kohteleeko teillä mummi samoin kaikkia lastenlapsiaan?

Vierailija

Meillä ei niin tee, vaikka aina väittääkin niin tekevänsä.Pikkusiskon mukula on siellä hoidossa arjet, välillä iltaisin ja viikonloppuisinkin. Olen jo vuoden asunut kauempana ja kysynyt parina yönä hoitoapua, mutta ei ole sopinut, kun oli jo siskolle luvattu. Lapset ovat jo yli 3v. joten ei mitään vauvoja. En, kyllä tajua moista.

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

meillä vähän sama tilanne. mutta muuttui kun tajuttiin että heti jos vaikutti siltä että hoitotarvetta olis niin kysyttiin. nyt on varattu aikaa meidänkin lapsille. harvoin tosin ja usein yli kuukauden päähän, mutta kumminkin.

Vierailija

isä on sairaalassa, huonossa kunnossa ja oltais menty pariksi päiväksi sinne (minä ja 5kk ja 3v), mutta äiti oli sanonut siskolle, että toivottavasti ne eivät tule tänne taas moneksi päiväksi " nuohaamaan" , hän ei jaksa. Vaikka itse olen lapseni pessyt, syöttänyt ja juottanut, aina kun on siellä käyty..

Vierailija

Tarkoitan, kun teillä ei ollut vielä lapsia. Entä miehenne? Entä sisarenne? Oletteko olleet auttavaisia ja äitinne huomioon ottavia, kotona asuessanne? Entä miehenne? Tuli vaan mieleen kun keskustelin yhden äidin kanssa. Hän oli sitä mieltä että hänen tyttöjen lapsia hän kyllä hoitaa. Mutta poikien ei. Hän perusteli sen sillä että tytöt ovat auttaneet häntä niin paljon. Että hän on velvollinen myös niitä auttamaan. Mutta pojista ei ole ollut mitään apua.

Vierailija

Mutta anoppi, vaikka onkin tosi mukava, huomioi kylläkin toisen poikansa lasta enemmän kuin meidän. Tavaraa taitaa tulla saman verran, mutta se muu huomio. Osittain johtuu kai siitä, että anopin mielestä sen lapsen vanhemmat ei osaa sitä hoitaa. Anoppi sen lapsen sit onkin melkein hoitanu ja kasvattanu. Meen muksut on kerran ollu anopilla 5 tuntia hoidossa. Toisaalta hyvä vaan, että sekin lapsi on saanu mummon joka on siitä huolehtinu!

Vierailija

Mummeli voi viettää kuukausia ees ottamatta meidän perheeseen yhteyttä, mutta tyttären mukulat hakee vaikka taksilla sadan kilometrin päästä.. Asumme noi 20km päästä anopista, mieheni sisko n.100 km. Et näin. Paska ämmä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Meillä ei niin tee, vaikka aina väittääkin niin tekevänsä.Pikkusiskon mukula on siellä hoidossa arjet, välillä iltaisin ja viikonloppuisinkin. Olen jo vuoden asunut kauempana ja kysynyt parina yönä hoitoapua, mutta ei ole sopinut, kun oli jo siskolle luvattu. Lapset ovat jo yli 3v. joten ei mitään vauvoja. En, kyllä tajua moista.

Vierailija

Tosi ikävää tommonen. Mun äidille on kans mun siskon lapsi ihan selvästi rakkaampi,kun meidän lapsi,mutta mua ei haittaa - pidän siitä pikkuisesta itsekkin ja oma lapseni on mulle koko maailma. Siskon lapsi on paljon hoidossa mummon luona,meidän ei juuri koskaa,sekin varmaan syy. Mutta jos tarvitsen apua,sitä myös äidiltäni saan,onneksi. Ei voi oikein sinua auttaa mitenkään tässä asiassa - mutta jos yhtään lohduttaa,niin et ole ainoa saman ongelman kanssa. Voimia siis teidän koko perheelle...

Vierailija

ollaan nähty viimeksi lokakuussa. Emme aio ottaa yhteyttä, jos ei mummi itse vaivaudu niin tekemään. Eipähän tarvitse enää pahottaa mieltään anoppilassa.

Vierailija

äiti hoitaa siskon lapsia ihan viikottain ja useamman kerran. Kun mä olen joskus kysynyt, et voisko tulla sinä tai sinä päivänä hoitaan meidän lapsia, niin äiti vastaa et tulee JOS häntä ei tarvita siskon lapsien hoitajana. eli äiti ei edes ole tiennyt tarvfitaanko häntä siskon luona, vaan jättää sen varauksen, et tulee meille ellei sisko tarvitse.. jep, jep, ei kovin tasapuolista. no en valita. äiti tekee niinkuin tykkää, eikä sen ole pakko hoitaa kenenkään kersoja, mutta ei pitäis mainostaa sitten että kaikki lapsenlapset on yhtä rakkaita kun ne eivät ole.

Vierailija

Mullakin samantyylinen sisko, välit olen laittanut poikki aika vasta, alkoi riittää tuo oma avun saamisen julki tuominen.

Muuten meillä ei isovanhemmat ole vielä oikeen näyttäneet " kynsiään" kun meidän tyttö on kaikille eka lapsenlapsi. Anoppi ja appi tosin ovat saamassa toisen lapsenlapsen syyskuussa, mutta uskon ja toivon ettei tilanne muutu, vaikka heidän oma tyttärensä on nyt lasta saamassa. Siis toivon toki, että kälyn lapsi saa kanssa huomiota mutta että meidän tyttö saa sitä myös jatkossa.

Vierailija

isän vointi on todella huono. Ja taitaa koko perhe olla vähän sekaisin tästä...jotenkin tuntuu niin pahalle..ja sisko vielä kertoi, että äiti menee hänen lapsensa kanssa lastentapahtumaan grillailemaan.

Vierailija

Miehen siskon lapsi on anoppilassa vähintään pari päivää viikossa, oma vanhempi lapseni saa jäädä sinne joskus seuraksi, mutta nuorempaa anoppi ei jaksa ottaa (vaikka tätä siskon lasta hoiti heti vauvasta saakka).

Pienet asiat ärsyttävät: nytkin anoppi antoi minulle mukaan paidan, jonka appi oli ostanut tuolle lastemme serkulle, kun se oli vahingossa liian iso... Eli meidän lapsille jämäpalat :(

Oma äitini taas... Häntä ei kiinnosta ilmeisesti kukaan lapsenlapsistaan; hiukan sellainen " kylmä ihminen" . Halii kyllä kovasti lapsia ja yrittää ainakin esittää tykkäävänsä silloin kun käydään (tai kai tykkääkin), muttei jaksa hoitaa lapsia oikeastaan koskaan koska lapset ovat tosi vilkkaita, ja heihin täytyy siis jaksaa kiinnittää edes vähän huomiota.

Olisi ihanaa, jos olisi sellaiset isovanhemmat jotka oikeasti itse haluaisivat viettää aikaa lastenlastensa kanssa!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat