Aion kirjoittaa kirjan. Onko kellään neuvoja

Vierailija

missä vaiheessa kustantamoita tulee lähestyä -??

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Jos kiinnostuvat, ottavat yhteyttä ja tekevät parannusehdotuksia (tai suoraan muuttelevat). Tai saattavat vain palauttaa ilman sen kummempia analysointeja. Tai palauttavat tarkempien ohjeiden kanssa ja pyytävät lähettämään uudestaan tms.

Noin ainakin romaanien kanssa.

Mutta olen miettinyt, että jos alkaa pykätä jotain tietokirjan tyyppistä, niin pitäisikö silloin jo kartoittaa alusta pitäen yhteyksiä kustantamoihin ja niiden kiinnostusta?

Vierailija

Kyllähän tietokirjojen kohdalla kiinnostusta kannattaa (ainakin minun mielestä) lähteä kartoittamaan jo etukäteen. Kustantamoilta saa sitten jo alkuun palautteen onko kyseiselle aiheelle sillä hetkellä tilausta, voisiko aihetta laajentaa/supistaa johonkin suuntaan... Myös erilaiset aihetta koskevat järjetöt, yhteisöt, organisaatiot, asiantuntijat jne. voivat ehkä olla halukkaita lähtemään mukaan yhteistyöhön.

Vierailija

sinne tuli käsikirjoituksia jotka olivat käytännöllisesti katsoen " valmiita" , siis kirjoittajan mielestä. näin, jos kyseessä oli selvästi aloittelija. Silti niissä saattoi olla hirveästi hiomista. Joku kokeneempi toimitti muutaman luvun, ja niistä jo näki että tässä on ammattilainen asialla. Pomo sanoi että kirjoita valmiiksi niin kustannetaan.

Omakustanne on sitten asia erikseen...

Vierailija

Voi olla, että painat vuositolkulla työtä kirjasi eteen, ja sitten kukaan ei sitä kustanna tai alat itse inhota sitä niin paljon, ettet edes halua sitä julki.

Eli: kirjailijan tärkein ominaisuus on sinni. Ja kyky sietää itseinhoa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat