joo mutta kuinka moneissa päiväkodeissa nykyään enää on virikkeellisitä toimintaa?

Vierailija

ryhmät on aivan tautisen suuria, henkilökuntaa tosi vähän ja kun flunssa kausi taas alkaa,vähenee se vähäinen taas puolella. sitten siellä on kasa lapsia (joista osa tuodaan jostain järjettömästä syystä kipeinä hoitoon ja vaativat kipeinä hoidossa ollessaan enempi aikuisia kuin muut lapset) vailla hoitajaa.

onko se laadukasta päivähoitoa?

itse olen päiväkodissa töissä ja vien omani joka aamu vielä toiseen päiväkotiin hoitoon. tiedän mistä puhun.

Kommentit (13)

Vierailija

tule ihmeessä meidän päiväkotiin töihin,jossa olen itse :)

meillä on 2-3 retkeä per viikko (ei mitään suurimuotoistaihan tuossa lähimetsässä ym),askartelua varmasti joka päivä,pihaleikkejä ja sisäleikkejä,ohjatusti ja vapaasti,luku-ja rauhoittumistuokiot,lelupäivä,pieniä kekkereitä ja monta syliä jos jollekkin tulee paha olo.

tosi on että henkilökuntaa saisi lisätä (meillä ei kyllä ole tästäkään pula,mutta tiedän että monissa muissa on) ja resursseja parantaa.ainahan niitä voisi,mutta meillä on iloinen,hyväntuulinen ja mukava päiväkoti jossa lapset viihtyvät,joihin vanhemmat jättävät lapsensa turvallisin mielin ja jossa on mukava tehdä töitä!!!

Vierailija

meillä ryhmät oli pienehköjää, hoitajat aivan ihania ja työhönsä omistautuneita, jokaista kohdeltiin yksilönä ja tarha todella tarjosi virikkeellistä toimintaa. käytiin tutustumassa poliisilaitokseen, palolaitokseen (saivat lapset ajaa paloautolla), eläintarhoihin. käytiin teattereissa, konserteissa ja ties missä mihin monet lapset ei takuulla ikinä muuten menisi. ja aina oli tädeillä sylissä tilaa, isommillekin!

Vierailija

toki meillä tehdään joka syksyiset sateenvarjot kattoon roikkumaan, sillit liimataan havuista ja rakennetaan metsämaisema seinälle että voidaan siitä seurata miten vuodanajat muuttuu, mutta hei, onko se ihan oikeasti jotain mitä ei kuka tahansa muukin voisi tehdä?

nämäkin tehdään kauhealla kiireellä, armeja tyyliin. essu päälle, tuost avähän väriä sormeen ja siihen se nico/anna töpsöttelee ja saadaan laittaa kasvunkansioon ja vanhemmat on tyytyväisiä kun on ollut ohjattua toimintaa.

pelkkää kusetusta ja onnetonta koko juttu. ei niistä nauti lapset eikä henkilökunta

Vierailija

viimeisen kolmen vuoden aikana on pk-seudun taloissa tapahtunut niin suuri muutos huonompaan, että kohta jotain tapahtuu ja se ei ole kuin tuppisuiden vanhempien,pomojen ja päättäjien supistuksien vika.

Vierailija

- soittaa kanteletta

- tekee metsäretkiä jolloin käydään läpi kasvien, sienten ym nimiä

- tekee käsitöitä sekä puutöitä

- jumppaa

- laulaa

sekä talvisin joka viikko joko luistelemista tai hiihtämistä

...tämän lisäksi kaikkea muuta mitä en viitsi nyt mainita, mitä nyt teatterikäyntejä pari-kolme kertaa vuodessa + päiväkotiin tulee aina silloin tällöin vieraita lapsia viihdyttämään.

Eli sanoisinpa että siinä on virikkeitä ihan tarpeeksi!

Vierailija

...tämän lisäksi kaikkea muuta mitä en viitsi nyt mainita, mitä nyt teatterikäyntejä pari-kolme kertaa vuodessa + päiväkotiin tulee aina silloin tällöin vieraita lapsia viihdyttämään.

Eli sanoisinpa että siinä on virikkeitä ihan tarpeeksi!

[/quote]

Vierailija

Olen vain huomannut, että moni ei jaksa tarjota lapselleen mitään " ekstraa" , eikä se edes kyllä ole välttämätöntäkään! Mutta monesti olen myös ajatellut, että varmasti minä itsekin voin tarjota lapselle ne virikkeet mitä joku päiväkoti/pph osaa. Meillä kotona luetaan paljon päivittäin, leikitään ohjatusti, rakennetaan palapeleillä, maalataan vesiväreillä, piirretään, kuunnellaan musiikkia ja joskus tanssitaan, pidetään jumppapäiviä (minä ja lapset jumppaamme), tehdään retkiä lähimaastoon, seikkaillaan lähimetsässä, ulkoillaan toooosi paljon, leivotaan.... Onhan näitä!!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

nämäkin tehdään kauhealla kiireellä, armeja tyyliin. essu päälle, tuost avähän väriä sormeen ja siihen se nico/anna töpsöttelee ja saadaan laittaa kasvunkansioon ja vanhemmat on tyytyväisiä kun on ollut ohjattua toimintaa.

pelkkää kusetusta ja onnetonta koko juttu. ei niistä nauti lapset eikä henkilökunta

Vierailija

jos minun viestiä tarkoitit niin puhuin tyttäreni päiväkodista eli ihan uunituoretta tietoa =) (no joo, vuoden vanhaa, mutta kun ollaan siellä käyty niin sama meininki näyttää jatkuvan)

Vierailija

" nämäkin tehdään kauhealla kiireellä, armeja tyyliin. essu päälle, tuost avähän väriä sormeen ja siihen se nico/anna töpsöttelee ja saadaan laittaa kasvunkansioon ja vanhemmat on tyytyväisiä kun on ollut ohjattua toimintaa.

pelkkää kusetusta ja onnetonta koko juttu. ei niistä nauti lapset eikä henkilökunta"

mutta siis en sano että se on juuri sinun vika jos henkilökunnasta todella on pulaa ja lapsia liikaa.

kun olin viikon ajan tyttäreni kanssa päivisin tarhassa (tottuttelukausi) niin kyllä siellä musta oli ihanan leppoisa tunnelma, lapset nautti puuhailuista ja myös hoitajat, mikä oli todella mukavaa katseltavaa. kiirettä ei ollut ja lapset nähtiin yksilöinä. tuskinpa ne vaan mun takia jaksoi viikkoa vetää tuollaista showta...

ai niin ja kyllä aikaa tuntuu olevan kun jokaiselle lapselle tehtiin oma kansio muistoksi. kansiossa on tätien ottamia valokuvia lapsesta (ja niitä on paljon), kaikki tiedot missä on käyty, laulujen sanoja, runoja sekä tädit on kirjottaneet ylös kaikenlaisia aforismeja mitä lapsi onitse sanonut sekä vaikka mitä, mitä vuosien aikana ovat sinne keränneet.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat