En ymmarra miksi uimahallin suihkussa pitaisi kayda alasti, eiko siina suihkussa peseydy ihan samalla tavalla jos on uimapuku paalla?

Vierailija

Sivut

Kommentit (72)

Vierailija

Ja siellä kaikki alasti,miehet ja naiset sekaisin mutta pyyhettä sai pitää lanteilla ja suihku yksityinen koppi jossa käytiin vuorotellen. Ja uskokaa tai älkää mutta saunan keskellä koroke jonka päällä käytiin vuorotellen mahallaan makaamassa ja työntekijä pesi jokaisen selän. Mutta sai olla tuo pyyhe taas mukana. Sitten lopuksi kokovartalohieronta naisille ja miehille omissa paikoissaan ja kummallakin hieroja omaa sukupuolta. Koko lysti maksoi melkein 20e.

Kokeilkaa jos käytte Turkissa. On tosiaan elämys.

Vierailija

ei ollut suihkukoppeja, vaan yhteiset suihkutilat kaikille - siis ei erikseen miehille ja naisille. Ei siellä kukaan peseytynyt alasti, mutta kyllä oli ällö olo, kun ei voinut peseytyä kunnolla. Kävin joka kerta uudestaan kotona suihkussa uinnin päälle. Kyllä oli ikävä suomalaista hygieniaa. Samoin siellä oli kuntosalin puolella ohje, että suihkutiloissa ja saunassa PITÄÄ käyttää uimapukua, vaikka siellä tilat olivatkin erikseen miehille ja naisille. Ei siellä kuitenkaan kaikki käyttäneet uimapukua, vaan osa ranskalaiseleideistä esitteli (ja siis todellakin esitteli) itseään avoimesti. Eipä tuntunut kovin luonnolliselta alastomuudelta enää.

Toisaalta olen ollut Saksassa " saunakylässä" , jossa kaikki olivat sekaisin (siis miehet ja naiset yhdessä) ja piti olla alasti. Olin kuullut huhuja saksalaisista kylpylöistä, joissa irstaat vanhat äijät tuijottaa ja tulee nuorten nättien naisten viereen istumaan, mutta kyllä tuolla oli ihan asiallinen meininki. Kukaan ei tuijotellut, eikä esitellyt itseään, saunasta toiseen kuljettaessa oli useimmilla kylpytakki tai pyyhe ympärillä. Suihkutilat olivat kuten Suomen uimahalleissa, erikseen miehille ja naisille, mutta ei erityisiä suihkukoppeja.

Että kaikenlaista näkee Keski-Euroopassakin. :)

Vierailija

Mä menen aina viikonloppuisin aamulla uimaan. Aamulla käydään kuitenkin aamusuihkussa. Miksi se ei riitä? Vai jätättekö aamusuihkun sinne uimahalliin ja säästätte kotona vettä?

Vierailija

Kaikki shampoot ja hoitoaineet menee uimapukuun... ja kuis sitä pestään itsensä saippualla, jos on uimapuku päällä. Ja sitten kun on uinut, niin kuis puhdas olo on jos ei käy suihkussa ilman uimapukua?? Jää kloorit iholle ja siitä tulee hyvä ihottuma.

Itse olen asunut englannissa ja siellä oli uimahalleissa naisilla ja miehillä omat pukukopit ja omat yhteiset suihkutilat. Kaikki heittivät uimapuvut pois päältä pesytyessään. Saunaa ei ollut.

Suomessa eletään kuten on hyväksi havaittu. Ne, jotka ovat niin estoisia että eivät voi olla ilman uimapukua suihkussa, niin rakentakoon oman uima-altaan kotiansa tai pysyköön poissa uimahalleista tai hakatkoon oman avannon ja käykööt siellä!!

Vierailija

En liene ainoa joka häpeää jostain sytä kroppaansa ja kauhein pelko toteutuisi jos sattuisi vielä joku tuttu samaan aikaan suihkutiloihin. En käy kuin kylpylöissä, siellä voi käydä suihkussa jo huoneessa ja tulla kylpytakki päälle kylpemään (ja alapesun voisi tehdä missä tahansa PRIVA-vessassa, ainakaan itsestä ei ole mukavaa vetää uimapukua jos ei ole alapää puhdas).

Toivottavasti saataisiin vielä suihkukopit uimahalleihin ja kylpylöihin Suomeenkin. En kauheasti haluaisi nähdä muidenkaan alapesuja.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ja miten sinä saat ne vessapaeripallurat värkistäs pois jollet sitä pese??? Vai tutkitko joka kerta kun olet pimppis pyyhkinyt että sinne ei varmaan kanssa jäänyt ainuttakaan paperin palaa???

Varman tosi kiva kun meet uimaan ja perässäs kelluu pieniä vessapaperin palasia... =)

Ja jos ei ne paperinpalat tule pois uimapuku päällä suihkussa, niin miten ne muka tulisivat pois uimapuku päällä uima-altaassa?

Vierailija

ennen uimaan menoa, en säästä vettä mutta ihoani kyllä säästän. Ja peseydyn sitten siellä uimahallilla ilman uikkaria.

Niin ja en ymmärrä ihmisiä jotka käyvät joka päivä aamuin illoin suihkussa.

Vierailija

aikaan oli suihkussa kolme venäjää puhuvaa neitosta bikinit päällä. Ihmettelivät taulua, jossa luki, että ei uimapuku päällä suihkusssa ja saunassa.,

Minulla on uimapuku päällä oikeuttava merkki,

heillä ei.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat