Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenellä PASKIN äitienpäivä?

Vierailija

Meillä kaksi pientä tenavaa ja itse olen hoitanut koko päivän sirkuksen. Kakunkin väänsin itse itselleni. Miehellä käy läpi omaa kriisiään, makaa vain tai katsoo jääkiekkoa. Ystävällisyys tai herättely eivät auta... Eilen hän jopa päätyi uhkailemaan, että jos " en ole kunnolla" , hän tekee jotain minulle... Miten tähän on päädytty? Perhe-elämä yhtä peetä raha- ja työhuolien vuoksi. Miten voi rakastaa vastamäessä?

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

ja isä asuu toisessa kaupungissa, ei aio tavata lasta isänpäivänä.

lapsi on tehnyt kortin ja yhdessä lähetämme sen isälle, samoin ajattelin laittaa lapsen soittamaan onnittelupuhelun su-aamuna (toki ehkä vasta iltapäivällä, jotta isä varmasti hereillä).

Ei naisen tarvitse muistaa ex-puolisoaan millään tavalla, mutta kyllä hänen täytyy huolehtia siitä, että lapset muistavat isäänsä. Odottaisin samaa myös isältä jos asiat olisivat toisinpäin.

Olkoon kuinka **ska tyyppi tahansa, niin on se kuitenkin lapsen isä, lapsen ainoa isä ja lapsella oikeus isäänsä.

Vierailija

koko viikonlopun. En kehdannut menna " mummolaan" perinteisille suvun äitienpäiväjuhlille, koska hävetti niin paljon mieheni puolesta. Kyllä on harmittanut koko päivän, vaikka mies on muuten hyvä enkä ole vaihtamassa. On ollut rankka vuosi äitiydessä ja jotenkin olisin halunnut hänen sitä muistavan, edes olevan paikalla mutta ei niin ei...

Vierailija

Vauva oli 3 viikkoa ja itse huonossa kunnossa vaikean synnytyksen jäljiltä. Aamuyöstä minun ja vauvan piti siirtyä nukkumaan sohvalle että mies saa nukuttua (vauva kitisi). klo10 herätin miehen ja odottelin onnitteluja. Sain lahjan (keittokirjan). Tämän jälkeen mies keitti kyllä kahvia, mutta itselleen ja alkoi lukemaan lehteä. Ihmetteli kun kyselin eikö minulle ole kahvia. Kakusta tai muusta hemmottelusta puhumattakaan.

Vastakohtana voisin sanoa että tämä toinen äitienpäivä on kokemastani paras. Mies muutti pois kuukausi sitten ja me " tytöt" nautittiin ihana aamiainen kahvilassa ja käveltiin meren rannalla auringon paisteessa. Aamulla heräsin kun rakas tyttäreni höpötti omia juttujaan nukuttuaan 12 tuntia.

Kysynkin, miksi te siedätte epäkunnioittavia miehiä? Voin kertoa että perinteen tai muun periaatteen nimeen on turha pitää huonoa avioliittoa yllä. Lapset kärsivät huonosta avioliitosta ja millaisen perhemallin annatte lapsillenne? Avioero on vaikea ratkaisu, mutta uskokaa, kyllä sitä pärjää kun uskaltaa pyytää apua läheisiltään ja ammattihenkilökunnalta.

Vierailija

Upea lukea sun tekstiä. Mäkin olen tässä parisen kuukautta sitten eronnut ja voi että on ihana äitienpäivä. Me yksinhuoltajat ollaan melkoisia tosiäitejä, sanokoot muut mitä vaan. Musta on niin helpottavaa olla kahden lapsen kanssa. Ei ole mitään mitä odottaisi ja pettyisi sitten vaan. On vaan tätä hetkeä ja nautintoa lapsesta. Hyvät naiset, jotka elätte huonossa suhteessa, sanon teille yhden jutun. Parempi on olla yksin kuin huonossa suhteessa. Tämä on tosi, myös lapsien kannalta.

Vierailija

Olin vanhemmillani ja menin sinne jo pari pv sitten, koska arvelin ukon tarvitsevan omaa rauhaa erinäisten stressijuttujen ja tapahtumien vuoksi. Arvelin myös, että haluaa ehkä ottaa kaljaa ja katsoa lätkää enkä jaksa olla täällä . Miehen piti tulla tänään sitten vanhemmilleni tänään. Ja vielä mitä. Ukko ei masennukseltaan jaksanutkaan tulla vaan istuu ja märehtii täällä kaikkia huoliaan. Onnittelut sain ( 1 yhteinen lapsi) puhelimitse kun niitä suunnilleen itku kurkussa tivasin.

Viime vuonna tuli kukat, kakut ja lahja ja oli kiva päivä. Tänään ei sitten mitään. Onneksi sentään vanhemmillani syötiin yms ja itse muistin äitiäni sekä mummoani.

Kun saavuin kotiin, niin ensiksi sai ruveta siivoamaan yms. Miehen lapsi syö kantamiani herkkuja eikä kukaan muista mitenkään. Lapseni on vielä niin pieni, ettei ymmärrä mitään. No, onneksi olen saanut tuon ihanan lapsen.Ilman tuota paska-äijää ei olis sitäkään iloa suotu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat