Missä te muut kotiäidit pidätte salaisia rahakätköjänne?

Vierailija

Minä säästän rahaa kesämökillä leikkimökkiin, jossa tiedän niiden olevan piilossa :)

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Omien kirjojen paperien yms välissä. Ei paljon, muutama kymppi vain. Mies ottaa käteisen lompakostani ja pelaa. Lisäksi käyttää pankkikorttiani kuin omaansa. Minulla oli aiemmin toiselle tilille säästettynä useampi satanen, mutta kun mies sai tietää niistä, menivät sen sileän tien. Säästän, jotta olisi lapsille varaa ostaa lääkeitä, tai kankaita, niin saa vaatteita... Myös busiraha on aina säästössä, niin pääsee tarvittaessa pois.

Vierailija

Sellainen tummaa puuta oleva pieni arkku, jonne jemmaan rahoja. Tosin se ei ole mikään varsinainen salaisuus - mies tietää minun niitä sinne jemmaavan ja antaa välillä jemmattavaa, mutta ei tiedä (eikä tahdokaan tietää) kuinka paljon siellä on, ja ollaan sovittu, että hän nyt vaan teeskentelee ettei niistä tiedäkään... Näin tehdään ihan vain siksi, että se on ainoa konsti, jolloin kaikki raha ei mene menojaan, ja jotain on pahan päivän varalle. Mieheltä menisi oikeasti kaikki raha muuten ns. " tarpeellisuuksiin" joita ilman kyllä voidaan ihan hyvin olla, jos vaan ei ole rahaa, joilla niitä ostaa, mutta jotka mies silti ostaa, jos rahaa on. Siispä pimitän välistä. Ei ole mitään salailuajatuksia taikka miehen jättämistä mielessä.

Vierailija

Ajattelin sinne alkaa säästään rahaa. Ihan vaan huvikseni... On mulla toki säästötilikin jonne pistän joka kuukausi hieman pahan päivän varalle.

Nro 50, vaihda nyt tosi ripeesti tunnukset pankkikorttiis! Ei tulis kyllä meillä kuuloonkaan, että toisten rahapusseista käytäis käteiset varastamassa! Ei kaikkeen tarvi hei suostua ja alistua!

Vierailija

ja välillä minäkin tykkään yllättää mieheni ja pistän kaapissa roikkuvan takkini taskuun (joka harvoin käytössä ja vaatekaapin mun puolella) säästöön! meillä on yhteinen tili ja mies tarkastaa sldon päivittäin jne niin näkisi heti jos oon nostanut tai ostanut jotain,joten mikä yllätys se nyt enää sillon olisi??? niimpä säästelen aina pikkasen " taskuun" :)

Vierailija

Peliriippuvuus rinnastetaan päihderiippuvuuteen. Kauheaa kun lapset joutuu kärsimään ! Kuulostat tosi alistetulta...annat toisen vain viedä rahasi ja lasten lääke-ja kangasrahat..

Vierailija:

Lainaus:

Omien kirjojen paperien yms välissä. Ei paljon, muutama kymppi vain. Mies ottaa käteisen lompakostani ja pelaa. Lisäksi käyttää pankkikorttiani kuin omaansa. Minulla oli aiemmin toiselle tilille säästettynä useampi satanen, mutta kun mies sai tietää niistä, menivät sen sileän tien. Säästän, jotta olisi lapsille varaa ostaa lääkeitä, tai kankaita, niin saa vaatteita... Myös busiraha on aina säästössä, niin pääsee tarvittaessa pois.

Vierailija

Ei mun tarvi piilotella rahoja, mutta ymmärrän kyllä, että joidenkin tarvii... kaikilla ei ole sellaista aviomiestä kuin mulla.

Meillä on molemmilla omat tilit sekä yhteinen tili. Maksellaan maksuja kaikilta tileiltä ja saldot on nettipankin kautta molempien nähtävissä. Lisäksi on lapsilla omat tilit. Kotona on lapsilla säästöpossut ja niihin tiputellaan kolikot lompakoista. Lasten possuista emme rahoja ota vaan ne viedään aikanaan lasten tileille pankkiin =D. Onpahan heilläkin sitten aikanaan kiva pesämuna =D.

Meillä ei kumpikaan tuhlaa mihinkään järjettömyyksiin tai jos tuhlaa... niin se olen varmaan minä =D. Mies osti (urheilee - juoksee ja suunnistaa kilpaa) itselleen sykemittarin joka maksoi yli 360¿, sitten hirveenä selitteli mulle miksi osti just sen =D. Minä sille vaan sanoi, et hyvänen aika saat kai sinäkin nyt ittelles jotain ostaa (yleensä ei osta juuri mitään itelleen), minä kun taas ostelen itelle vaikka kultasormuksen jos mieli tekee vaikka ilmankin sitä pärjäisin... mutta kun olen kiiltävän perään kuin harakka kuten äitini aikanaan sanoi =D.

Mutta koskaan meillä ei ole tarvinnut raha-asioista tapella. Eikä siis tarvi rahojakaan piilotella. Ulkomaanmatkoihin kyllä löytyy rahaa säästelemättäkin jos sinne halutaan lähtä, mutta nyt ei haluta kun on pienet lapset. Ei haluta olla niistä erossa viikkoa paria, emmekä halua heitä vielä ulkomaillekaan viedä. Kerkeää sitä myöhemminkin, kun itsekin matkasta jotain ymmärtävät.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat