Kuinka nopeasti piiskaaminen vanhenee rikoksena?

Vierailija

Minua on jäänyt vaivaamaan eräs vanha juttu. Naapurin uskovainen perheenäiti antoi minulle piiskaa, kun olin alle kouluikäinen. Olin tämän naapurin tytön kanssa karannut erään kerhokaverimme luo. (Oikeastaan minä en edes karannut, olin sanonut asiasta isosiskollemme, joka ei kuitenkaan ollut kotona silloin, kun minun " katoamiseni" huomattiin.) Matka kerhokaverin luo ei ollut vaarallinen, pitkä tms.

Kun minut ja naapurin tyttö sitten löydettiin, tämä naapurin äiti vei meidät vessaan vuorotelleen ja räpsi koivunoksalla paljaalle pyllylle ja reisille useamman kerran. Voitte kuvitella, kuinka kauhean alistettu ja nöyryytetty olo minulle tuli... Äitini istui koko ajan olohuoneessa, mutta hän oli voimaton ja kauhistunut asiasta, eikä osannut kyseenalaistaa naapurin rouvan toimintaa. Tämä naapuri oli jonkinlainen auktoriteetti seudullamme. Jälkeenpäin äitini on pyydellyt minulta anteeksi ja on ollut todella kauhistunut ja järkyttynyt piiskaamisesta.

Nyt aikuisena olen tajunnut, kuinka väärin ja sairaalla tavalla naapuri teki. Ihan kädet hikoaa, kun nyt kirjoitan tätä. Olen vihainen! Voinko mitenkään enää nostaa asiasta juttua? Olen ajatellut, että voisin kirjoittaa kirjeen tälle rouvalle, vaatia anteeksipyyntöä ja laittaa hänet ajattelemaan tekosiaan.

Kommentit (14)

Vierailija

Sääli, sillä mielestäni olisi aivan asiallista tehdä asiasta rikosilmoitus. Sitäpaitsi se nainen taatusti tiesi että kyseessä on rikos, kyllä siitä laista sen verran tehokkaasti tiedotettiin.

Vierailija

pitää tuollalailla reagoida, kujn toinen kertoo omasta lapsuuden traumaattisesta kokemuskesta, joka nykylainsäädännöllä olisi rikos?

Oletteko te niitä lapsenpahoinpitelijöitä? hyi teitä.

Olen pahoillani AP, mulla itsellänikin on muutama kokemus lapsuudesta mitkä painaa mieltä

Vierailija

joten kiireeksi pistää - lähdepäs nyt vaikka HETI juosten tekemään ilmoitus. Ota yhteyttä myös Haagin kansainväliseen tuomioistuimeen....

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat