Poiminta

Älyttömintä mitä mies on sanonut/tehnyt synnytyksessä?

Sivut

Kommentit (847)

heräsin aamulla supistuksiin ja kärvistelin pari tuntia yksin ja kuuntelin kuinka palovaroitin ilmoitteli pariston loppumista. Herätin mieheni ja ilmoitin että ehkä pitäisi lähteä laitokselle, mutta ensiksi vaihdat pariston palovaroittimeen koska minua ärsytti kuunnella sen piippailua yhtään minuuttia pidempään. No laitokselle kun pääsimme lopulta lumimyrskyn aiheuttamien kinoksien jälkeen( poika syntyi 01.02.04) niin mieheni vertaili kätilön kanssa kummalla pahempi matka sairaalaan. Synnytys oli nopea ja kun poika oli syntynyt niin sen jälkeen mies kysyi että tarvitsenko laukkua( sairaalakassia) johon vastasin että kyllä niin mies vastasi että oota niin haen sen autosta. Ja mies on kehunut jälkeenpäin kavereille kuinka meidän autossa on hyvät " kauhukahvat" kun kestävät muijankin roikkua niissä koko matkan sairaalaan.

Synnytys venyi pitkäksi, mutta viimein kätilö antoi luvan ponnistaa. Samaan aikaan toinen kätilö juoksutti ovesta sisään puhelinta, ja hihkaisi että " Isä soittaa!" . Mieheni oli siis myös paikalla, ja hetken kaikki neljä tuijotimme hölmistyneenä toisiamme. Tilanne selvisi kun sain tuskissani karjaistua puhelimeen että kuka siellä, oma oma isänihän siellä kyseli joko hänestä on tullut ukki! Vastaukseksi hän sai tosin tylyn " v****ako tänne soittelet" ... Puolta tuntia myöhemmin hänestä tulikin ukki, ja kun illalla soitin hänelle ja kerroin että poika tuli, pyysin hieman nolona anteeksi reaktiotani.. :)

Meillä synnytyksestä aikaa kohta 6kk. Mies oli aika hauska ponnistusvaiheessa (kesti yli tunnin), kun pidätteli hengitystä samaan aikaan kun minä ja hoki vaan etä hyvin menee (oli pyörtymisen paikalla). Epiä kun laitettin meni ihan vitivalkoisesksi ja minä jouduin selittelemään, että ei tämä kulta satu, rutisee vaan vähän...

Itse ilokaasun vaikutuksesta huusin vähän väliä OPA! Oltiin juuri katsottu Kreikkalainen naimakauppa- elokuva ja siitä sitten jäi mieleen. Myöhemmin tuli oksennus ja sanoin miehelle, että etsi joku mihin oksentaa, toi jonkun muovisen pitkän pussin jostain kaapista. Tiedä mihin oli oikeasti tarkoitettu...

Nauretaan miehen kanssa vedet silmissä näille:)

Itse puolivälissä odotusta. Mies ei oo vielä ehtinyt laukoon mitään erikoista. Totesi vaan ultran jälkeen, että poika on tullut isäänsä, laiha ja isot vehkeet:) (no, kaikkihan on suhteellista:) )

Synnytysosaston kovan ruuhkan takia mies oli vienyt kaikki ulkovaatteeni mukanaan, kun lähti pois synnytyksestä. Sovimme että hän tuo mulle takin ym. hakiessaan minut ja vauvan kotiin. Kuinka ollakaan, jotain unohtui: kengät. Pakkasta 20 C. Piti sitten lainata sairaalan ruskeita muovilipposia ja läpsytellä niillä parkkipaikalle.

Mies oli aivan ihana synnytyksessä ja sen jälkeenkin. Keskimmäinen kätilö oli melko kehno. Oksensin lähes koko synnytyksen ajan vähän väliä ja mies putsaili kaarimaljoja kiltisti, kun päästiin sitten synnytyssaliin niin oksensin taas ja kätilö sattui olemaan paikalla. Mieheni sitten täyden kaarimaljan kanssa kääntyi kätilön puoleen, että mihin se pitäisi viedä, kätilö hyppäsi kauhuissaan puoli metriä taaksepäin ja viittasi äkkiä vessaan päin " vie se tuonne" . Onneksi ponnistusvaiheessa oli sitten vuoro vaihtunut ja mukava kätilö, liekö tuo ensimmäinen uskaltanut veristä vauvaakaan ottaa käsiinsä :)

synnytyssalissa mies ilmeisesti ajatteli istuvansa kiikkutuolissa ja lukevansa lehteä koko toimituksen ajan, mutta minä hätistin sen sieltä sängyn viereen että pitäisi edes kädestä kiinni. yritti pahus pariin otteeseen luikahtaa sinne kiikkutuoliin vielä takaisin.

kesken ponnistusvaiheen mies kysyi että sattuuko sua oikeesti noin paljon kun huudat noin kovasti. se oli niin tyypillinen kommentti mieheltä että meinasi alkaa naurattamaan. sattui vaan niin pirusti etten voinut.

tyyris + poju " tissi-imuri" 2vk

Kiitos rakkaat palstailijat, ihania juttuja, pyyhin tässä vesiä silmistä ja melkein pissoja housuista!

Nostanpa juttuja taas vähän, et uudetkin ne löytää! :)

Kun kuopuksemme syntyi kesäkuussä-03.

Kätilö oli juuri käynnyt tsekkaamassa tilanteen ja paikat oli 6 cm auki. Sovimme että hän lähtee tilaamaan nyt kuitenkin anestesialääkärin antamaan spinaalipuudutuksen , kun alkoi olla jo melko tuskaa. Kätilö tuikkasi jonkun lihasrelaksantin reiteeni, kun se on ennenkin ollut tosi hyvä juttu kohdallani. Samalla hän kysyi mieheltäni että maistuisiko kahvi ja leipä? No tottakai, sanoi mies. No kätilö pyysi jonkun tuomaan ne heti.

No ei mennyt kuin pari minuuttia niin toinen kätilö tuli tarjottimen kanssa ja mies otti sen kiitollisen avastaan. Hän oli juuri istahtamassa tarjottimen kanssa kiikkutuoliin , kun minä ehdin parkaista että " nyt se tulee" ! Ja mies tuohon; " ei se vielä voi tulla, vastahan se oli 6 cm auki!" No minä sanoin että " NYT SE TULEE" ! PAINA SITÄ NAPPIA JO! No sitten mies säntäsi ja painoi nappia ja kahvikupit heilahteli kun tarjotin lensi pöydälle:)) Kätilö juoksi paikalle ja sanoi että hän arvasi että tässä käy näin. Mulla tapahtui viimeksi juuri samalla tavalla kun sain lihasrelaksantin reiteen:) Kaikki aukesi muutamassa minuutissa ja vauva syöksyi suurin piirtein pöydälle:) Kätilö juoksi ympäri salia hätännyksissään. Mulla puhkesi kalvot vasta tuossa vaiheessa ja uin vedenseassa sängyllä ja samantien sieltä tuli vauvakin ja kätilö ehti juuri huutaa toista kätilöä avuksi ja ottaa kopin:) Et sillee. Tämä kyllä yllätti kaikki! Kätilö kehoitti tulemaan neljännen kanssa heti kun nipistää. Sanoi että kestää kaikkineen puoli tuntia. Meiltä ajaa sairaalaan jo tuon verran! Pikkasen pistää miettimään...

Rillamari

Lytte77:

Lainaus:

Esikoisemme päätti hankaloittaa maailmaan tuloaan ja päädyimme sektioon, johon isäkin oli tervetullut. Eipä siinä mitään, ukon kommentti on jäänyt mieleen... No nyt mä en päässytkään siihen keinutouliin, joka siel synnärillä olisi ollut....Hymmmm Ja jälkikäteen sektion jälkeen.. Älä suotta enää puhu sisäisestä kauneudesta... ei ne sun sisäelimet kovin kivoille näyttäny... Oli ollut nimittäin pakko katsoa leikkausalueelle, kun lähtivät kätilön ja vauvan kanssa salista pois.

Edelleen ilkeänä ihmisenä toivon, että olisi pyörtyä kolahtanut siinä kohtaa....... ei vaan mut hiukan potuttaa Olisi ollut kiva vaikka kuulla onnea..jne...

Minä sain myös kuulla että näky oli kuin kaupan lihatiskillä.....

eli kaiken kaikkiaan synnytys kesti 20h ja rapiat. Siinä oli alussa vähän rauhallisempaa joutenoloa, itsekin vielä suht tolkuissa. Mies luki varaamani lehdet ja kävi pari kertaa syömässä. Synnytyssalissa oli tietokone ja mies mietti tovin ja päätti sitten kysyä kätilöltä saisko hän pelata pasianssia. Koneeseen oli laitettu lappu " vain henkilökunnan käyttöön" ja kätilön ilmeen perusteella tulevan isän olisi ollut syytä keskittyä vaimoonsa pelien sijasta:)

Itse kiittelin koko synnytyksen ajan henkilökuntaa hyvästä yhteistyöstä ja tsemppauksesta sun muista..

AE

meillä näin.

Olin toisen lapsen kohdalla yliaikais kontrollissa rv 42 kun sitten sain luvan mennä kotia odottamaan seuraavaa päivää menikin lapsivedet siinä pöydältä noustessa ja heti alkoi kovat jatkuvat supistukset. olin äpolin puolella vielä tuolloin. Huutelin sieltä sermin takaa hoitajille että nyt sattuu ja kovaa!! enkö jo pääse salin puolelle ja tarkistakaa tilanne! No sitten yksi hoitajista soittaa salin puolelle ja sanoo " mitä tehdään kun täällä yksi äiti _väittää_ olevansa kipeä" kesti 3h ja poika oli ulkona :o)

-04 odotin nelosta rv37 ja iltapalaa tehdessä tunsin kun jotain poksahti. Annoin lautaset miehelle ja yritin ehtiä vessaan ennen kuin valuu jaloille vedet,en ehtinyt ja huusin eteisestä miehelle että soita äidilles nyt mennään. Tähän mies totesi että " ei mennä ei meidän lapset etuajassa tuu" No tuli kuin tulikin seuraavana päivänä.

Vitosta kuumeillaan ja nyt varaudun kyllä jo hyvissä ajoin synnytykseen.

Äitini kun oli minua tekemässä oli kätilö tokaissut äidilleni ettei se nyt noin kipeää voi käydä (äitini huusi toista vuorokautta kivuissa) äitini oli potkaissut kätilöä päähän ;o) vaihtui kätilö samantien...

Niiloakseli vitosta kuumeillen ;o)

Ihan pikkasen menee asian vierestä..mutta seuraavassa myös esimerkki,millaisia ruudinkeksijöitä miehet ovat ;)

Ollessani ihan viimeisilläni raskaana,mieheni kaveripiiri jo kovasti suunitteli ja kyseli varpajaisia.Laskettu aikani oli perjantaipäivä ja mieheni vitsailikin,että " joo,kyllä se perjantai-aamuna syntyy,hän on sen niin tilannut..illalla päästään sitten juhlimaan"

Veljeni olikin sitten suuressa viisaudessaa mennyt kysymään töistä jo kyseiselle päivälle pekkasen,ja kertonut syynkin.Työnjohtaja oli onnitellut " enoa" johon tämä tietysti totuudenmukaisesti oli vastannut ettei vielä ole eno,mutta kyllä se aamulla syntyy kun tuleva isä niin lupasi.OLISINPA HALUNNUT NÄHDÄ POMON ILMEEN!!!

(Perhana..kävi muuten niin että tyttö syntyi kun syntyikin sinä aamuna..ja miehet sai varpajaisensa..!!!)

Mun ex- mies kannusti mua esikoista ponnistaessa; " Perkele, ponnista se nyt ulos ettei mun tarvi mallia näyttää!" Mulle se olis kyllä sopinut että mies ois mun puolesta ponnistellut....

Toisessa synnytyksessä exä ei sitten ollutkaan mukana.

Kolmatta odottaessa mulla meni kolmen aikaan aamu yöllä lapsivedet, Olin juuri käynyt pissalla ja hipsin takaisin makuuhuoneeseen kun vedet alkoi lorísemaan, nykyinen mieheni siihen sitten että " pitikö sitä lattialle ruveta kuselle ku vessaki on keksitty.." Minä sitten yritin varovasti sanoa että pitäs soitella isommille lapsille vahti paikalle, johon mies sitten nerokkaana että soitetaan sitten kun olet ensin koristellut tytön synttärikakun, ettei hänen tarvi sitä aamulla koristelemaan ruveta... Kyllä se multa jäi koristelematta.... Kun meille sitte lapsenvahti tuli naapurista (ystäväpariskunta)niin pariskunnan mies oli suurin piirtein kokeilemassa että eihän me huijata... Kokeilut jäi kokeilematta kun tämän miehen kihlattu kysyi yhtäkkiä että mihin mun mies vielä lähti ajeleen.. ukko parka oli sen verta sekasin että unohti minut kotiin mutta onneksi huomas unohduksensa jo risteyksessä.

Sairaalaan päästyämme mies lähetettiin kotiin nukkumaan kun vauva ei ollut laskeutunut. seuraavana iltana mies sitten tuli katsomaan mua sairaalaan. Kätilö ja opiskelija tuli siihen sitten katsomaan mikä tilanne on, ei ollut muka kummentunut. mutta auta armias kun lähtivät huoneesta niin minuun iski sellaiset kivut ettei ollut tosi, mies itten kilttinä poikana hälyytti kätilön paikalle joka sitten kytki minut supistus käyrään ja meni sanomaan ettei mua supistele, mieheni rupesi kiukkuamaan kätilölle että hän kyllä ainakin tietää että eukkoa supistelee, kun onhan hän poijittanut lehmiäkin, siinä sitten mies ja kätilö inttää että synnytänkö minä vai en, minä sain vaivoin soperrettua opiskelijalle että ponnistuttaa. Pääin onneksi saliin ja ponnistamaan, siinä rytäkässä sitten mursin miehen peukalon, mitäs lupasi että saan puristaa niin lujaa kun jaksan JOS sattuu... Ei mies kuulemma ikinä aio lähtä synnyttään...

Nyt sitten reilu vuosi myöhemmin oli jälleen poijittanut lomituspaikassaan lehmää ja murtanut saman peukalon uudelleen, oli tilan isäntä ihmetellyt kun mies oli sanonut että viimeksi peukalo murtui kun emäntä synnytti 4,5 kiloisen " keskosen"

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat