Mitä mieltä olette lesboista, homoista, bi-seksuaaleista, transuista?

Vierailija

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Minua ei kiinnosta mitä ja kenen kanssa (kunhan ei ole mieheni) kukin makuukamarin puolella touhuaa. Ei kiinnosta heteroittenkaan seksielämä.

Samanlaisia ihmisiä kaikki ovat, täydellisen epätäydellisiä, -oli seksuaalinen suuntaus mikä tahansa.

Kenenkään naamasta en suuntautumista voi nähdä ja vaikka näkisinkin, niin so what? Mitäpä se minun elämääni vaikuttaa, ei yhtään mitenkään.

Vierailija

minun mielestä ovat normaaleja siinä missä heterotkin. Sanoinkin äidilleni, että homot ja lesbot ovat ihmisiä, normaaleja eikä todellakaan sairaita. T. AP

Vierailija

ArmiSamuli (poikani) ei vielä tiedä omaa seksuaalista suuntautumistaan eikä sukupuoltaan. Hän saa aikanaan päättää, onko hän mies vai nainen ja kuinka hän pukeutuu, keneen rakastuu. Nämä asiat ovat eläinmaailmassa täysin luonnollisia: vain ihminen on lokeroinut toiset lähimmäisensä sukupuolilokeroihin ynnä muihin kammottaviin luokkiin. Jos jokainen eläisi lapsensa ehdoilla, saisimme nähdä, kuinka yhä uudenlaisia sukupuolia ja näiden ilmenemismuotoja syntyy. Tässä on tietenkin se, että moni äiti (varsinkin korvikeäidit) eivät malta odottaa, haluaako lapsi olla tyttö vai poika. Halutaan itse tehdä päätökset lasten puolesta, määräillä heitä, ohjata kaikin tavoin näillä herkillä alueilla. minusta itsestäni on vain ihanaa seurata, kun ArmiSamuli puhkeaa kukkaan valiten oman sukupuolensa ja seksuaalisen suuntautumisensa. Ainoa asia on se, että koska en tiedä onko ArmiSamuli tyttö vai poika, en tiedä itsekään, olenko äiti vai isä.

Ihanaa, että on se Hanna Hirvosen kirja " Isä syntymässä" . Voi olla, että saan vielä tarttua tähänkin kirjaan. (Samassa kirjasarjassahan on " Kantamisen kausi" , aivan vaikuttava teos, joskin terävämmminkin voisi asian ilmaista.)

ArmiSamulin äippä

Vierailija

Kaikkia niitä mahtuu tuttavapiiriini. Kuten myös heteroita.

Mutta pidän noista ryhminä, en suinkaan kaikista niissä ryhmissä olevista yksilöistä. Sillä kaikki homot yms. eivät todellakaan ole pelkästään homoja vaan myös ihmisiä kaikkine muinekin ominaisuuksineen.

Aika monesti kuulee, että " mitä se kellekään kuuluu, mitä muut makuuhuoneissaan tekevät" . Minusta se kuvastaa aika hyvin sitä, että esim. homoseksuaalisuuden katsotaan olevan ennen muuta seksuaalista toimintaa. Omalla kohdallani miellän lesbouden koskemaan ennen kaikkea rakkaudellista ihmissuhdetta samaa sukupuolta edustavan kanssa, enkä haluaisi, että sitä aina latistetaan ajatuksella pelkästään naisten välisestä seksistä. Se ei ole mikään ratkaiseva ja suurin osa-alue elämässämme.

Tämän nostin esille siksi, että vaikka tuo " mitä se kellekään.." -lausahdus on kyllä kätevä toisinaan, niin olen törmännyt monesti siihen ajatukseen, että homous on pelkästään seksuaalista himoa samaa sukupuolta olevaa kohtaan. Mitä se ei todellakaan ole.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat