Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saunomiskulttuuri

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen saanut tietää, että mieheni työpaikan iltatilaisuuksissa miehet ja naiset saunovat yhdessä. Hän on siis ollut saunassa useiden naispuolisten kollegoiden kanssa. Hänen mielestään asia ei ole mitenkään outo, mutta minusta ei tunnu kovin mukavalta tietää, että hän on saunonut esim. sihteerinsä kanssa. Asiaan ei ilmeisesti liity muuta kun saunominen. Onko se todella jopa yleistä, niin kun hän väittää? Olen tainnut olla kotiäiti liian kauan...

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Olen mies ja en todellakaan tykkäisi jos vaimoni olisi saunassa miesten kanssa. Se ei todellakaan tarkoita että siinä olisi mitään ihmeellistä, mutta en pitäisi asiaa mielyttävänä.

Vierailija

Useimmiten naiset ovat uikat päällä, miehistä ne vetää jalkaansa vain ujoimmat. Siispä olen monituiset sukukalleudet nähnyt :)

Sekasaunoissa on aina seksuaalinen viritys. Sille ei voi mitään.

Luultavasti miehenikin on sellaisissa ollut - en ole tullut kysyneeksi - sillä olemme samassa työpaikassa, mutta eri osastoilla, joten emme juhli yhtä aikaa.

Vierailija

Yleensä firman juhlissa on seksuaalinen vire, kun otetaan viinia ja ollaan pukeuduttu parhaimpiin jne. Kukapa siellä ollut ei sitä myöntäisi. Saunominen porukalla voi olla jollekin ihan " kaverillinen" juttu, mutta useinmiten siihen liittyy pieni pilke silmäkulmaan. Totuushan on, että firman pippaloissa on usein aika " vapaa" meininkinki. Kaikenlaista voi sattua, eikä niistä sitten jälkeenpäin puhuta ;)

Vierailija

mutta se harmittaa kun suuttuu, kun minä en halua mukaan. (Se taas johtuu siitä, että olen aina kainosteluut alastomana esiintymistä muille.) Ei niissä saunailloissa ole mitään seksuaalista sillä tavalla ollut, toiset vain tuntuvat olevan vähemmän estoisia kuin toiset.

Vierailija

onkohan tämä joku sukupolvi/toimiala-kysymys? Minun työpaikallani ei tulisi kuulonkaan, eikä muissakaan missä olen ollut. Hamassa nuoruuden käytiin useinkin yhteissaunassa ja kyllä niissä ainakin oli jonkinasteinen eroottinen viritys.

Vierailija

Meidän työporukassa mä olen ainoo nainen. Joten saunailloissa saunon miesten kanssa, koska yksin se olis vähä tylsää. Me saunotaan kyllä uikkarit päällä eikä niissä illoissa kyllä mitään seksuaalis väritteisyyttä löydy! Saunominenhan on ihan normaali suomalainen perinne, ei mikään esileikki!

Vierailija

Useimmiten on uimapuvut päällä, mutta illan mittaan miehiltä varsinkin ne alkavat jäädä laittamatta jalkaan. Saunominen kun kestää tunti tolkulla. Joskus on ihan alusta asti sovittu, että ne, jotka haluavat tulevat " munasillaan" , jos se ei häiritse naisväkeä. Yhdenkään naisen en ole nähnyt olevan alasti.

Ei häiritse kumpikaan, mutta onhan se vähän latistavaa, jos kivan näköisen työkamun miehinen varustus onkin sieltä pienemmästä päästä.

N37

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat