Minkä ikäisen tiedät vielä syöneen tuttia tai tuttipulloa?

Vierailija

Onko tutti ekaluokkalisen repun taskussa lentävä legenda vai löytyyköhän oikeasti ;-)

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Meillä 2,5 -vuotias juo pullosta ja imee tuttia öisin.

En halua häntä kiusata, kun tutit ovat niin rakkaita, saa omaan tahtiin luopua niistä. Vai pitäisikö sekin asia riistää lapselta,että sopisi johonkin standardi ikään? Ei kiitos imeköön niin pitkään kuin haluaa.

Vierailija

mielestäni tutista ja pullosta pitää vieroittaa silloin, kun siitä rupeaa olemaan ongelmaa hampaille, eli hampaat rupeavat kääntymään eteenpäin.

Mieluummin tietenkin jo ennen, kun tätä ongelmaa esiintyy.

On taidettu unohtaa, mitä varten tutti ja pullo ovat. Ne eivät ole tarkoitettu huvileluiksi, vaan oikeaan käyttöön. Tämä oikea käyttö tarkoittaa alle vuoden iläistä, jota kutsutaan imeväisikäiseksi.

Mutta kukin taplaa tyylillään. Pääasia, ettei lapsen hampaat vaurioitu.

Vierailija

ollut kertaakaan korvatulehdusta.

Neuvolassa sanottu että enemmän hampaat vaurioituvat jos peukaloa tai muita sormia imisi.

Muuten lapseni osaa myös aakkoset ja lukusanat luetella =)

Taas näitä HÖPÖN LÖPÖN tietäjiä.

Vierailija

Mä olin tyhmyyttäni ajatellut, ettei se tuttipullo niin pahajuttu ole, kun on vain niin hetken suussa verrattuna jatkuvaan huvitutin lussutukseen. Annoin pullon päiväunille mennessä, se kun oli meilläkin NIIN tärkeä...

Kolmivuotiaana tytöllä kamala reikä etuhampaiden välissä ja koko ylähammasrivistön kiille kurjassa kunnossa. Karkit, mehut ja limsat jätettiin pois, kun huomasin hampaiden menevän kurjaan kuntoon. Mutta vasta kun reikä etuhampaiden väliin oli jo muodostunut, sain kuulla, että pahin aiheuttaja onkin se tuttipullo!

Olin ollut luulossa, että tutteja ja pulloja pitäisi välttää, ettei purenta muutu, mutta pullosta juotu maito onkin todella " myrkkyä" kiilteelle!

Tuon kun sain tietää pullo otettiin kerrasta pois, siitä huolimatta, että sen jälkeen ei nukuttu päiväuniakaan.

Vierailija

mites niistä vieroitetaan? On aika vaikeaa, kun sormet livahtivat suuhun yöllä, vielä viisivuotiaanakin. Hänellä on nyt sitten ristipurenta.

Vierailija

pullosta juodaan kun ei vielä lasista osata. Vauva-ajan juttuja. Ei ne kaikki, jotka ei tuttia syö, syö sormiaan. Karhunpalveluksen teet lapselle, kun annat pitää ne tärkeät pullot ja muut. Vanhemmille ' vieroitus' voi olla raskaampaa, kun pitää ihan oikeasti sanoa ei.

Vierailija

ja vieroitan lapsen jos siltä alkaa tuntumaan. En halua alkaa öitä valvomaan sen asian takia, kun vihdoinkin on yöheräämiset loppuneet.

Ja aamulla on jaksettava töihinkin lähteä.

Vierailija

Mutta en kyllä tunne ainuttakaan lasta, joka tutin tilalle vielä isonakin laittaisi sormen. Varmasti näitä lapsia löytyy, mutta tuo ei nyt ainakaan ole riittävä syy tutin käyttöön. Ja isompaa lasta voi kyllä kieltää.

Omani luopui itse tutista 8kk iässä ja pullosta 10kk iässä. Tämä mielestäni kertoo hyvin siitä, että noin vuoden ikäinen lapsi ei enää tarvitse tuttia tai pulloa. Lapset ovat toki yksilöitä, mutta suurin syy siihen tutin ja pullon käyttöön vielä myöhemmälläkin iällä johtuu kyllä vanhemmista, eikä lapsen tarpeista.

Minulla on 4 sisarusta ja kaikkien tutit on annettu oraville, linnuille tai joulupukille. Se ilta on itketty, mutta 1,5v lapsi on kyllä jo ymmärtänyt mistä on ollut kyse. Nuorin siskonikin (nyt 2v) selitti, että tutti meni linnulle. Ja kun hän aamulla sitä pyysi, muistutettiin, että annoit sen linyuvauvalle. Sen jälkeen ei tuttia kyselty. Eikä lapsi todella kärsinyt tästä mitenkään.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat