ERONNEET: Miten teillä menee lasten huoltajuus /tapaamiset?

Vierailija

Meillä tänään aika sossuun, mennään sopimaan em asioista. Lapset 2v ja 4v.

Ei olla vieläkään oikein päätetty, mikä ois meidän ratkaisu. Mies haluais ehkä vuoroviikko-systeemin, minusta paras ois, jos lapset asuis pääasiassa minun kanssa, mutta oisivat vaikka joka toinen vko pitkän vkonlopun (to-su) isällään.

Kommentit (5)

Vierailija

olen avioerolapsi. Vanhemat erosivat kun olin alle 2-vuotias. vanhempien ero on ollut minulle kova "juttu" äitini sai yksinhuoltajuuden ja isääni tapasin silloin tällöin, en koskaan säännölliseti. Tilanne oli kamala varsinkin kouluiässä. En koskaan oppinut tuntemaan omaa isääni. Pienenä sitä ei osannut kaivata, se oli tilanne mikä "kuului olla näin". Aikuisena olen puntaroinut isättömyyttäni paljonkin, ikävä kyllä en ole onnistut enää luomaan "isä-tytär" suhdetta.

Ajatelkaa siis sitä lasta ja isääkin, kun teette päätöksiä. Muutoinkin, että paljonko saadaan siltä elkareita.

Vierailija

Laittaisin sen systeemin 5-vuotiaasta lähtien, ei missään tapauskessa alle 3-vuotiaalle! Tämä perustuu omii kokemuksiin ja tuttujen kokemuksiin sekä aihetta käsitteleviin tutkimuksiin.

Tehkää kompromissina määräaikainen sopimus pitkistä viikonlopuista. Suosittelisin niiden lisäksi välitapaamista isän kanssa, sillä lähes parin viikon ero on tuon ikäiselle tosi pitkä.

Vierailija

Meillä lapset halusivat siinä iässä jo pysyä yhdessä paikassa missä kaveritkin ja koulu ovat. Vuoroviikko olisi vaatinut sitä, että isä asuu hyvin lähellä.

Meillä oli vuoroviikko 3- ja 5-vuotiailla, mutta se ei mielestäni toiminut, koska isä ei hoitanut lasten asioita kunnolla omalla viikollaan, vaan kaikki, esim. vaateostokset ym. jäivät minun viikoilleni. Elareita ei suostunut maksamaan, kun kulut muka menivät puoliksi, vaikkeivät oikeasti menneet. Sain myös pitää melkoista varavaatevarastoa, kun usein esimerkiksi kuravaatteet olivat hävinneet isäviikon aikana päiväkodista.

Vierailija

Isä asuu satojen kilometrien päässä joten olisi ollut hankalaa ruveta neuvottelemaan joka nippeliasiasta. Nyt päätän kaikki lasten asiat itse ja homma toimii. Tapaamiset on kirjattu "sovitaan erikseen"

Eli isä tulee käymään kun sille sopii mikä on aika harvoin. Lapset on vielä niin pieniä että menneisyyden huomioon ottaen en suostu lasten viettää öitä isällään.

Meillä sopimus on tehty kuitenkin erittäin joustavaksi ja asioista osataan neuvotella kun ne kohdalle sattuu.

Kaikkihan nämä on tapauskohtaisia ja sovittava sen mukaan. Kuulostaa kyllä ap:n lapset vielä liian pieniltä viikko ja viikko järjestelyyn.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat