Onko teidän alatietsynnyttäjien mielestä " sektioäiti" synnyttänyt ollenkaan?

Vierailija

Olen saanut molemmat lapseni sektiolla ja kuullut ikävää kommenttia siitä että " ethän sinä ole EDES synnyttänyt" . No en kai, mutta ovathan lapset maailmaan silti tulleet -eikä ollut vaihtoehtoja kapean lantion vuoksi. Tuntuu vain pahalta kuulla noita juttuja. Eivät leikkaukset mitään kivuttomia ole.

Sivut

Kommentit (96)

Vierailija

Mutta olet oikeassa, tämä ei tuu koskaan loppumaan eikä johda mihinkään. Jokaisella on oma mielipide tästä asiasta ja jokainen kuvittelee olevansa oikeassa.Mutta ei tapella enää, hyvää äitienpäivää kaikille.

Vierailija

Olen synnyttänyt ALATEITSE että SECTIOLLA...käynnistykseenkin olen joutunut...että te jotka olette puolesta että vastaan(jaksatte aina väittää ja spekuloida ja mollata muita) ette OLE OIKEASTI synnyttäneet ettekä todellakaan ole kypsiä edes vanhemmiksi. POIS sellaisilta lapset.SÄÄLI TEIDÄN LAPSIANNE....

Vierailija

Viimeisen jälkeen kuvattiin lantio ja huomattiin, ettei sieltä olisi mahtunut tulemaan, oikeestaan minkään kokoinen vauva. Koska minulla on häpyluussa epämuodostuma. Tätä ei synnytystapa-arvioinnissa, voinut nähdä, koska lantio oli ok.

Ensimmäinen käynnisty ensimurusilla, mutta kakkosta käynnisteltiin 7 vuorokautta. Kutsuin itseäni virka-aika synnyttäjäksi, koska aina iltaa kohden supistukset loppuivat. Sitten kun oli päätetty, että huomenaamulla leikataa, synnytyskäynnistyi :o).

Kumpaakin synnytin n. 12 tuntia, ennen kuin sektioon päädyttiin.

Nyt pojat ovat jo 2- ja 3-vuotiaita ja kovasti haluttas versionumero kolmosta, mutta haaveksi taitaa jäädä...

Vierailija

minä henkkoht siihen tulokseen tullut että sektioidut älähtävät siksi niin lujaa että kokevat huonommuutta synnyttäneitä kohtaan, sama juttu havaittavissa imetys vs korvike taisteluissa

Vierailija

eikä sektio sitä ole. Kuitenkaan en käsitä vähättelyä, koska alatiesynnytyksen " suorittaminen" ei minun mielestäni äitiä mitenkään erityisesti kruunaa. Lisäksi sektioon on useimmiten syynsä, eikä se syy ole aina mukava (esim vauvalla on huono olla - tai synnytys on pitkittynyt).

Minut on sektioitu, omituista suhtautumista olen saanut osakseni lähinnä niiltä sukupolvilta, jotka ovat synnyttäneet aikana ennen epiduraalia.

Vierailija

Kätilö selitti, ettei napanuoran sijaintia voida aina edes paikantaa ultrankaan avulla (?). Ikävää jos tilanne havaitaan vasta sydänäänien heikentyessä (vaiko aina silloinkaan) tai lapsen päätä ulos auttaessa.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Samaa pätee korvikekeskusteluun. JOs on jossain onnistunut, niin itsensä buustaaminen niiden kustannuksella, joilla asiat eivät menneet yhtä hyvin, on käsittämättömän tylyä ja tarpeetonta!

En koskaan sanoisi ystävälle, joka sanoisi, että hän on synnyttänyt sektiolla, että: " et sinä mitään ole synnyttänyt, etkä tiedä siitä valtavasta onnesta ja onnistumisen kokemuksesta mitään."

Vierailija

eli minun mielestäni vain alatiesynnytykseen, jossa äiti aktiivisesti SYNNYTTÄÄ lapsen maailmaan. Tämä taas ei poista sitä, että lapsi SYNTYY myös sektiolla. Ja sanomattakin linee selvää, että tällä ei ole tekemistä äidin hyvyyden tai huonouden kautta; kyllä siihen vaikuttaa sitten kaikki se, mitä tapahtuu tämän synnytyksen tai syntymän jälkeen :)

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille!

Vierailija

Vähän väliä sama kiistely alkaa :( Oletteko pikkuisen naurettavia ?!

Se on loppujen lopuksi aivan yksi ja sama miten lapsi saadaan, syntyykö alakautta, leikataanko vai adoptoidaanko, pääasiahan on, että jollain tavalla äidiksi tullaan. Jos joku alateitse synnyttänyt tuntee tarvetta itseään kehuskella sillä, niin olkaa välittämättä.

Minä siis olen sekä kokenut helpon ja nopean alatiesynnytyksen että kaksosten takia suunnitellun sektion. Tuhat kertaa mieluummin menisin alateitse synnyttämään kuin leikeltäväksi, mutta eiköhän se vauvojen turvallisuus ole tärkein asia kun mietitään miten vauva/vauvat mahasta poistuvat. Ei sillä, että se leikkauskaan olisi kovin vaikea ollut, helppo homma ja paranin nopeasti ja hyvin, samana iltana jo kävelin ja vauvoja imettelin, että sen puolesta... Mieluummin kuitenkin työn tekisin itse, kuin joutuisin leikkauspöydälle - JOS saisi itse valita. Aina ei voi valita.

Vierailija

No jos totta puhutaan, niin eihän sektio ole mikään synnytys! Eihän siinä tarvitse äidin ponnistaa lasta synnytyskanavan läpi eli SYNNYTTÄÄ lasta. Eli sektio EI oikeasti ole todellakaan mikään synnytys vaan LEIKKAUS! Leikkaus jossa lapsi otetaan pois kohdusta ja sehän ei ole yhtä kuin synnytys. Et mikä tuossa nyt on niin vaikeaa ymmärtää...?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat