" Lapseni on herkkä ja vaativa"

Vierailija

Tarkoittaa suomeksi = en osaa kasvattaa häntä, äläkä sinäkään siinä komentele.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

ja kaltaisesi kommentoijat ovatkin juuri yksi syy siihen, että meille on varmistunut että meille ei lisää lapsia tule kun emme kerran osaa tätä ensimmäistäkään kasvattaa.

Jonkinlainen kannustus ja sosiaalinen tuki kun voisi auttaa tässä haastavassa kasvatustyössä, mutta vaativan lapsen kasvatuksen päälle kun tulee nämä ihanat ympäristön asenteet, niin minulle riitti tämä urakka tämän yhden kanssa.

Vierailija

ja kuinka äidit voi työskennellä mallina ja uranaisina jos lapsettomat ei voi työskennellä neuvolassa? EIVÄT Kuinkaan ylimääräisine kiloineen ja vain lapsista kokouksissa puhuen..

Vierailija

me vaan nöyristellään teitä sitten, jotka paremmin asiat tiedätte. Kato mä ainakin luulin että meillä on perheessä vaativa lapsi, mutta mä luinkin sitten täältä palstalta että me on ite tehty siitä vaativa ja nyt me sitten syyllistetään itseämme kun ollaan oltu pahoja. Vähän herkistelen tässä näin, vaikka eihän herkkiä ihmisiä oo olemassa, ne on vaan vanhempien luomuksia...juuh.

Vierailija

Jos herkkyys tarkoittaa jatkuvaa änkyröintiä ja jatkuvaa itkua, niin sitten on kasvatusongelma. Oikeasti herkkä lapsi ei tajutakseni ole yleensä vaativa vaan pikemminkin usein tarkkailija ja saattaa ottaa helposti itseensä. Ei se, että mikään ei sovi tai käy, ole herkkyyttä!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Jos herkkyys tarkoittaa jatkuvaa änkyröintiä ja jatkuvaa itkua, niin sitten on kasvatusongelma. Oikeasti herkkä lapsi ei tajutakseni ole yleensä vaativa vaan pikemminkin usein tarkkailija ja saattaa ottaa helposti itseensä. Ei se, että mikään ei sovi tai käy, ole herkkyyttä!

Vierailija

ei kaikesta voi kasvatusta syyttää.

Luepa vaikka tämä:

http://www.tsv.fi/ttapaht/011/luonto.htm

Tai professori Liisa Keltinkangas-Järvisen kirja Temperamentti

Tietysti vaikeaa ja vaativaa lastakin voi kasvattaa sietämään vastoinkäymisiä paremmin jne., mutta se ei silti täysin muuta lapsen synnynnäistä reagointitapaa.

On tyhmää ja yksinkertaistavaa luulla, että lapsi on täysin " tabula rasa" , jonka vanhemmat ja ympäristö muokkaavat minkä laiseksi tahansa!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat