Sanokaapa mitä kolmikymppisen kannattaisi lähteä opiskelemaan!

Vierailija

Kotiäitivuodet alkavat olla takana ja nyt pitäisi keksiä, mitä teen loppuelämäni :D

Älliä riittäisi kyllä vaikka yliopistoon, mutta onko mitään järkeä lähteä enää niin pitkää tutkintoa suorittamaan? Joskus mietin, olisiko sittenkin pitänyt opiskella ennen lapsia.. No, enää ei kannata jossitella :) Mihinkään kaupan kassalle en kuitenkaan halua kolmeksikymmeneksi vuodeksi!

Sivut

Kommentit (178)

Vierailija

ei siis ainakaan ikä ole esteenä. Itse olen sosionomi ja ryhmässämme vanhin opiskelija oli 50v opitojen alussa. Uskokaa tai älkää mutta nyt 4v valmistumisesta hänellä on VAKItyö ja vieläpä ihan omaa alaa. Tätini lähtiopiskelemaan suurtalouskokiksi 46v ja sai heti valimstuttuaan vakipaikan kunnalta, eikä kyseessä ole edes maaseutu (jossa pulaa ammattitaitoisesta väestä) vaan iso kasvukeskus.

Vierailija

Itse valmistuin agrologiksi viime keväänä ja olen nyt 30 v. kolmen lapsen äiti. Työni on kotona, heti ulko-oven takana = ).

Aikuisopiskelu on rankkaa, mutta kun on motivaatiota, niin se onnistuu.

Kerro joskus mihin päädyit.

Vierailija

30v. kotiäiti oisin kiinnostunut että miksi kätilö-koulutuksessa ikä on plussaa!?!?!Se olisi minun haave-ammattini,mutta töitä ei ole meilläpäin Suomea sillä alalla.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

on aika vaikee päästä sisään, olen kuullut. AMK:ssa 3,5 vuotta ja sittenon valmis

Olen käsittänyt, että ainoastaan Jyväskylässä voi opiskella toimintaterapeutin tutkinnon.

Vierailija

siis tiedoksi nro 18.

Ja joka syksy alkaa uusi ryhmä...

Olen käsittänyt, että ainoastaan Jyväskylässä voi opiskella toimintaterapeutin tutkinnon.

[/quote]

Vierailija

Mene ihmeessä ammatinvalintapsygologin juttusille. Minulla ihan sama ongelma: ikää 30, työhönpaluu edessä ja alan vaihto mielessä. Varasin ajan tuonne psykologille kun en viitsi lähteä opiskelemaan ihan tuosta vaan. Haluan kartoittaa omia mielenkiinnon kohteita ja omia vahvuuksia. Toivottavasti saan apua. Nuo psykologit toimii työvoimatoimistossa.

Vierailija

Toimintaterapian opintoja voi amk-tutkinnon jälkeen jatkaa Jyväskylän yliopistossa liikunta- ja terveystieteiden tiedekunnassa. Pääaineeksi voi valita joko toimintaterapian teorian (tai jotain sellaista?) tai sen vaihtoehdon, että opiskelee toimintaterapian opettajaksi.

Itse en alaa opiskele, mutta olen seurannut läheisen ihmisen opiskeluja.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat