Arjen komiikkaa: väsyneiden äitien toilailuja pinoon!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Laitetaankos tähän toistemme iloksi omasta väsymyksestä johtuvia arjen sattumuksia?

Tässä pari mulle viime päivinä sattunutta:

Tilasin 4kk:n ikäiselle vauvallemme lääkäriaikaa. Hoitaja langan toisessa päässä kysyi lapsen nimeä. Mä tuijotin pari sekuntia sylissä olevaa vauvaa ja ehdin ajatella, että mikä ihme tän nimi nyt oli..?

Olin hiuspesulla ja olin huuhtonut shampoon pois. Laitoin hoitoainetta, mutta laitoinkin vahingossa uudestaan shampoota. Huuhtelin pois, ja laitoin uudestaan hoitoainetta, siis TAAS shampoota... siinä vaiheessa alkoi jo naurattaa. Kolmannella yrityksellä sain lopulta hoitoaineen hiuksiini.

Sivut

Kommentit (402)

Vierailija

Toissa aamuna mittasin äidinmaidon vastikejauhetta.. yy kaa koo.. oho, hups, laitoin jauheen omaan kahvikuppiini! Joka oli siis tytön nokkamukin vieressä pöydällä. Tää on tätä ;)

Vierailija

Tää nyt ei varsinaisesti ollut toilaus, mutta kun muutkin on etsineet vauvojaan ympäri asuntoa, niin kerronpa minäkin:

Esikoinen oli muutaman kuukauden, sillä tavalla, että ei ryöminyt vielä, hyvä jos kääntyi. Laitoin sen lattialle jumppalelun alle ja itse läksin jotain asiaa toimittamaan toiselle puolelle taloa, mitä lie, pesukonetta tms. Tohkeissani tulin sitten hetken päästä takaisin, mutta VAUVAA EI NÄKYNYT MISSÄÄN!! Vähän aikaa pyörin ja pyörin, kunnes mies kurkisti nurkan takaa vauvan kanssa - oli tullut sillä välin töistä kotiin ja päättänyt tehdä pikku käytännön pilan mammalle.... kyllä meinaan säikäytti!

Vierailija

mokailen...yhdenkerran syttyi patalaput palamaan kun oli väärä hella päällä seisoin sitten vieressä käsi suulla ja toistelin että voi kamalaa pienellä äänellä onneksi mies tuli hätiin...

vaippoja tiputan jatkuvasti roskikseen ja samaa vaippa pssia oon ulkoiluttanut ainakin 3 päivää peräkkäin välillä se on sitten oottanut parvekkeella...maitopurkin löysin tässä taannoin pakastimesta ja poskessani oli eräänä päivänä vauvan kakkaa kun menin miehen viereen sohvalle....

eräänä iltana luin kirjaa ja katsoin telkkari...juoksin vähän väliä katsomassa poikaa..mikä sillä on kun inisee kokoajan...lopulta tajusin että teeveessähän se olikin se inisiä...

itse en muista syödä yleensä ennen kuin mies kysyy ootkos muuten syönyt tänään ja viimeksi tänään leikkipuistossa ihmettelin että mitähän poika kitisee...oli ruokaaika olut ja mennyt...

pusero mulla on melkoisen usein väärinpäin muta se on ollu aina näin...

lapselle panen usein kengät vääriin jalkoihin...

tämä on paras vaikkei moka oikeestaan kun vauva oli joku 5kk imetin yöllä nostin hänet aina syömään kun vähän inahti...laitoin aina sille puolelle mistä en viimeksi imettänyt (tosin tässäkin sattui erhe niin usein että lopulta vain toinen tissi tuotti)eli keskelle itse sitten ihan reunaan ettei mies huitaise lasta unissaan sikee uninen kun on...putosin sitten siitä melkein lattialle kun rupesin hankkiutumaan ylös imetyksen loputtua ja jäin roikkumaan pinnasängyn ja oman sängyn väliin niin pahaan asentoon että olisin herättänyt nukkuvan vauvan jos olisin liikkunut siinä aikani kuiskailin että huhuu mies herää...ei liikahdustakaan... sitten hoksasin että yllän häneen just ja just kädellä silitin ,läpsin ja raavin jopa vedin nenästä ja lujaa eipä herännyt ei.....aamulla ihmetteli kun mua kiehutti.......

Vierailija

Pari iltaa sitten tyhjäsin puhelimestani kalenterin vahingossa. Koko kalenterin. Meni syntymäpäivät, muistutukset, työkeikat, tapaamiset ja tärkeät huomiot vuosien varrelta. Siinä sitä oli hetki ihmettelemistä.

Zco ja tyttö 6kk

Vierailija

Olin menossa yhteen toimistoon vaunujen kanssa ja piti käyttää hissiä. Menin hissiin ja pääsin toivottuun kerrokseen ja jäin odottamaan että hissin ovi aukeasi. Eipä auennut. No hätääntyneenä soitin siinä seinässä olevaan numeroon ja selitin että oon vaunujen kanssa hississä eikä ovet aukee. Puhelimen toisessa päässä kehotettiin rauhallisesti nojaamaan oveen josko aukeaisi. No aukeshan se =) Eipä ollu niitä automaattiovia, mutta eipä tullu itelle mieleen kokoeilla!

Vierailija

itse löysin yksi päivä kaakaopurkin jääkaapista. sitten kivenkovaa väitin miehelleni etten se minä ollut... no, tulihan se sitten mieleen myöhemmin jääkaappiin kurkatessa että taisin se sittenkin olla minä...

eilen illalla olin menossa nukkumaan ja huomasin että pöydässä oli oma laittamani iltapala. ja muistan kyllä että sen siihen laitoin (oli oikein juomat jo kaadettu jne) mutta en edelleenkään tiedä kauan ne oli siinä lojunu... no, söin iltapalan ja menin nukkumaan.

Vierailija

Mies lähti perjantaiaamuna ennen töihin menoaan hakemaan Harry Potteria Prismasta, lupasi heittää sen mulle kotiin heti että pääsen päikkäreillä lukemaan. No, minä tein samaan aikaan lähtöä perhekerhoon ja huomasin miehen avaimet avainkaapissa, hänellä on koti- ja työavaimet samasssa nipussa. Pakkasin lapset rattaisiin ja lähetin matkalta miehelle tekstiviestin, että otahan avaimesi kun tuot Potterin kotiin. Jostain kumman syystä mies soitti heti perään ja halusi lainata mun avaimia...

Vierailija

Olin koirien kanssa metsälenkillä ja loppulenkistä puhuin puhelimessa. Kun pääsin sisälle, aloin kaivaa puhelinta taskusta. Voi kauhistus, sitä ei ollut missään. Mietin kauhuissani, miten ihmeessä löydän sen metsästä. ONNEKSI en entinyt jakaa ajatustani ääneen, sillä olisi saanut makeat naurut se joka siellä puhelun toisessa päässä oli..

Onneksi ei mulla ole silmälaseja. Voin kuvitella miten niitä aina etsisin =)

Vierailija

Sain vauvalle lahjaksi olkainhousut, joista puuttuivat napit ja napinlävet. Sain sitten loistavan oivalluksen, että eihän minun tarvitse näitä olkaimia lyhennellä tai pidennellä, eli riittää, kun ompelen olkaimet yhteen ja laitan napin koristeeksi. Tehtyäni tämän, yritin sitten pukea housuja vauvan päälle... Eipä löytynyt rakoa, josta olisi vauvan saanut housuihin!

Vierailija

Mitähän siitä tulee, kun me saadaan vauva kotiin.. Nyt jo mulla sanat aivan hakusessa! Mies luki vähän huolestuneen näköisenä ;) Saa olemattomat vatsalihakset kyytiä, kun täällä hirnun!

mammamaija 30+2

Vierailija

itse löysin yksi päivä kaakaopurkin jääkaapista. sitten kivenkovaa väitin miehelleni etten se minä ollut... no, tulihan se sitten mieleen myöhemmin jääkaappiin kurkatessa että taisin se sittenkin olla minä...

eilen illalla olin menossa nukkumaan ja huomasin että pöydässä oli oma laittamani iltapala. ja muistan kyllä että sen siihen laitoin (oli oikein juomat jo kaadettu jne) mutta en edelleenkään tiedä kauan ne oli siinä lojunu... no, söin iltapalan ja menin nukkumaan.

Vierailija

Yritän etsiä kynää, joka on ollut koko ajan kädessäni.

Kerran kaupassa kehuin ystävälleni kun kerrankin muistin ottaa rahapussin kassalta mukaan, kaveri tokaisi että voisit ottaa noi ostoksetkin..

Äitini ja isäni luona juoksin vessaa. Käytävän päässä täytyy tehdä 90 asteen käännös, käännyin liian aikaisin ja törmäsin kaappiin.. Auts..

Ristiäisissä imetin tyttöä. Minulla oli mekko jossa oli olkaimet ja sen päällä oli neuletakki. Laskin olkaimen alas imetyksen ajaksi. Kun tyttö oli syönyt suljin imetysliivit ja vetäisin neuletakin päälle. Mies vihjaisi että voisin nostaa myös mekon olkaimen peittämään imetysliivejäni..

Mies etsi kaukosäädintä. Sanoi hänelle, että soita siihen..

Kaupan kassalla yritin maksaa kirjastokortilla, ei kelvannut..

On tapahtunut paljon muutakin, mut nää tuli nyt mieleen.. Onneksi en ole ainoa :D

Vierailija

..laitoin vahingossa Cuplatonia nuhaisen vauvamme nenään. Tai siis yritin laittaa, Cuplaton vaan ei tullut pullosta ulos yhtä helposti kuin keittosuolatipat. :) Tajusin siinä vaiheessa kun vauva alkoi tosi tyytymättömänä ähistä, oli varmaan pienen pieni tippa eksynyt sieraimeen. :) Mistä ne pullot nyt pimeässä erottaisi.. ;) Otin vain kiireesti lääkekaapista pullon käteen jonka oletin olevan keittosuolatippoja ja pimeään makkariin keskellä yötä vauvaa " hoitamaan" .

Vauvan tuttia olen muutamaan kertaan ollut laittamassa esikoisemme suuhun. Esikoinen ei ollut tästä moksiskaan, aukaisi vain suunsa ja katsoi kasvot iloisena äitiä(oli vasta luopunut tutista). Avomieheni taas on monesti ollut minulle antamassa tuttia suuhun, kun vauva on ollut sylissäni. :)

" Kauhein" mokani tapahtui kun kuopus oli n.4kk vanha, eikä osannut vielä juuri muuta kuin köllötellä lattialla. Esikoinen alkoi itkeä, kun hänelle sattui joku haaveri ja laitoin vauvan lattialle tuijottaen samalla esikoista. Noh, eihän siinä muuten mitään, mutta laitoin vauvan " seisomaan" lattialle. Valahti raukka vain vetelänä selälleen makaamaan jalkojani vasten ja alkoi itkeä todella loukkaantuneena. :) Kauhea äiti!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat