Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka akvariokalat saa lopetettua kivuttomimmin? =/

Vierailija

Akvarion alustahylly alkaa olla jo tosi huonossa kunnossa ja kauhulla ajattelen, että se sortuu! Kalat alkaa kyllä olla jo todella vanhoja, mutta parasta olis varmaan päästää ne päiviltä. Pahalta tuntuu kyllä! Miten kalat saa lopetettua, ettei ne kärsisi kovin? (kaloja on 4 yht.) Apua!

Sivut

Kommentit (110)

Vierailija

Mielestäni on ihan järjetöntä tarjota kivuliaita lopettamiskonsteja, kun parempiakin on tarjolla. Kalatkin ovat eläimiä.

Kiehuvaan veteen pudottaminen on tuskallista.

Vierailija

Se, että rapuja yleisesti keitetään ruoaksi ei tee oikeutetuksi akvaariokalan keittämistä. Käsittääkseni muunlainen käsittely pilaisi makunautinnon. Itse en ole ikinä rapua syönyt. Tuskin syönkään.

Tarhakettu elää elämänsä häkissä. Saako koiran pitää samanlaisesssa häkissä koko elämänsä?

Samoin kana elää häkissä, jossa ei pysty kunnolla liikkumaan. Saako undulaattia säilyttää margariinirasiassa?

Entäs sitten koe-eläimet? Saako lemmikkirottaa pitää samoissa oloissa kuin koe-eläintä?

Ymmärrätkö mitä ajan takaa? Kun ottaa itselleen lemmikin, on se hoidettava mahdollisimman hyvin ja sille on taattava paras mahdolinen elämä. Tämä sama pätee akvaariokaloihinkin.

Tässä kysyttiin, mikä on kivuttomin tapa tappaa akvaariokala. Keittäminen ei ole kivuttomin tapa.

Vierailija

mikset hommaa uutta jalustaa ja akvaariota? käytetyt ei maksa maltaita jos rahasta pula. ihan turha väittää että rakastat kalojasi. olet samaa sarjaa kuin kesäkissojen ottajat.

Vierailija

rouva rro 37. Asianlaitahan on niin, että me emme todellakaan Geleen kanssa sen takia rapu-asiaa tuoneet esille, että " keitetäänhän ravutkin" . Pointtimme oli, että samalla lailla ravutkin kärsii, miksi kukaan ei puolusta rapujen oikeuksia ja tämä massamurhaaminen ja rääkkäys suvaitaan niinkin sivistyneessä maassa kuin Suomi.

Vierailija

olen hoitanut akvarioni, se ei ole ollut minulle ongelma koskaan. Jos olisi siitä ollut kiinni, tuskin olisin 10v ' sitkutellu' =) Akvarion alustat maksaa kai aika maltaita, ja jos kalat ei eläisi muutenkaan pitkään, olisi aika turha ostos. Mieheni ei anna minun ostaa lisää kaloja, ennenkuin muutamme isompaan asuntoon. Toi alusta on aikapommi =/

mutta kiitokset asiallisista vastauksista!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat