+++Ongelma tämäkin: Lapseni on SÖPÖ+++

Vierailija

Siis onhan se kivaa, että oma lapsi on kaunis, söötti ja ihana. Ongelma tulee vastaan vaan siinä, että kaupungilla liikkuessa kaikki vieraatkin alkavat ihastella ja naurattaa minun flirttailevaa lastani. Useammankin kerran on käynyt niin, että mukana on ollut tuttavien lapsi ja on äärimmäisen noloa, kun vain minun lastani kehutaan ja ihastellaan. Ihan totta, tämä tuntuu aika kamalalta, lapsemme ovat samanikäisiä, mutta hyvin harvoin kukaan ulkopuolinen ihastelee molempia lapsosia, vaikka tämä toinenkin on mukana.

Onko muilla tällaista ongelmaa?

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Mä olin ns. kaunis lapsi pienenä, ja mua kehuttiin (todellakin) ärsyttävyyteen asti vieraiden ja tuttujen toimesta. Yksikin setä sanoi mua vain " Missiksi" . En ole kuitenkaan koskaan kokenut, että olisin vain ulkonäköni, vaan nimenomaan niin päin, että kun muut tytöt yläasteella tuskailivat olemattomien liikakilojensa kanssa, mä en ollut ulkonäöstäni ikinä huolestunut. Yksi angstin aihe teiniajoissa vähemmän. Aikuisena olen nyt tietoinen siitä, ettei ulkonäkö ole pysyvää eikä tärkeää, vaan se, mitä ihminen on pinnan alla, merkitsee jotain. Jos muuten kotikasvatus on tasapainoista, kehuminen tuskin satuttaa ketään. Aikuisen asia on tietysti pitää huolta siitä, ettei kehu vain yhtä lasta porukasta, vaan tasapuolisesti kaikkia.

Vierailija

Siis meillä myös poika jolla on ihanat pitkät kiharat ja muutenkin nauravainen, reipas ja iloinen poika. Aina kun liikutaan mm. bussilla niin sanoo kuskille moi ja sirkuttaa muille matkustajille. Kerran kun jäätiin pois niin puoli bussillista tätejä jäi heiluttamaan perään =)

Mutta tosiaan siinä on se kääntöpuoli, että jos on kaverin kanssa liikkeellä jolla on samanikäinen " tavallisen" nätti ja hiljainen poika niin tuntuu vähän nololta kun se sitten sivuutetaan täysin.

Vierailija

Tuollaista kehua saa melkein kaikki...Oikeesti.

Mulla kuusi lasta ja jokaista kehuttu. Paljonkin. Mutta ihan tavallisen näköisiä, suomalaisia lapsosia ovat...

Mukavaahan se on kuulla jotain mukavaa, mutta älä nyt ala henkseleitä paukuttelemaan, ethän???

Vierailija

ihailuja tulee meidän 9 kk vauvalle ventovierailta milloin missäkin. Mutta onhan tämä tällainen pikku aurinko, tämä poika... : ).

Vierailija

Mutta kyllä tuo ihan totta on, sekin voi olla ongelma. Ei ole kovin kivaa, kun jokainen vastaantulija käy ihastelemaan. Puhumattakaan siitä, että vanhemmilla ihmisillä etenkään ei ole minkäänlaista käsitystä siitä mikä on sopivaa " ihastelua" . Tulevat lääppimään lasta, jos vaan saavat tilaisuuden. En ainakaan itse pidä siitä, että ventovieraat käyvät paijaamaan lastani. Tai nipistämään poskista.

Vierailija

Kakkialla keskiikäisi ruovia ilmestyy ihailemaan, vähän nolottaa jos kaveri on mukana " normaalinäköisten" muksunsa kanssa.

Kauppoissa on käynyt parikin rouvaa sanomassa että ei ole ikinä nähnyt noin kaunista vauvaa.

Vierailija

Onhan niitä kehuja kiva saada ja tietää että muidenkin mielestä lapsemme on suloinen, mutta on niiiiiin noloa silti liikkua kaupungilla kaverin kanssa, jos kehutaan vain minun lastani. Tuntuu pahalta kun näkee kaverin kasvoilta pettymyksen. Hänen lapsensa on minusta myös todella söpö, mutta ei flirttaile vastaantulijoiden kanssa niin kuin omani. Ehkä tilanne muuttuu jossain vaiheessa päinvastaiseksi.

On tässä söpöydessä muuten sekin varjopuoli, että kuluneiden 13kk aikana on parikin setää jäänyt katselemaan lastani niin kuin olisivat halunneet runkata meidän edessä. Silloin tuli vaistomaisestikin sellainen kausi, että ulos mennessä olikin päällä jotain erittäin kuluneen näköistä. Silloin myös kaikki ihastelut tuntuivat erittäin vastenmielisiltä.

-AP-

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat