Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

käräytänkö avoliitossa asuvan " yksinhuoltajan" ?

Vierailija

Eli tiedän tapauksen, jossa äiti ja lapsi asuvat yhdessä ja isä muka erillään. Isän virallinen osoite on vanhempiensa luona, mutta todellisuudessa isä asuu avovaimonsa ja lapsensa kanssa. Avovaimo nostaa sitten asumistuet, yksinhuoltajan lisät jne. Tyttärelle on merkitty isä isyyspapereihin, mutta äiti on siis virallisesti yksinhuoltaja, vaikka kaikki kolme asuvat yhdessä ja isä on mukana lapsen elämässä aivan kuten normaalitkin perheenisät.

Perheen äiti on tällä hetkellä lapsen kanssa kotona (lapsi syntynyt 2003). Isä käy töissä. Tekisi mieli ilmiantaa kyseinen tapaus, koska en pidä ihmisistä, jotka huijaavat kaikkien maksamia verorahoja, mutta sitten toisaalta ei kyseinen perhe kyllä mikään kovin rikaskaan ole, joten olen vähän kahden vaiheilla että mitä tehdä.

Mitä tekisit tilanteessani?

Sivut

Kommentit (307)

Vierailija

rasittaa noi ihmiset pitäkää huoli omista asioistanne ja antakaa toisten olla .OLETTE VAAN KATEELLISIA.

itse asun omassa omakotitalossa.

Vierailija

kun on kaksi kämppää...

Terveisin pummi

(joka aikoo myös pysyä sellaisena)

Ja vielä kaikille käräytyksen yrittäjille:

Maksaa teille veromarkkojenne lisäksi myös vaivan. Useimmat pummit kun osaavat toimia lain mukaan, niin kiinni jäämisen pelkoa ei ole. Ruikutuksistanne huolimatta, ette voi yhtään mitään niissä tapauksissa joissa molemmilla on virallisesti eri osoitteet. Ketään ei sentään voi pakottaa asumaan yhdessä, saavathan ihmiset seurustella vaikka kuinka kauan...

Vierailija

olen ihan samaa mieltä että jos päädyt toisen käräyttään niin toivottavasti jäät ite kii kyseiselle henkilölle.Ala vaikka kyttään rattijuoppoja niille sentäs voit saada pienen sakon aikaseks.

Vierailija

ja kunnan maksama elatusmaksu alle 120 euroa, että ei niillä rahoilla kovin pitkälle pötkitä. Etkö ikinä ole huijannut itse missään? Varmasti jäävät kiinni jossakin vaiheessa ilman avittamistasi. SICK! Yksi kaveri sai sakkoja petoksesta, kun oli unohtanut ilmoittaa asuneensa 2 kk. kimpassa uuden miehen kanssa, että haluatko pilata tuttavasi elämää. Vittu, että tuollaiset moraalinvartijat voisi viedä saunan taakse, ja...

Vierailija

Pitäköön jokainen huolen vain omista asioistaan. Mut ei kun kaikenmaailman mammat kyylää ja kadehtiin toisia.. hoh hoijaa. Mulle on ihan yks ja sama kuka huijaa mitäkin enkä ole koskaan ketään käräyttänyt vaikka olisin asiasta tiennytkin. Tässäkin ap. tietää taas tuttavaperheen asiat paremmin kuin perhe itse näköjään.

Niin ja itse olen työelämässä joten tukia ei tänne lapsilisiä lukuunottamatta heru, eikä silti tarvitse toisia kadehtia!

Vierailija

Vierailija - 14.02. 22:59 vastaa tähän viestiin (293/295)

meillä taas on niin että haluaisin erota mieen alkoholinkäytön ja mustasukkaisuuden takia mutta hän ei suostu

Tiedän että jos meille ero tulisi niin kävisi juuri noin että mies ramppaisi meillä harva se päivä enkä uskaltaisi - tai edes lasten takia haluaisi - panna hanttiin. Onhan se kuitenkin lasten isä ja parempi että välit säilyvät edes päällisinpuolin, eikö vain?

No, jos saisin hänet muualle ja hän kävisi meillä joka päivä niin varmasti joku keksisi syyttää minuakin huijariksi. Oletko varma ettei tämä nainen ihan oikeasti halua asua yksin? Jos mies ei yksinkertaisesti pysy vanhempiensa luona niin mitä hän asialle voi? Poliisithan voisi soittaa paikalle, mutta sitä seuraisi takuulla ilmiriita ja koko suvun paheksunta.

Vierailija - 14.02. 23:37 vastaa tähän viestiin (294/295)

Jos olisin sinä niin kyllä ilmiantaisin. Itse yritän kituuttaa opintotuella ja mitään ylimääräistä ei tuu mistään! Se on niin väärin, et toiset saa huijaamalla rahaa!

Ja vielä kaiken lisäksi niitä rahoja, jotka itse olen pienistä rahoistani veroissa heille antanut!! Kyllä ottaa päähän!! =(

Vierailija - 15.02. 01:23 vastaa tähän viestiin (295/295)

Sosiaaliavustus se opintotukikin on. Ei sitä tartte ottaa jos noin paljon pistää ruikuttamaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat