Halveksin niin noita URAohjus-isiä

Vierailija

Miten onkaan lähipiiriin siunaantunut näitä miehiä, joilla on lapsia (ei niitä isiksi voi kutsua) jotka pyhittävät kaiken oman työelämänsä ja uransa eteen.

Pienet lapset ja vaimo ovat kotosalla ja näkevät isää/miestä maks. 1 h illassa ja viikonloppuisin. Eikö tämä juuri ole sitä vahemmuudesta lintsamista, mistä psykologit puhuvat?

Vaimolla ei käytännössä ole mahdollisuutta omaan normaalinkaan työelämään, vaan tehdään lyhennettyä työviikkoa/päivää, jotta lapset eivät vielä entisestään jäisi heitteille.

Nämä erialaiset johtajat tienaavat kyllä hyvin, mutta eihän se oikeuta vanhempaa olemaan poissaoleva lapsensa elämästä ja jättämään vaimonsa yksinhuoltajan rooliin.

Kyläillessä on hurjaa katsoa, kun lapsi/lapset tartautuvat äidin helmoihin eivätkä esim. suostu menemään isän syliin.

Onko tämä teidän muiden mielestä ok? Oma äitini oli aikoinaan paljon töissä ja viikonloput ja illat täyttyivät erilaisilla menoilla. Kyllä suhde äitiin meillä sisaruksilla on hyvin etäinen. Mutta se mahdollisuus ei ilmeisesti näitä lähipiirin miehiä haittaa.

Sivut

Kommentit (163)

Vierailija

Olen tosi ylpeä miehestäni, jolla on kunnianhimoa eikä ole mikäään sohvaperuna. Lukion teki hyvin, kävi nopeasti intin ja opiskeli DI:ksi. Nyt, 28-vuotiaana hän on ylennyt jo pari-kolme kertaa ja nyt vastuulla on jo tosi iso alue tekniikkayrityksessä, pörssiyhtiössä.

Lapsen syntymän jälkeen matkat ovat vähentyneet ja hän yrittää tulla ajoissa kotiin. Tai tekee töitä illalla kun muut jo nukkuvat. Lisäksi hän huolehtii lapsista, kodista ja kunnostaan.

Että kyllä meillä riittää kunnianhimoa työn lisäksi kotiasioihin!

En vaihtaisi!

ps. Jos isä on töissä klo 7-17 ja lapsi menee nukkumaan klo 22 niin siinä ei ole mitään ongelmaa ehtiä olla lasten kanssa. TYömatkaan menee 15 min.

Vierailija

Luuletko, ettei yhteiskunnan arvoilmapiirillä ole mitään vaikutusta _sinun_ elämääsi?

Yhteiskunnan arvojen mukaan määräytyvät mm. lapsilisien, työttömyyskorvausten, kotihoidon tuen määrät ja äitiysvapaan pituudet ja -korvaukset, eläkkeet jne.

Kun kerran jokainen vain huolehtisi itsestään ja omista asioistaan, niin samalla nuokin etuudet voisi aivan mainiosti lopettaa. Eikö niin?

Vierailija

Olen aivan samaa mieltä, mutta huomaatteko, kukaan ei esitä näitä " toisia ihmisiä ei saa halveksua" -kommentteja kun naisia arvostellaan.

Vierailija

Voi jeesus tätäkin viestiä:

Vierailija:

Ja se unohtui sanoa että jos lähtee kimppaan miehen kanssa joka on ilmeisen kunnianhimoinen opintojensa suhteen, lienee aika selvää että hakee myös kunnianhimoisiin töihin sitten aikanaan. Eli ehkä tämä tulisi sen vaimonkin ottaa huomioon perhesuunnittelussa koska on oletettavaa että kantaa aika pitkälle vastuun lapsista yksin.

Entäs sen naisen kunnianhimo? Eikö kunnianhimoinen nainen siis voi tehdä perhesuunnittelua lainkaan?

No kysehän tässä viestissäni olikin nyt vaan tilanteesta että ISÄ on kunnianhimoinen, kun nyt ap:n aloituksessa puhuttiin uraISISTÄ ;))))).

Se on sitten ihan eri asia jos molemmat ovat kunnianhimoisia.

Terv. 5

Vierailija

Vierailija:

[quote]

Jos on varaa tehdä monta ulkomaanmatkaa vuodessa, niin silloinhan on varaa pitää myös monta lomaa vuodessa. Mikä tarkoittaa paljon aikaa yhdessä perheen kanssa... Vai laskinko jotain väärin? Vai käykö hän aina reissuilla yksin?

--- veljeni ja vaimonsa käyvät myös lomalla yksin, lapset ovat silloin hoidossa sukulaisilla. Minun mielestäni mikään viikon lomamatka lasten kanssa ei MITENKÄÄN korvaa sitä oikeaa aikaa arjessa. Unohtakaa jo tuo amerikkalainen LAATUAIKAHÖMPÖTYS! Ei se korvaa mitään.

Vierailija

Näilläkin iseillä on oikeus ja mahdollisuus ilmoittaa, etteivät esimerkiksi ole enää työpaikalla klo 17 tai 18 jälkeen.

Vierailija:

Lainaus:

Siinäpä juuri taitaa olla se, että tj on sopinut palaverit iltapäiviksi. Ei taida paljon isillä olla sananvaltaa siihen, koska toimari kokouksiaan pitää? Kuulostaa juuri tuollaiselta mainitsemaltani vanhanaikaiselta pomolta, jonka sukupolvi ajattelee edelleen että naisen paikka on kotona lapsia hoitamassa, mies tuo leivän pöytään.

Terv. 5

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Onko nää niitä samoja " mammoja" jotka ääni (tai näppissormet) väristen kirjoittavat, kuinka he ovat ensisijassa äitejä ja kuinka tärkeää on, että saa olla lasten kanssa kotona kun he ovat pieniä. Tehän olette todellakin kaapanneet vastuun lapsista itsellenne, jotta saisitte ajella hyvällä autolla ja matkustella MIEHEN rahoilla.

Mun mielestä uramiesten toimintaa ei ole mitään syytä puolustella enempää kuin uranaisten. Ei se riitä, että toinen vanhemmista panostaa lapsiin ja toinen lähinnä uraan. Miten pari tuntia illassa + viikonloput voi riittää isälle mutta ei äidille?

Meillä minä olen jäänyt lasten kanssa kotiin ja mies tekee pitkää päivää. Työpaikalla hän ei normaalisti ole kuin 8.30-18.00, mutta kyllä hän kotona työtään jatkaa. Ei tosin heti, joten iltaisin hän ehtii viettää aikaa lastenkin kanssa.

Minä en silti ole " kaapannut" valtaa mieheltäni. Meillä tämä kotiin jäävä osapuoli on mietitty kahdelta kantilta, eikä kumpikaan niistä ole tasa-arvo. Toinen oli lasten paras ja toinen terve maalaisjärki.

Minun kotiinjäämiseni syy ei ollut pienet lapset, vaan sairas ja vammainen lapsi, joka ei enää selvinnyt päiväkodissa, eikä olisi selvinnyt iltapäivähoidossa koulun jälkeen myöhemmässä vaiheessa. Tämä siis oli se lasten paras-osuus.

Maalaisjärki-osa on siinä, että mieheni työ oli vakituinen ja hän tienasi toisina kuukausina jopa 3000 euroa paremmin, kuin minä freelancerina. Tokihan olisimme voineet tinkiä monista asioista, mutta ajatus, että olisin kertonut kolmelle muulle lapselleni, että koska minä haluan töihin, täytyy meidän muuttaa pienempään asuntoon ja heidän täytyy muuttaa kaikkien samaan huoneeseen tai, että koska vaadin tasa-arvoa täytyy lasteni lopettaa harrastaminen, sillä minun palkkani ei niihin veny.

Eivät minun lapseni olisi syyttäneet tasa-arvoa, he olisivat syyttäneet vammaista sisartaan; eivät ehkä ääneen tai tietoisesti, mutta varmasti jossain alitajunnassaan kuitenkin.

Vierailija

Edelleen paheksun työholismia lasten kustannuksella.

Kun mies sanoo (ihan pokkana), että heillä on sellainen sopimus, että hän panostaa täysillä työelämään ja vaimo hoitaa lapset, niin tekisi kyllä mieli kysyä, että o n k o hänellä samanlainen sopimus myös pienten lastensa kanssa??

ap (=1,10,18)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Aivan totta. Tuntuu, että tässä 50-luvun hengessä miesten uranluonti perheen kustannuksella on jotenkin must.

Mun mielestä moni isä lintsaa. Olen itse ollut erittäin vaativissa paikoissa työelämässä ja tiedän, että mitä " isompi" pamppu, sitä helpompi valita itse työt, työajat ja työtehtävät. Vaikeinta töiden suhteen on esim. vuorotyötä tekevillä sairaanhoitajilla, ei tosiaankaan millään markkkinoinipäälliköillä. On selvää, että töissä on paljon helpompaa kuin kotona. Uskokaa vaan tää kotiäidit!!!

On törkeää, jos mies olettaa, että nainen luopuu ammtillisista haaveistaan hänen uransa takia. Hyvä mies pyrkii kompromisseihin.

Aamen to that!

Vierailija

Miksikä ei voisi puolustaa? Edelleenkin olen sitä mieltä ettei sillä ole merkitystä luoko isä ja/tai äiti uraa vaan siitä miten asiat ratkaistaan perheessä! Jos hommat sujuu ja kaikki on tyytyväisiä niin siitä vaan ;)! Kyllä minä tiedän uraperheitä jossa vanhemmat porrastavat työaikojaan ja lapset ovat hoidossa paljon vähemmän kuin kahden virastoaikaan töitä tekevän vanhemmat. Nämä on vain järjestelykysymyksiä! Ja niin kuin sanottu se parisuhteen yhteinen aika ei tarvitse olla mitään ihmeellistä sitä pystyy järjestämään jos vaan halua piisaa! Meillä esim lähes joka ilta keskustelemme ensin keittiön pöydän ääressä ja vuoteessa/ sohvalla sitten kun lapset nukkuu! Samalla saatetaan silitellä ja helliä :)! Jos aikaa on niin saatamme mm. katsoa telkkua, minä surffaila (jota teen kyllä kun mies nukkuu), mies lukee lehdet ja kirjaa. Monessa parisuhteessa tehdään nuo omat jutut ensin ja sitten vasta on aikaa lapsille/puolisolle! Ei se ole urasta kiinni vaan ihmisestä!

Uramiehen vaimo (hmm olisiko ollut 56)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat