miten vauva oppii pullosta juomaan??!!

Vierailija

apua!!! miten ihmeessä olette saaneet vauvan juomaan pullosta? mulla täysimeyksellä tissivauva jolle ei muu kelpaa. Ikää kohta 6kk ja äiti ei kyllä pitkälle pääse pötkimään. syö myös yöllä 2-3 kertaa rintaa.

ois kiva käydä rauhassa jossain, ettei ole aina kauhea kiire kotiin...

Kommentit (4)

Vierailija

opettamaan vauvaa pullon käyttöön heti sen jälkeen, kun vauva hallitsee jo hyvin rinnan imuotteen eli jotain 2-4 _viikon_ iässä.

Vierailija

Eräs tuttuni näytti miten sain vauvani juomaan pullosta.

Hän työnsi koko tuttiosan vauvan suuhun ja kaatoi maitoa suuhun. Tuttiosa oli sellainen vellituttiosa, josta valuu maitoa kun pullon laittaa ylösalaisin.

Vauvan on pakko niellä ja se ei voi työntää pois tuttia kun se on kokonaan suussa.

Joi koko pullollisen tällä tavalla. Itse joudun tällä tavoin pakottamaan pari kertaa jonka jälkeen joi itse pullosta mielellään. Meillä tosin piti samalla saada juomaan korviketta, josta vauva ei pitänyt. Hän kun kieltäytyi tissistä täysin.

Vauva oli tuolloin tuo 6kk.

Kokeile eka juoko vapaaehtoisesti jos vaihdat tuttiosan vellituttiosaan ja annat pullosta omaa maitoasi.

Vierailija

Meillä oli hiukan sama tilanne. Mä en enää tuon ikäiselle tuttipulloa ottaisi käyttöön vaan nokkamuki. 6 kk vauvalle voi antaa kiinteää ruokaa ja siihen voi lisätä nestettä niin paljon, että pakosti ei tarvitse juoda. Oppiminen nokkamukiin saattaa kestää viikkoja, mutta tarjoa joka aterialla vaikka vettä siitä.

Yksi mahdollisuus on myös hörpyyttää pienestä lasista tai mukista nestettä suuhun.

Vierailija

ja ei ihan välttämättä pakollinen. Voit nimittäin kokeilla taikamukia eli nokkista, jossa on sellainen este, ettei neste tule kuin imemällä ulos.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat