kuinka monta pakettia noin suurinpiirtein tai tasantarkkaan lapsesi saa(vat)? Minka ikasista kyse? Siis yhteensa sukulaisten ym. paketit mu...

Vierailija

joista 4 isoa (30-40 euroa), toivottua lelua ja loput pienempiä 5-20 euroa. Yksi paketeista on muumi-aiheinen vaatepaketti, loput leluja...

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

miksi niin monta pakettia?? meillä pojat ovat 6 ja 9v.

molemmat saavat yhden ns ison lahjan.

9v toivoi radio ohjattavaa ja 6v toivoi lego linnaa.. molemmat ovat aika kalliita lahjoja mielestäni eikä heille muuta osteta.

isovanhemmat antavat molemmat yhdet paketit. eli joku pieni lahja heiltä tulee molemmille. kummit osallistuivat noihin isoihin lahjoihin rahallisesti eli ne on myös heiltä.

Vierailija

kummeilta tulee yht 5lahjaa, tai yhdestä kummista en ole varma kun ei kummipoika näköjään kiinnosta :(

me itse emme osta mitään.

mummi ja vaari antoi pojan tilille rahaa 70¿, toiset isovanhemmat ovat ostaneet 2pakettia.

lisäksi muutama hössöttävä sukulainen on jotain ostanut.. eli reilu kymmenen pakettia poika saa.

mikä sinänsä minua ärsyttää koska haluaisin ehdottomasti opettaa lapsemme siihen ettei lahja määrä ole todellakaan suuri!!!! vaan pointti joulussa on aivan muu!

ei esim pleikkari ja viittä muuta lahjaa vaan se pelikone saisi riittää...

tapansa kullakin ja jokainen saa toimia kuten haluaa :)

Vierailija

Mielestäni ihan liikaa. Vanhemmat sukulaiset ostelevat aina kaikkea ylimääräistä. Onneksi monessa paketissa on vaatetta eikä pelkkiä leluja tms. Jos kaikki pitäisivät kiinni sovitusta, niin saisivat 5-6 lahjaa/lapsi.

Vierailija

Pitäisikö teidän lapsillenne olla ostamatta mitään, kun niin kovin pahastutte. No avatkaa se turpanne sitten ja sanokaa, että ette halua lahjoja, jos niin kovasti nyppii.

Minä olen ostellut ihan ilokseni sukulaisten lapsille ja kummilapsille lahjoja (1-2/naama) Enpä olisi ostanut, jos tietäisin, että tuollaisia tiukkapipoja joukkoon mahtuu.

MIkään ei ole helpompaa kuin sanoa, että " EI lahjoja meille tänä vuonna KIITOS! Emme halua opettaa lapsiamme materialistiseen lahja- ja viriketulvaan, koska se on NIIN pahasta!!!!"

Vierailija

Saa jokaiselta lähipiirissä yhden lahjan, eli yhteensä 8. Ihan sopiva määrä minusta.

Lapsena itsellä semmoinen 10 lahjaa tuntui jo valtavalta kasalta.

Vierailija

Kyllä lapsille joka tapauksessa se lahja-asia on joulussa tärkeintä. Käykö kiistäminen? Oli lahjoja sitten 50 tai 1.

Jokaisella perheellä on omat tapansa. Ei se moralisointi sitä miksikään muuta. Itsekin sain lapsena melko paljon lahjoja, mutta nyt aikuisena ei ne lahjat merkitse. On kiva kuin vanhemmat muistaa joten kuten, mutta se ei enää ole tärkeintä. Miehen kanssa emme toisillemme edes hanki yllärilahjoja. Korkeintaan käymme yhdessä ostamassa jotain pientä ja yhdessä ne paketoimme tosillemme. Lapset sitten eivät ihmettele, kun äiti ja isä ei saa mitään...

Eli ei se lahjojen määrä ihmistä pilaa. Huono ja välinpitämätön kasvatus pilaa.

Vierailija

Nämä siis aattona. Tapaninpäivänä papan luona vielä yhdet paketit.

tyttö 7v. saa: 3 vaatepakettia, 3 kirjaa, 3 lelua tai muuta tavaraa (eli karttapallon), yhden karkkipussin

poika 1v. saa: 3 vaatepakettia, 2 kirjaa, 3 lelua tai muuta tavaraa (eli kelkan), 2 makeispakettia

Vierailija

Toivottavasti ei saa enempää, koska ei jaksa kuitenkaan kiinnostua useamman paketin avaamiseen.. Luultavasti kiinnostuu ensimmäisen paketin lelusta ja keskittyy sillä leikkimään loppuillan!

Tiedän hänen saavan ainakin yhden kirjan ja vaatteita!

Vierailija

Saanevat kukanenkin kymmenkunta lahjapakettia, mukaan luettuna kummien ja isovanhempien lahjat. Kallein lahja on esikoisella (itse ostetuista), legopakki maksoi vajaat 43 euroa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat