Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äänestääkö joku ÄITI ihan oikeasti Kokoomusta?

Vierailija

Mä olen koko ajan ajatellut, että nämä teidän " Sauli presidentiksi" -heitot ovat vitsejä, mutta nyt olen kauhukseni tajunnut, että jotkut teistä ovat ilmeisesti tosissaan. Miksi siis miksi joku nainen, äiti ja ihminen äänestäisi kovien arvojen ahdaskatseista ja heikompi osaisia syrjivää puoluetta? Haluatteko, että lapsenne kasvavat maassa, jossa vain vahvimmat selviävät ja voittaja on kaikista itsekkäin ja teräväkyynärpäisin paskiainen?

Kokoomuslaiset ovat taantumuksellisia, suvaitsemattomia ja ahneita. Oletteko te ko puolueen äänestäjätkin samanlaisia? MIKSI Kokoomus?

Sivut

Kommentit (255)

Vierailija

Herätkää nyt oikeistoidiootit! Katsokaa mitä tapahtuu, kun uusliberalismia noudatetaan käytännössä. Rikollisuus vyöryy aaltona läpi maan, terrorismi kukoistaa ja köyhillä ei ole mitään, ei edes toivoa paremmasta. Kuten joku täällä sanoikin, niin uusliberalismi (säännöstelemätön markkinatalous) toimii yhtä huonosti kuin kommunismi aikoinaan. Te tässä seisotte kehityksen jarruna rakkaat konservatistit. 50 vuoden päästä teille Kokoomuslaisille nauretaan vielä enemmän kuin tänä päivänä taistolaisille. He sentään yrittivät pelastaa maailman. Te ette.

Vierailija

Sosiaalidemarit ovat noista mainitsemistasi ryhmistä ajanut ainoastaan eläkeläisten asiaa (viime aikoina) - ja heidänkin asiaansa vain sen vuoksi, että sieltä ryhmästä heitä eniten äänestetään!

Millä tavalla demarit muka ovat olleet pienituloisten asialla?

Viime hallituskaudella (demarit suurin puolue) ei lapsiperheiden hyväksi tehty elettäkään ja Lipposen asettama Sailaksen työryhmä ehdotti opiskelijoiden kaiken tukemisen muuttamista VELKApohjaiseksi. TÖRKEÄÄ sanon minä! Typerää uskoa kaiken tämän jälkeen, että demarit auttavat vähäosaisten asemaa (muiden kuin eläkeläisten).

t. se keskustalainen

Vierailija

Kyllä ne nuoret, jotka eivät jatka edes amikseen tai jättävät sen kesken, ovat pääsääntöisesti (poikkeuksiakin on) niin heikoimmista lähtökohdista lähtöisin. Jos emme tue heitä, järjestä tukijuttuja ja satsaa niihin, saamme taas varmasti tätä köyhyyden ja huono-osaisuuden kierrettä jatkettua hamaan tulevaisuuteen seuraaville sukupolville. Huono-osaisuuden kierteen katkaiseminen vaatii satsausta, mutta se kannattaa. Yksikin veronmaksaja SUomeen lisää siitä sakista, kustantaa monen muun makoilijaksi jääneen ylläpidon. Itse toimin sosiaalialalla ja olen nähnyt tätä sukupolvien ketjua: jo kolmannen polven huumeiden käyttäjiä, jos äiti kouluttamaton (tässä syy vastustaa teiniäitiyttä) myös lapsen jääminen kouluttamattomaksi on suurempi riski. Ja jotta hänen lapsistaankin ei tulisi kouluttamattomia, yhteiskunnan on tehtävä interventioita, tuettava, satsattava, eikä vain ajateltava että on luuseri, joka makoilee omaa saamattomuuttaan.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

138 on hullu siis mielisairas (väkivallaton Amerikka heh). Tän siitä saa, kun leikataan sosiaalipuolen varoista. Mielisairaiden hoitoon ei riitä rahaa, vaan 138:n tapaiset puolikuntoiset kulkevat kaduilla pelottelemassa kunnon kansalaisia " sossuilla" ja " paskatynnyreillä" .

Just näin. Hyvähyvähyvä :-DDDDD

Vierailija

Ei se todellakaan ole minun vikani, jos vanhempani menettivät laman aikana työnsä, ja olivat vuosikausia työttöminä. Kiitos tämän yhteiskuntajärjestelmän minä kuitenkin pystyin kouluni käymään, ja tällä hetkellä maksan iloisesti takaisin kaikkea saamaani tukea korkeissa veroissa.

Kannattaisi joskus yrittää katsoa omaa napaansakin pidemmälle, ei se aina niin ole, että kaikista luusereiden lapsista tulee luusereita, vaan toden totta, kaikilla pitää olla yhtäläiset mahdollisuudet koulutukseen yms.

Vierailija

Kyllä te olette hulluja täällä. Ei voi muuta sanoa. Tai sitten tyhmiä. Jenkeissä tapetaan ihmisiä enemmän kuin missään muussa länsimaassa. Vankilat pursuavat rikollisia. Varakkaat ihmiset asuvat aidatuilla esikaupunkialueilla jatkuvassa rikollisuuden pelossa. Köyhillä ei ole minkäänlaista terveydenhuoltoa. Asunnottomia on enemmän kuin Suomessa asukkaita... todella hyvin menee.

Vierailija

ja juuri SIKSI äänestän vasemmistoa. Oikeisto ajaa politiikkaa, jossa maahamme muodostuisi pieni yläluokka, suuri keskiluokka ja kurjalisto. Nimenomaan suuri-ja keskituloisten etu on se, että luokkaeroja tasataan progressiivisen verotuksen avulla. En halua tänne Amerikan mallia, jossa varakkaammat ihmiset joutuvat aitaaman itsensä esikaupunkialueille pakoon köyhiä kurjia ihmisiä ja epätoivosta ja epäoikeudenmukaisuudesta kumpuavaa rikollisuutta.

ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat