Lapsenlapset eri asemassa???

Vierailija

Onko muilla näin?

Anoppi suosii tyttären lasta...ostaa tälle kasapäin lahjoja,joita

lapsi sitten ylpeänä esittelee meidän lapsille.

Ihan ok,mutta meidän lapsille ostaa yhden tai kaksi.

Joka joulu vielä kehtaa mainita,ettei sitten osta leluja

ollenkaan,vaan ostaa vaatteita ym. tarpeellista.

Ihan hyvä,mutta kun sama ei päde tähän lellikki lapseen....

Eikä kyse ole siitä,että olisimme rikkaita tai että meillä

kaapit pursuaisi leluja.Päinvastoin.

Itse tykkään vaatelahjoista,mutta miksi valehdella

ettei aio ostaa leluja jouluna kenellekkään kun ostaa silti....

Meille riittää että ostaa yhden tai kaksi lahjaa,mutta

mielestäni lapsenlapsia pitäisi kohdella tasavertaisina.

Sivut

Kommentit (88)

Vierailija

meillä näkyy useammassa sukupolvessa tämä ilmiö. Harmittaa eniten se kun pitää itse olla niin typerä ja kateellinen että jaksaa moisesta edes välittää. Huoh.

Vierailija

Meidän äiti ainakin pitää molempien lapsia ihan samassa arvossa, joululahjoja ei paljonkaan ostele koska meidän lapset saavat niitä tosi monelta ja siskon lapset ei saa moneltakaan niin olen sanonut ettei tarvitse meidän lapsille ostaa että ostelee siskon lapsille kun kuitenkin saavat vähemmän.

Siskoni sanoi kerran että hänestä minun lapset ovat isällemme tärkeämpiä. Mutta minusta asia on niin että kun nuo siskon lapset ovat vähän huonokäytöksisiä niin isäni joutuu heitä enemmän komentamaan kuin minun lapsiani ja puutun siihen heti jos käytös ei ole minun lapsiltani sallittavaa kun taas siskoni ei komenna lapsiaan ollenkaan.

Ei se minusta kyllä tärkeydestä ole kiinni en vaan siskolle kehtaa sanoa että kasvattaisit noita lapsiasi vähän paremmin.

Niin ja sekin että meillä on uusperhe, eli minulla aikaisemmasta liitosta yksi lapsi ja nyt meillä uuden miehen kanssa yhteinen.

Kaikki mummi ja vaari puolet ovat hienosti ottanut sen lapsipuolen huomioon, kukaan ei syrji ketään.

Vierailija

Yhtenä vuonna lähdin itkien jouluna sieltä pois, kun naisen lapsenlapset repivät suksia yms. lahjapaketeista ja meidän esikoinen sai Aku Ankan taskukirja, kakkonen jonkun leikkielefantin ja nuorin (1kk) ei mitään. En tosin siellä suruani näyttänyt. Seuraavana vuonna emme menneet sinne lainkaan ja laitoin vain sähköpostilla isälleni lahjatoiveet: suksia, yms. Ihan vaan nähdäkseni tuleeko ne. Tulihan ne, kitistiin ensin, että pitääkö niiden olla uusia vai käykö kirppiskamat. Uudet tuli. No viime joulu meni sit suht tasavertaisena, mutta olinkin vihjannut isälleni, että kohdelkaa tasavertaisesti.

Mut esim. ulkomaanmatkoille he ovat vaan kelpuuttaneet mukaan naisen lapsenlapset, meiltä ei ees kysytä että lähtiskö joku meidän lapsista mukaan. Aion siihenkin puuttua, jos jatkuu moisena.

Epätasa-arvo näkyy kaikessa muutenkin, ostetaan esim merkkiaurinkolaseja niille lapsille ja siellä on isot taulut teetetty olkkariin VAIN naisen lapsista. Suureen ääneen " äitipuoleni" vouhkasi kerran meillä synttäreillä siitä, että laitettais meidänkin lapsista sellaiset taulut seinälle, mutta seuraavalla viikolla totes että on liian kallista. Piti vaan esittää muiden aikuisten ollessa paikalla.

En ees jaksa käydä siellä enää kun pari kertaa vuodessa.

Vierailija

Minusta syynä tähän on se, että me olemme aktiivisesti pyrkineet saamaan isovanhemmat osallisiksi lastemme elämään kutsumalla heitä usein kylään ja soittelemalla (=antamalla lapsen soittaa), lähettämällä kortteja ja kuvia lapsesta.

Sisareni ei ole tehnyt mitään edistääkseen isovanhempien ja omien lastensa välistä suhdetta.

Vierailija

Siskojani ei vienyt koskaan reissuille, ei vieläkään tule järjestämään juhlia pyytämättä, kuten tekee muille lapsille. En tiedä mikä on syynä, isäpuoleni ei halua kysyä eikä oikeastaa suostu myöntämään että äitinsä tällaista tekee. Kun siskot olivat pieniä, olin tosi surullinen heidän puolestaan, nyt homma on onneksi vähän laantunut jo.

Vierailija

Poikamme täytti juuri vuoden. Mummu toi lahjaksi kahdet jarrusukat. Toinen lapsenlapsi (veljeni) täyttää 3vuotta näinä päivinä ja mummu soitteli mulle jotakin ja mainitsi samassa, että oli ostanut tälle FP:n farmilelun. Samalla lailla hellyyttä antaa kummallekin, mikä tietysti pääasia mutta kyllä vähän jäi vaivaamaan tuo lahjojen eriarvoisuus.

Vierailija

Anoppi kutsuu miehen veljen lapset luokseen viikoksi, kyläilee heillä jatkuvasti ja puheissakin vilahtelevat nämä lapset. Meidän lapset eivät tunnu kiinnostavan kuin nimellisesti. Surullista etenkin lasteni kannalta. (Suosikkilapset 5 ja 3v, meidän lapset 3 ja 1v), välimatkat kaikilla samat että siitä ei ole kyse. Eivätkä lapseni ole mitään riiviöitä. Surettaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat