~**~ PIKKUKAKKOSET vko 5 (26.01 - 01.02.2009) ~**~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tässä linkki viime viikkoseen (hiljaiseen) pinoon

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

ADARA

Joko oot kotiutu mummolasta?? Mikä on tilanne? Toivottavasti tätiprkl on tajunnut pysyä poissa! =) Tuuppas kertoilemaan kuulumisia! =)

SOFFU

Moi ja kiva kuulla susta! =) Vai että vauvakuume hävinny. No, kyllä se sitten tulee ns. "uudelleen päälle", kun sen aika on =). Tuossa oot ihan oikeessa, että tärppi vois tullakin, kun ei oo ressiä.

Ja tosiaan toivotaan, että mä saisin tosiaan pian tehdä plussatestin. Tämä kierto tosiaan mennään ilman "paineita". Pakko ottaa tämmöinen kuukausi tässä välissä rauhallisemmin, ettei pää hajoo! =)

HALEJA88

Onko menkat vieläkään alkanu?

LYYLIKKI81

Onko jo "vauvaprojekti" aloitettu?

OMA NAPA

Täti lähti toissa päivänä ja samana iltana pupuiltiin. Ei sen kummempia "uutisia" tällä rintamalla. Ajatelkaas, että huomenna vaihtuu kuukausi jo helmikuuhun ja se kuukausi menee varmaan äkkiä, kun on vaan 28 päivää siinä kuussa.

Kevät tulee mun mielestä aina niin vauhdilla! Ihanaa ku alkaa päivät oleen valosempia ja kun aurinko alkaa paistamaan! =) Kevät ja kesä on mun lempi vuodenajat! =)

Huomenna mennään miehen isän 63 vuotis syntymäpäiville. Sen verran vaan "pakollista" menoa tämän viikonlopun aikana.

Nyt herätteleen miestä..

Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille! =)

=) Lisbet, kp 7/26-31, yk 6.

Ps. Pikkukakkosten esittelypino on päivitetty tänään.

Vierailija

Ajattelin tulla teitä moikkailee välillä. Piti ihan tuolta katsoa milloin oon viimeks käyny. Niin ihmeellisesti tässä on nyt käyny et vauvakuume on hävinnyt kokonaan. Ei oo sit täälläkään tullut käytyä.

Reissuun on nyt aika tasan kuukaus aikaa ja siellähän me aiottiin jättää taas ehkäsy pois, mut nyt en enää ole varma asiasta. Elämä on nyt niin tasapainossa. Töissä on mukavaa. Oon löytäny mun unelmaduunin. Mies on hakenu kouluun joka alkais joko maaliskuun lopus tai toukokuus. Testit on vielä kesken. Joten saattaapi olla että odotellaan sellanen vuosi ja sitten aletaan taas yrittää.... (koulu on erillä paikkakunnalla ja musta tulis arki-yh) Kaikki suunnitelmat ovat vielä auki. Toisaalta saattas tärpätä helpommin kun en stressaa nyt yhtään ku kuumetta tosiaan ei oo... Mutta täytyy katsella matkan jälkeen tilannetta uusiksi. =)

Täällähän on tullut laskujeni mukaan ainakin neljä plussaa! Onnea kaikille!!!

Täytyy aina välillä käydä kuitenkin kurkkimassa teidän kuulumisia niin pysyy jostain ees kärryillä...=D Mutta kyllä mä aina ilmoon itestäni jos tänne kerkeen tulla lueskelee...=D

Terkut Lisbetille ja tsemppiä edelleen! Kyllä se plussa sieltä vielä tulee... Oon varma siitä.... <3

Soffu kp????? (ei mitään havaintoa) =)

Vierailija

Hei,

onnea sullekin yritykseen ja onnea tädistä :)

Sellainen kysymys heräsi, että imetätkö vielä/paljonko tai milloin lopetit jos et enää imetä?

T:salsatar ja esikoinen 6kk+

Vierailija

Täällä myös yksi taustailija ilmottautuu pikaisesti... :)

Täällä siis kovasti kuumeillaan pikkukakkosestata. Nyt kun esikoinen jo 8kk niin tätikin kurvas käymään ja teki kuumeesta todellisempaa... Nyt vain katsotaan kuinka säännöllisesti rupeaa vierailemaan, tosin yritys on päällä vaikka kierron pituus on täys arvoitus :D .

Vierailija

Haleja88, mulla alko menkat 2 kuukautta synnytyksestä, mutta sen jälkeen jäi yhdet pois ja vasta sitten kierto "normalisoitui". Jospa sulle on käynyt samoin. Sinuna odottaisin vielä viikon, tekisin raskaustestin (tein muuten itekin) ja jos näyttää negaa, odottelisin rauhassa menkkoja.

RokkiMami, täällä mummolassa on ajatukset pysyneet hyvin kurissa, mutta kotona ei kyllä varmasti millään, oikeessa oot :)) Taidan jäädä tänne vielä yhdeksi yöksi... :)

Jee, taas uusia kuumeilijoita! Ihanaa, meitä PikkuIhmeen yrittäjiä on enemmänkin!!!

ON: Alavatsassa on tutut nippailut ja valtava makeanhimo, joten nyt odotellaan tätiä tulemaksi joskus sunnuntain jälkeen. Harmittaa, mutta eihän tälle mitään voi.

Adara kp 21/25-30, yk2

Vierailija

Voi Lallie, tiedän miltä tuo tuntuu... halauksia sinulle! Ihan samalla tavalla kävi, irtisanoin itseni vakihommasta kun sain uuden ja 5 vkon työssäolon jälkeen sain kengän kuvan takalistoon ( "virallinen" syy tuotannolliset & taloudelliset syyt, todellinen kahden pvn sairaslomani keskenmenon vuoksi). Olin vielä koeajalla ja koska työnantaja meni kirjoittamaan mustaa valkoiselle että mut on *irtisanottu* niin joutui maksamaan kahden vkon irtisanomisajan palkan vaikka väitti kivenkovaa ettei tarvi maksaa eikä suostunutkaan siihen ennenkuin sai liitosta "uhkauksen" asiasta. Sain rahani :) Eihän se nyt hirmusumma ollut mutta tärkeä raha kumminkin tässä tilanteessa. Tsemppiä kovasti sinulle! Toivottavasti löydät uuden työn pian. Minä en ole löytänyt vielä ja näyttää siltä ettei vähään aikaan mitään löydykkään :( Tulehan kertomaan neuvolakuulumisia!

RokkiMami

Vierailija

Lisbet, oon tosi pahoillani... taas on yksi uusi pitkä kierto sulla edessä... toivotaan tosissaan, että nyt sulla tärppäis!!

Ritu, käy pelkopolilla juttelemassa. Ei ole mukava odotella pelko puserossa synnytystä, vaikka tietysti jollain lailla raskauden edetessä sitä alkaa jo odottamaan omaa nyyttiä niin kovasti, että synnytyspelko hieman häviää. Näin kävi mulle. Kammoatko kipua vai kävikö jotain traumaattista edellisessä synnytyksessä? Toivottavasti kaikki menee parhain päin loppuun asti ja pääset nauttimaan maha-asukin pienistä potkuista ja nyrkiniskuista!

Niin tosiaan, jos tässä raskaudutaan, joudun tietysti synnyttämään. Pääsipäs lipsahtamaan mielestä :) Mulla ei jäänyt synnytyksestä mitään kammoa, oli ihan mukava kokemus, mutta sen odottaminen oli todella stressaavaa. Poika syntyikin vasta raskauspäivinä 41+5. Jos raskaudun ja asukas pysyy mukana loppuun asti, toivon ettei noin pitkälle joutuisi enää odottamaan.

Adara 18/25-30, yk2

Vierailija

Olipas mukava lukea jo odotuspuolelle siirtyneiden kuulumisia :) Kivasti teillä jo viikkoja kasassa.

Ritu, pyydä ihan oikeesti neuvolasta lähete sinne pelkopolille. Mä kävin siellä esikoista odottaes ja se oli mulle ainakin todella auttava reissu. Suosittelen lämpimästi.

Adara: Pidä meidät ajantasalla.. Ja arvaas mitä, et sä saa niitä ajatuksia minnekkään vauva-asioista :D Ja niitä oireitakin tulee varmasti roppakaupalla ;) Pidäthän meidät ajantasalla?

Lisbet: Kurja täti kun ei ymmärrä pysyä poissa. Ei paljoa lohduta mutta ei muuta kuin uudella innolla uuteen kiertoon, jos vaikka marrasvauvan saisit.

Haleja88: Odota muutama pv ja jos ei menkat ala niin soita neuvolaan ja pyydä että pääset verikokeeseen. Ja ihan oikein ymmärsit nuo kiertopäivät, eli esim 5/28-30 niin tuo 5 on kiertopäivä ja 28-30 kierron pituus. Yk = yrityskerta.

Oma Napa: ei uutta länsirintamalla. vkonlopun pupuilut jäi väliin, su-iltana vähä heiluteltiin peittoja mut piti lopettaa leikit kesken kaiken ja nyt ei ukkoa meinaa petiin saada. Ihmeellisiä nuo miehet, ei voi muuta sanoa :P Ei taida olla toiveita raskautumiselle tällä kuulla. Oviksen piti olla vkl mutta taitaakin olla nyt vasta, vatsan nipistelyistä päätellen.

RokkiMami, jolla ei varmuutta kierron pituudesta keskenmenon jälkeen... ja oisko nyt sitten uudestaan yk1?

Vierailija

RITU-74

Samaa mieltä Adaran kanssa, että mennä juttelemaan pelkopolille, jos pelottaa. Ei se oo kiva, jos "murehtii" asiasta koko raskausajan. Ihanaa odotus aikaa!! =)

ADARA

Ei oo sulla enää pitkästi, ku alkaa piinaviikko!! Hui!! =) Toivottavasti sulla olis parempi tuuri kun mulla..

LIISA06

Heippa ja kiva kuulla susta! =) Kylläpäs sullakin on jo kertyny viikkoja! Joo, kyllähän mä ressassin tuota ovulaatiota viime kierrossa ja nyt oon tosiaan aatellu pitää tämmöisen ressaattoman kuukauden, eli mennään tosiaan sillä TJOT-meiningillä.. Vaikka en mä varmaan raskaudu kuitenkaan.. Ens kuun 13. päivä tulee 6kk siitä, ku otin viimeisen pillerin..

OMA NAPA

Loppuis jo tää vuoto!! Vieläkin tulee niin paljon, että joutuu käydä 1½-2 tunnin välein vaihtamassa tamponia.. ÄRSYTTÄÄ!!

Nyt lähen pojan kans ulkoileen..

=) Lisbet, kp 3/26-31, yk 6.

Vierailija

..nää sivut on vähän temppuillu mulle!

APUA!??

Ihan ekaks mulla ois kaikille joilla pienintäkään havaintoa asiasta niin kysymy: Imetän siis, lapsi pian 4kk ekat menkat tuli normaalisti ja kierron pituus oli ennen raskautta 28-32pvä ja uutta kiertoa on jo 35päivää, voisinkohan olla raskaana?tein kuitenkin jo testin kun 32 oli täynnä, oli negat. vai oiskohan vaan kyse siitä että imetän ja menkat ei sittenkään vielä pyöri normaalisti??Pitäiskö hakea uus testi vai odotella vaan???

Onnea kaikille + ja vielä enemmän onnea muille jotka sitä odottavat. Nyt haluaisin nopean tärpin,viimeksi meni 3 vuotta ja se koko aika oli aivan hirveetä,en pystyny ees puhuu asiasta kellekkään kun pettymykset oli niin suuria aina. Tein testejä varmaa 3-5 joka kuukaus..välillä oli ovis tikkuja ja sit olinkin jo tutkimuksissa ja tutkimusjonoissa ja vaikka missä.Tutkimusta odotellessa sitten tärppäs:)

Kiitos avusta jos joku tietäis!

Mites tuo merkintä tehdään?

esim kp 5/28-32= 5 on kierrossa menevä pvä,28-32 kierron pituus?Mikäs tuo yk on??

Vierailija

Lisbet, edelleen ollaan mummolassa. Piti jo toissapäivänä lähteä, mutta täällä sitä vielä ollaan ja mieskin tuli eilen. Saas nähdä lähdetäänkö tänään vai huomenna. Toivottavasti nyt tärppäis, kun olet rennoin mielin!!!!!!

ON: Tämän kierron suhteen olen heittänyt jo kirveen kaivoon. Selkää jomottaa ja jalat on levottomat eli menkat alkanee parin kolmen päivän sisällä. Toisaalta pieni toivo taitaa aina elää, mutta koitan kovasti tunkea sen takaisin sinne minne se kuuluukin eli piiloon. Järki sanoo, että täti tulee, kun kerta kaikki tutut oireet viittaa siihen. PRKL! Alkaisivat sitten jo!!

Tulin muuten kirjoitelleeksi pari päivää sitten vanhalla nimimerkillä kun vahingossa muistin sen tunnukset ja salasanan.

Adara kp 23/25-30, yk2 (kohta vaihtuu kolmas)

Vierailija

Nyt ollaan vihdoin kotona pitkästä aikaa. Venähti meidän kahden yön reissu melkein viikon pituiseksi :)

Menkkamainen olo sen kuin vain voimistuu. Varmin merkki on levottomat jalat ja muutenkin olo on tosi levoton ja ärtyisä. Tekisi mieli vain olla omissa oloissaan. Harmittaa muutenkin, kun ei tässäkään kierrossa tärpännyt.

Jotenkin tuntuu etten pysty täysin keskittymään esikoiseen kun haaveet PikkuKakkosesta täyttävät pään. Onko teillä muilla näin? Ois niin ihana olla pojan kanssa samalla kun toinen lapsi kasvaisi ja kehittyisi mahassa!! No, ehkä sellainenkin aika joskus tulee.

Mitä teille muille kuuluu? Onko kellekään sattunut ovis vkl:lle?

Adara kp 24/25-30, yk2

Vierailija

täällä vasta heräilty koko päivä..

Mies pääsi tänään takas töihin,ollaan siis oltu vanhemmat kipeenä..

Luojan kiitos Inka kohta 4kk säilyny,toistaseks terveenä. Itellä kylläkin vaan kurkku kipeä ja ääni pois ja paikkoja vihloo...

Tätiä ei ole näkynyt!Eilen tein taas testin ja negat. oli!Uskon todella että jää kokonaan välin ja kun täysimetän kuitenkin niin voi olla että jää täti joksikin aikaa vielä..nyt siis edellisten alusta 37 pvää!

Testi oli ärrän tikku,mutta vissiin ihan luotettava kuitenkin?

Tää oli nyt vaan omaa napaa jälleen kerran..Voimia kaikille!!Palailen paremmalla aikaa..

Vierailija

Salsatar08

En imetä enää. Imetyksen lopettelin tuossa n. 2kk sitten ja n.1,5 kk imetyksen lopettamisesta tuli täti. En täysimettänyt missään vaiheessa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat