abortista kuvia katsokaa ennen kuin tapatte lapsenne

Sivut

Kommentit (100)

Vierailija

itse toivon etten koskaan joudu siihen tilanteeseen, että abortti olisi vaihtoehto. Ystävälleni on tehty abortti ja se oli todellakin paras vaihtoehto.

Jeesustelu ja tuomitseminen ei tässä asiassa auta ketään, ja tuollaiset roskasivut vain jakavat asian tiimoilta kansan rajummin kahtia.

Ja hiukan lähdekritiikkiä kiitos!

Vierailija

jos joku haluaa lapsensa silvottavan tämän jälkeen niin ihmettelen

ja olen sitä mieltä että joka murhaa terveen sikiön mukavuussyistä on kelvoton elämään itsekään

näitä syitä on

- lapsi ei sovi tähän elämäntilanteeseen opiskelu tai köyhyys

- kun ehkäisy petti

ymmärrän jos vauva on vakavasti sairas ja elinkelvoton miksi pitkittää raskautta tai jos äidin henki on vaarassa

aikuisella ja lisääntymisikäisellä nuorella on riittävästi tietoa ehkäisystä sekä jos puuhaa sänkyhommia on oltava valmis kantamaan vastuu seurauksista ja tässä tapauksessa se seuraus on lapsi

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Suurin osa naisista, jotka keskeytyksen jossain elämänsä vaiheessa ovat tehneet, katuvat sitä. Sellaisen vaikutelman ainakin olen saanut haastatellessani esim. kohdunpoistoleikkaukseen tulevia naisia, joilla tällainen on takana.

Sinun pieni henkilökohtainen otantasi tuskin vastaa laajempia oikeat tutkimuskriteerit täyttäviä haastatteluja (esim. ei-asenteellisesti värittäytynyttä tulkintaa), jonka mukaan valtaosa aborttiin päätyneistä naisista ei kadu valintaansa. Kyllä abortin vastustajillakin on puurot ja vellit sekaisin, jos kehtaavat väittää, että naiset menevät tekemään abortin keskiraskaudessa tostavaan ihan huvikseen ja kevein perustein. Valtaosa eli 90 % aborteista tehdään ensimmäisillä viikoilla. Eiköhän suurin osa lukutaitoisista ja täysjärkisistä naisista ole tietoisia siitä, että keskiraskaudessa sikiö muistuttaa jo vauvaa. Opintojen takiahan sitä vauvoja listitään hengiltä. Älä jauha " kätilö" jaskaa lämpimiksesi!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Siis niin isoja. Sairaanhoitajaystäväni aina joskus näitä tapauksia mulle itkee. Just jotain akkoja joilla on mies jättänyt, ja sitten päätetään, ettei tätä lasta halutakaan, ja saadaan se abortti " erittäin painavasta syystä" ennen rv20.

Siinä ne hoitajat sitten odottelevat, että lapsi lakkaisi hengittämästä, että sen voi heittää roskiin. Tätä tapahtuu suomessa, älä väitä muuta jos et tiedä.

Joo, Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa naiset antavat heittää terveen lapsensa roskiin. Ja mieluummin sentin palasina. Ihan tosi. Luin Seiskasta.

Vierailija

En ole missään vaiheessa sanonut, että rv 15 hengittää, ole hyvä ja näytä missä. Rv 20 lapsi jolloin vieläkin saa " hyvällä syyllä" abortin myös täysin terveen lapsen ollessa kyseessä, abortti tehdään käynnistämällä synnytys, ja joissain tapauksissa lapsi hengittää synnyttyään, ymmärrätkö?

Silti lapsi ei ole valmis jäämään henkiin, koska keuhkot eivät todellakaan ole kypsät, eikä muitakaan elämän valmiuksia ole, mutta silti sen ikäinen sikiö (eivät kaikki, suurin osa kuolee jo synnytyksessä)saattaa hengittää. Se on aika perustavanlaatuinen refleksinomainen toiminto, eikä se sikiö mieti, että hetkinen, keuhkoni eivät ole kypsät, joten turha kait hengittääkään.

Menikö sulle vihdoin jakeluun?

Vierailija

Onko hän jotenkin vähemmän ihminen?

Ainut minulle mahdollinen tilanne hyväksyä abortti on, että jos raskaus vakavasti vahingoittaa äidin terveyttä. mutta niitä tilanteita on nykyään todella vähän. Esim. vielä 70-luvulla diadeetikkoja suositeltiin keskeyttämään raskautensa, nykyään hoito on mennyt paljon eteenpäin ja vauvan saaminen on myös heille mahdollista.

Vierailija

Mulla ei ole mitään tutkimustietoja, mutta kyllä mun kaveripiirissä jokaista, joka on abortin tehnyt, se on jossain määrin jäänyt kaivelemaan.

Vierailija

Parempihan toki olisi sinun mielestäsi ollut yksinhuoltajuus, lapsen elättäminen yhteiskunnan varoilla, koulutuksen saamatta jättäminen, jne.

Ei mun kohdussa ollut vauvaa, joka olisi tapettu. Kohdussani oli solumöykky, joka ajan kanssa olisi(mahdollisesti) kehittynyt vauvaksi.

ota kuule selvää Suomen lainsäädännöstä, sillä Suomessahan me asutaan. Aika tyhmää todella tuoda sitä " jenkkipropagandaa" tänne pohjoiseen.

Kasva aikuiseksi tai pakene vuorille ja hirtä ittes.

Vierailija

olen vastuuntuntoinen ja yritän pelastaa niin monta vauvaa kun pelastettavissa on

tänä suunnattoman itsekkyyden aikakautena ihminen on tullut julmaksi tappajaksi joka tappaa omia lapsiaan

syntynmättömän lapsenmurha tulisi saattaa viivalle syntyneen ihmisen murhaan verrattuna oikeudellisesti

ja yllätys yllätys kyllä suomessakin isoja sikiöitä/vauvoja eliminoidaan tuossa vajaa viikko sitten eräs lääkäri kertoi sen tällä samaisella palstalla

ne muut painavat syyt antaa mahdollisuuden siihen

minä en suostuisi kenenkään painostuksesta tapattamaan lapsiani

vanhempien/miehen/ en kenenkään sillä kyse olisi minun jälkeläisestäni jossa jatkuu elämä sukupolvien ketjussa

olen ylpeä siitä että laitoin tämän linkin ja tarkoitus on herättää niitä miettimään asiaa vielä uudelleen jotka harkitsevat aborttia

turha kenenkään puolustella että oli vain solumöykky niin sinä olet itsekin ollut alkuun äitisi kohdussa ja olet saanut syntyä tähän maailmaan mikä antaa sinulle oikeuden tapattaa puolustuskyvytön lapsi

sanot kenties että siihen on oikeus lain puitteissa olen sitä mieltä ettei kaikki muutkaan lait ole oikeudenmukaisia ja järkeviä

esim. rattijuopot pääsee liian vähällä vaikka tappavat liikenteessä monia

Vierailija

voisit ap vähän miettiä niitä joille on terveydellisistä syistä jouduttu tekemään abortti... ei tunnu hyvältä katsoa noita kuvia ja miettiä miltä oma lapsi näytti abortin jälkeen... minulle tehtiin abortti koska olisin voinut itse kuolla raskauden aikana... on naurettavaa että kukaan ei tule ajatelleeksi niitä joille se on pakko tehdä... kysyin lääkäreiltä:pääseekö vauvani taivaaseen? he vastasivat että vain lapset jotka ovat hengittäneet pääsevät taivaaseen. minun lapseni on kai sitten helvetissä... lääkärit lisäsivät että se ei ole lapsi jos ei ole koskaan hengittänyt...

KIITOS VAIN ETTÄ PALAUTIT ASIAN MIELEENI JA SITEN PILASIT TAAS MONEN YÖN UNET... TOIVOTTAVASTI OLET HELVETIN TYYTYVÄINEN ITSEESI JA KOET HITAAN JA TUSKALLISEN KUOLEMAN JOKA PÄÄTTYY SINUN KOHDALLASI HELVETTIIN!!

Vierailija

Mun puolestani kukin saa hiljaa itsekseen olla mitä mieltä haluaa, mutta laillisesta teosta et muita saa murhaajaksi haukkua.

Sun logiikallasi myös ehkäisy on murhaa, koska estät ihmisalkioita kiinnittymästä tai hedelmöittymästä. Vauvan kasvuun tarvittavat geenit sielläkin on.

Ja aika köyhä perustelu millekään, että " joku viikko sitten täällä joku lääkäri kertoi että joskus on abortoitu isojakin sikiöitä" . Täällä voi kuule kuka tahansa sanoa olevansa vaikka lääketieteen professori tai mitä tahansa tuubaa. Tosi on, että vakavista lääketieteellisistä syistä (lapsen vaikea kehitysvirhe tai äidin hengenvaara) vauvoja voidaan abortoida myöhemminkin kuin 12-viikkoisena. Mutta se on tarkasti rajattua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat