, hiv, jos äiti käyttää päihteitä, moni sikiöinen raskaus ym.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat