Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KAtilo - olisitko ystavallinen ja vastaisit kysymykseeni! Onko ihan okei, etta katilo pistaa synnyttajan ponnistamaan lahes 3h, vaikka aidi...

Vierailija

Minulle kävi näin. Kätilö ei suostunut sektioon, ja ponnistusvaihe venyi 3 tuntiin. Lopulta paikalle jouduttiin kutsumaan usempikin lääkäri, joista yksi sai revittyä lapsen ulos imukupilla, tosin hiukan vammautuneena (olkahermopunosvaurio).

Miksi kätilö ei puuttunut aiemmin tilanteeseen vaikka sen näki mahdottomaksi sokea kanakin? Itse en tietenkään siinä tilanteessa voinut tehdä mitään, muuta kuin anella " armoa" (jota ei tullut). Toimiko kätilö oikein? Voinko tehdä (vuosi jälkikäteen) valituksen tästä toiminnasta. Maalaisjärjellä se ei vaikuta oikealta.

Jos kätilöt ystävällisesti viitsisitte ottaa kantaa. Kiitos!

Sivut

Kommentit (138)

Vierailija

Meillä muuten vauva sai kipulääkettä alusta lähtien lääkärin valvonnassa ja sitten jotain glukoosia, (sokerimömmöä) joka auttoi rauhoittamaan vauvaa. Tosin en koe, että siitä olisi ollut minkäänlaista hyötyä, ehkä sillä yritettiin enemmän rauhoittaa ylihysteeristä äitiä. =)

Käden katkeamista ei muuten huomattu heti, mieheni vain ihmetteli ääneen, että miten tuo käsi on " väärinpäin" ja niin lähti poika rinnalta kiireesti tutkimuksiin. Papereissa kuitenkin lukee, että " hartioita ulos autettaessa kuului olkavarresta naksahdus" . Ja kiire oli myös melkoinen siitäkin päätellen, että kätilö/lääkäri ei katsonut kellosta lapsen syntymäaikaa, vaan sen teki mieheni.

Sydänäänien häviämisestä ei myöskään puhuttu, vaan näin sen itse papereista jälkikäteen. Ja kyllä vain lääkäri totesi, että " TÄSSÄ EI SITTEN OLE KYSE HOITOVIRHEESTÄ" , vaikka en edes ollut vielä edes kerennyt miettiä tuota asiaa.

Vierailija

viimeksi sai aikaan homman luisumisen käsistä. Voinko luottaa siihen, että sama ei toistu? Tuskin. Hirvittää.

Ja sinulle, joka kommentoit miehen roolista. Olen tavallaan samaa mieltä. Mieheni olisi voinut olla jämäkämpi, hän vaan on TODELLA huono puuttumaan jämäkästi tilanteisiin, olkoonkin, että oma vaimo oli erittäin pahassa paikassa. Tästä on tullut välillämme sanomistakin, mutta se on ihan toinen tarinansa se.

Kuitenkin olisi hyvä, jos myös kätilöön ja hänen tilannearvioonsa ja ammattitaitoonsa voisi luottaa, mitä ei todellakaan tässä tapahtunut.

Missä av-kätilöt?

ap

Vierailija

Kyllä siitä huolimatta toisen synnytyksen lähestyessä nämä asiat pyörivät mielessä, ymmärtänet. Haluan säilyä hengissä toisessa synnytyksessäni, mm. siitä jo mainitusta syystä, että rakastan esikoistani.

ap

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Samoin toki kuulen mielelläni jos jollekulle muulle on käynyt samoin!

Tästä on jo 4 vuotta aikaa, mutta mielessä pyörii useasti ja minulle sanottiin suoraan jo laitoksella, että kyse ei sitten ole hoitovirheestä. Pojalta katkesi käsi. (ei solisluunmurtuma, vaan todella käsi meni poikkikatki). Ponnistusvaihe kesti 2 ja puol tuntia ja mä olin kans tosi lopussa. Olin vielä valvonut 2 vuorokautta putkeen supistusten takia, joten takki oli todella tyhjä.

Sanoin monta kertaa kätilölle, ettei vauva kyllä liiku mihinkään sielä ja etten jaksa enää ponnistaa kaikella voimalla. Sitten hävisi sydänäänet ja lapsi revittiin imukupilla pois. Imukuppi irtosi myös kerran lapsen päästä. Pelottava kokemus kaikenkaikkiaan. Onneksi poika on nykyään terve 4 vuotias.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat