Hejsan! Varifrån är ni och hur många barn har ni? H.Yoda *skakar igång den tysta forumen*

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Jag, min man och våra barn (flicka 6 år och pojke 3 år) bor i västra Vanda.

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Camillax:

Lainaus:

många har gått över till det nya forumet på www.mammapappa.com, det är kanske därför det ekar lite här. Jag är på " äldre barn" , men det finns också grupper för gravida, småbarnsföräldrar och de som planerar graviditet.

Allt på svenska förstås!

*reklam, reklam* :-)

Ni gissar säker med vilket namn jag är där:)

Vierailija

Saga:

Lainaus:

Jag tänkte börja skriva här också om det passar. För tillfället tillhör jag mest till vauvakuume- och bebisavdelning. Jag har en son på 6 månader och vill ha mer barn. Och helst så fort som möjligt.

Varför jag är osäker om man får skriva här är att svenskan är inte mitt modersmål. Och tyvärr syns det. Jag har bott i Sverige ett antal år men återvände till Finland några år sen. Nu håller jag på att tappa svenskan helt och jag ville ju hemskt gärna lära min son lite svenska. Egentligen skulle jag vilja få honom till en svenskspråkig dagis men det lär vara svårt i Helsingfors.

Så, jag undrar om jag passar in? Annars är jag 34 år min familj består av min sambo, vårt barn och vår hund.

Jag har själv också nyss hittat hit, men det är väl bara roligt med mera folk? :)

Hoppas att det blir lite mer liv här i denna avdelning.

Vierailija

eller egentligen så bor vi i Smedsby,3km från Vasa.

Till vår familj hör jag(28 år),min man(31 år)och vår son snart 5 mån.

Önskar alla mammor och blivande mammor en riktigt skön fortsättning på hösten!

Vierailija

Jag är 23 och bor i tammerfors, väntar på att första barnet skall födas i maj.

Saknar svenska talande vänner från tammerforstrakten.

Vierailija

Hej, noterade att du nämnde Klövskog (Klaukkala) som hemort. Hur är det med svenskspråkig dagvård i området? Har själv tittat lite grann på Nurmijärvi mm inför en kommande flyttning.....

Vierailija

Hej du påminner lite om mig själv,jag e 25 år från södra finland o väntar vårt första barn jag med.Det sku kunna va skoj att höra mer av dig.Min beräknade tid e i juli så jag e på start rakan ännu.

Hör av dig på svenska sidorna.

Vierailija

Vår familj ser ut som följande:

Jag 21 år, sambo 22 år och vår dotter 1 år 4 månader. Sen har vi en katt också (som är 3 år) och vi bor i vasa sedan hela livet.. :)

Vierailija

Till vår lilla familj hörs jag 31år, min man 29år och vår lilla son som är 1.5år. Dessutom är jag gravid på gv 10+3. Vi är bosatta i Esbo, flyttade hit för ca ett år sedan från Helsingfors.

Vierailija

jag (25år, finskspråkig, kommer från esbo), min man (32år, svensk, kommer från oskarshamn), vår dotter (4år, föddes i esbo), vår son (3månader, föddes i düsseldorf). Vi bor alltså i tyskland. Vi pratar svenska hemma fast när jag blir arg så byter jag språk. Barnen -eller det äldsta barnet är tvåspråkigt och håller nu på att lära tyska.

Vierailija

Jag 26 år, min sambo, vår gemensamma son, 11 mån. Min sambos dotter, 11 år, och son 6år. Och varannan helg min sambos andra dotter, 9år. Bor i norra Helsingfors.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat