Hoitaja kotiin

Vierailija

Kenellä on ollut hoitaja kotona hoitamassa lapsia? yksi alle 3-vuotias, eskari ja koululainen. Mitä tukia voin saada?

Kommentit (8)

Vierailija

Hoitaja tuli jopa edullisemmaksi kuin päiväkoti. Saimme yksityisen hoidon tukea ja siihen päälle jotain Espoon maksamaa lisää. Maksoimme myös eläkemaksun ja tapaturmavakuutuksen (pakollisia).

En kyllä suosittele kotihoitoa. Meille oli rankkaa, kun lapset olivat aina kotona, ja jos oli vaikka itse kovassa kuumeessa, ei voinut jäädä kotiin sairastamaan, kun ne lapset olivat siellä. Toki jos on iso talo, ei tällaista ongelmaa ole. Mutta taloudellisesti tuo on tosi hyvä ratkaisu ja toki tosi pienille lapsille, omamme olivat tuolloin 11 kk - 1 v 2 kk ja 2,5 v.

Vierailija

kuin työntekijälle maksettava palkka.

Jos esim. palkkaat täysiaikaisen hoitajan mikä näyttää olevan tarpeen kun on alle 3-vuotias kyseessä niin jos esin työntekijän palkka on 1500 euroa niin saat kertoa tämän summan noin 1,4 niin tulee aika lähelle todellisia kustannuksia, nämä ovat sivukuluja jotka muodostuvat esim soty ja eläkemaksuista ja ovat pakollisia.

Sitten huomioit mitä tukia saat ja vertaat kunnan hoitomaksuun.

Eikös radiossa mainostettu sivua palkka.fi tai palkat.fi? sieltä löytyy varmaan oikeat prosentit

Vierailija

edes sinne päin, mitä jää itselle maksettavaa. En jaksa alkaa edes kyselemään, jos oma palkka menee kokonaan hoitajan palkkaamiseen.

Vierailija

(olen se joka kirjoitti aupairista)

Eli kuntalisää ei useimmissa kunnissa saa, jos ei hoida ITSE lapsiaan. Esim. meidän kunnassa me ei saatu kuntalisää, koska lapsia hoiti ulkopuolinen.

Vierailija

kuuluuhan se alle 3-vuotiaalle mutta en tiedä saako kahta tukea yhtäaikaa. Paikkakunnasta riippuen voi saada kuntalisää.

Työkkäri ja kela tietää parhaiten. Soittele ja kysy näistä

Vierailija

Moi

Meillä oli aupair puoli vuotta. Eka oli todellinen fiasko, mutta kakkonen aivan mahtava. lapset tykkäsivät ja me kanssa.

Meillä nuorempi oli alle kolmen, joten saatiin kotihoidontuki ja siihen sisaruslisä.

Jos hoitaja on työsuhteessa teihin, niin saatte kotihoidontuen, jos hoitaja tekee työnsä toiminimen alla, saatte yksityisen hoidon tuen. Muita tukia ei minun tietääkseni ole olemassa. Hoitotyöstä saatte toki tehdä nykyisin kotitalousvähennyksen (paitsi jos hoitaja on työsuhteessa teihin, vähennyksen saa kokonaisuudessaan vain yrityksellä/toiminimellä teetetystä työstä ja muistaakseni ainoastaan osittain työsuhteessa tehdystä työstä), kotitalousvähennyshän on jopa 3000 e/henkilö eli parhaimmillaan pariskunnalla 6000 e/vuosi.

No, nämä vain mun omasta kokemuksesta, en ole mitenkään asiantuntija aiheessa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat