En kestä erityislasta päivähoidossa

Vierailija

Lapseni päivähoitoryhmässä on 1 erityislapsi. Sillä on oma avustaja. Avustajan tarve on vähemmän kuin avustajan viikkotyöaika. Muun ryhmän kanssa tarvitaan 1-2 hoitajaa (4-7 lasta). Jos kaikki lapset olisivat normaaleita, voisi samat tutut ja turvalliset hoitsut olla hoitamassa aina lapsia. Nyt kun yksi hoitaja on sillä erityislapsella, ei kolmannelle riitä kuitenkaan täysiä tunteja. Koska se avustaja siis toimii sen ylimääräisen ajan ryhmän hoitajana.

Nyt meidän normaaleja lapsia hoitaa 1 vakkarihoitaja. Käytännössä kun se kolmas on ihan kuka vain, joka viikko on uusi naama lapsista vastuussa. Kun suurimmaksi osaksi hoitsuja tarvitaan 3 yhteensä: vakkari+avustaja+kolmas. Koska lapsia on siis yhteensä 8. Ovat pieniä. Musta tuntuu, että ton yhden vammaisen takia meidän lapset joutuu nyt kärsimään siitä, että syli vaihtuu koko ajan. Missä on normaalin lapsen oikeudet? Miksi noita vammaisia edes sullotaan tavalliseen ryhmään? Eikö olisi parempi, että niille olis ihan omat laitokset?

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Lapseni on kehitysvammainen ja hän on tavallisessa päiväkodissa, jossa hänellä on oma henkilökohtainen avustaja.

Se on paras paikka lapselleni, sillä se tukee hänen kasvuaan ja kehitystään. Et taida olla ihan tietoinen siitä, että myös kehitysvammainen lapsi kasvaa ja kehittyy, vaikkei sitä samaa tahtia terveen lapsen kanssa teekkään.

Omalla lapsellani tilanne on sen verran hyvä, että hän puhuu ja ymmärtää. Hän ei kykene vielä istumaan, tai seisomaan, mutta hän aikanaan myös ne taidot oppii. Hänellä siis pää leikkaa kuin partaveitsi. Pitäisikö hänet mielestäsi siis laittaa päiväkotiin, jossa muutkin ovat kehitysvammasia. Pahimmassa tapauksessa lapseni olisi ainoa, joka kykenee kommunikoimaan puhumalla. Olisiko tämä siis minun lapseni edun mukaista? Ei hän siinä tapauksessa kovinkaan paljon kehittyisi ainakaan tuon puheen saralla.

Vierailija

hoitaja koko ajan vain siksi, että yhdellä on se oma hoitsu? Jos ryhmässä olis 8 tervettä lasta, niin taatusti sais olla 2 vakkarihoitajaa ja aina olis lapsille ainakin 1 tuttu syli paikalla. Nyt on silleen, että se avustaja voi olla tuttu syli, mutta meidän lasten kanssa olevat hoitsut voi olla työvoimapalvelusta tilattuja MOLEMMAT. Arvatkaa vaan nukkuuko nää natiaiset, kun kuka tahansa niitä hoitelee. Kun ei ole mitään pysyvää.

Vierailija

Erityislapsella on täysi oikeus hoitopaikkaansa ja aivan ihanaa, että erityislapset eivät ole missään omissa laitoksissaan.

Jos erityislapsi ahdistaa ja suututtaa niin mietipäs uudelleen. Mielipiteesi voisi olla hiukan toinen jos oma lapsesi olisi se erityislapsi. Ärsyttävää tuollainen " minun kullanmuruni ja se se ääliökakara" -mentaliteetti. Älä siirrä tuollaista ajatusmallia omalle lapsellesi!!!

Vierailija

tulis siitä tunnit täyteen. Taidan tosiaan ottaa lapseni pois tuolta paikasta. Sitä paitsi kyllä normaali terve lapsi alkaa ihmetellä miksi yksi vain könyää maassa ja örisee. Eihän siitä ole leikkikaveriksi. Mun lapsi on nyt alkanut kotona välillä tehdä sitä, että keinuttaa itseään tuolissa. Kun kysyn siltä, mitä se tekee, niin vastaus on että " oon tämä XX" eli se vammainen. Ei se musta ole kivaa että tommoset vammaisten tavat leviää terveisiin lapsiin.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Mitäs jos itse saat joskus vammaisen lapsen?Ai niin vai abortoitko sen koska se vie joltakulta päiväkodissa vakkarisylin?

Vierailija

Kunnollinen integraatio vaatii niin paljon koulutusta ja taitoa ja niin paljon henkilökuntaa, ettei kunnallisella puolella ole IKINÄ siihen varaa.

Halvalla toteutettuna homma kusee.

Vierailija

Ja nimenomaan sinulle henkilökohtaisesti.Vaikka joku kolari jossa vammaudut.

Mitäs jos ajatte perheenä kolarin ja korkeasti koulutettu miehesi ja lapsesi vammautuvat?Ilmeisesti hylkäät myös heidätkin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat