Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkäs ikäisiä teidän miehet ovat?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Itse täytän 17, mieheni 23

Sivut

Kommentit (163)

Vierailija

25-vuotiaat miehetkään eivät ole vielä kypsiä vanhemmiksi, saati alle kakskymppiset. Ei se tee aikuiseksi että asuu itsekseen ja elättää itsensä. Kyllä vanhemmaksi ehtii myöhemminkin.

Onneksi en itse ryhtynyt vanhemmaksi 16-vuotiaana, en olisi ollut vielä valmis, ja vaikka tunnen paljon ihmisiä en tiedä yhtään sen ikäistä joka OIKEASTI olisi valmis vanhemmaksi.

On kyllä hyvä jos ihmiset tekee nuorena lapset, mutta ei lapsien silti tarvitse tehdä lapsia. Heiltä jää hyvä nuoruus muuten elämättä.

Mutta uskon että aikansa perhe-elämää katseltuaan nuori " mies" häipyy omille teilleen, oli sitten kuinka " kypsä" tahansa. Luontoa ei voi muuttaa....

Hiires: Jos todella rakastat miestäsi, olisit odottanut pari vuotta. Toki 19-vuotias nainen on valmis äidiksi mutta 16-vuotias poika ei ole. Muutama vuosi ja tilanne olisi aivan toinen ja mahdollisuudet perheeseen paljon paremmat.

Vierailija

Isukki on vanhempi, 25, täyttää 26 syyskuussa, itse 21, täytän 22 myös syyskuussa. =) Ja pikkuisemme täyttää 1.6 1v. Ja jos itse olisin ollut 15-vuotiaana järkevämpi, niin olisin nyt kahden lapsen äiti, mutta koska pidin itseäni vielä niin nuorena, niin valitettavasti päädyin aborttiin.. Kaduttanut on useinkin, joten nostan hattua lauricelle ja muillekkin tosi nuorina äideiksi ryhtyneille.

Vierailija

Samoin meillä, ollaan oltu yhdessä vajaa vuos ja raskaaks ku tulin niin alle puol vuotta. Sitten mentiin kihloihin vauva uutisten jälkeen. Ei ole kaduttanut, vaikka tieto raskaudesta säikäytti meidät molemmat. Mut hyvin on mennyt ja onnelisia ollaan. Ei vois mitään ihanampaa olla kun odottaa omaa lasta. Mies myös ikionnellinen!

Kuulostaa hätiköidyltä, mut minkäs teet kun raskaaksi yllättäen pamahdat (vaikka ehkäisystä huolehdittu). Lapsi on aina lahja, ja maailman paras sellainen =)

Vierailija

Ite oon 20 wee ja mies on 21 wee ja meijän tyttö on puoli vuotias. rakastan miestäni kovasti mutta välillä tuntuu että hoidan kahta lasta. Mieheni on äitinsä lellivauva äiti tekee vieläkin voileivät hänelle nenän eteen kun käymme kylässä ja passaamuutenkin kuin pientä lasta. Välillä kotonakin pitäisi saada samanlaista passaamista. Käy välillä hermoille...

Vierailija

adele85:

Lainaus:

25-vuotiaat miehetkään eivät ole vielä kypsiä vanhemmiksi, saati alle kakskymppiset.

Missäs oppikirjassa näin sanotaan ;)? Aika tiukat ikärajat!

Eipä ole tällaista luokittelua vielä osunut minun silmiini, vaikka olen puoli vuosikymmentä opiskellut psykologiaa ja työskentelen apulaispsykologina lasten, nuorten ja perheiden parissa. Naurettavaa yleistämistä!

Itse olen 24-vuotias ja mieheni täyttää tänä vuonna 25 vuotta. Meillä on kaksi lasta, mutta ilmeisesti me (tai varsinkaan mieheni) emme ole vielä kypsiä vanhemmiksi. Pitäisiköhän antaa lapset adoptoitaviksi??? Vielä kun otetaan huomioon, että esikoinen syntyi kun minä olin 19v ja mieheni 20v, niin ei kun lasten suojeluilmoitusta tekemään!

Ymmärrän adele peruspointtisi: kyllä varmasti USEIMMAT 16-vuotiaat eivät ole (valmiiksi) kypsiä vanhemmiksi. Onneksi he voivat onnistua vanhemmuudessaan lähipiirinsä tuella. Kun itse tulin 19-vuotiaana raskaaksi (ehkäisy petti, ei ollut suunniteltu raskaus), aloin käydä psykologilla, jotta saisin voimia vanhemmuuteen. Tuona aikana kypsyin ja kehityin valtavasti, enkä tiedä, miten muuten olisin selvinnyt vanhemmuudesta sen kaikkine sivumausteineen (esikoisella oli paha koliikki ja vaativa temperamentti, hän oli huono nukkumaan jne.) Täytyy sanoa, että nyt 24-vuotiaana nautin äitiydestä paljon enemmän kuin tuolloin 19-vuotiaana, mutta onpa minulla paljon helpompi vauvakin nyt. Ihmiset kypsyvät eri tahtiin, vauvat ovat erilaisia. Ja kun neuvot, että lapset eivät saa tehdä lapsia, niin muista, että aina raskaus ei ole suunniteltu tai edes toivottu. On aikamoisen rohkeaa ryhtyä vanhemmaksi noin nuorena ja hoitaa se tehtävä kunnolla. Nostan hattua teille kaikille!

Kaikille muille nuorille äideille sanoisin, että pyytäkää tarvittaessa apua (vaikka omilta vanhemmilta tai ystäviltänne), ottakaa riittävästi omaa aikaa ja luottakaa itseenne!

Vierailija

Minkäs ikäsiä teidän miehet on?entä te itse?

Minä olen juuri täyttänyt 19 ja kultani on tässä kuussa täyttämässä 17.

Hiires 18rv

Vierailija

täytän itse elokuussa 23v. ja MIEHENI täytti juuri viimekuussa 37 - vuotta. ikäero ei ole meitä haitannut, mutta itse olen homannut erilaisia suhtautumis tyylejä eri asioihin, minä aina niin innokas...

kevät vauvaa odotellessa (la 25.05.2005), kaikille erittäin hyvää jatkoa ja auringon täytteistä kevättä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat