intiimihieronta

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Uskoisitteko parisuhteenne kestävän sen, että kävisit intiimihieronnassa? Mieheni on tehnyt näin 6 vuotta sitten ja vasta nyt vasta hän kykeni tunnustamaan sen. Intiimihieronnassa nainen hieroi alapäällään pikkuhousut jalassa ja käsin mieheni vehjettä. Kovin oli tullut morkkis tapahtuneen jälkeen. Sen jälkeen ei kuulemma ole enää tehnyt vierasta mieli. Olemme ollet yhdessä 17 vuotta josta naimisissa 7. Lapsia on kaksi 2000 ja 2004 syntyneet. Mies ei missään nimessä halua erota minusta ja pitää minua hyvänä puolisona. Liittomme on koko ajan ollut onnellinen ja seksielämämme on pysynyt viriilinä. Saattoiko tekoon syynä olla se, että olen miehelleni ensimmäinen ja ainoa naissuhde? 2 päivää olen sulatellut tunnustusta ja en kykene tuntemaan miestäni kohtaan kuin vihaa. Iltaisin lasten mentyä nukkumaan olemme puhuneet tuntikaupalla, mutta minun oloani se ei ole helpottanut. Olen puhunut hänelle parisuhdeterapeutilla käymisestä, mutta hän haluaisi hoitaa tämän meidän välillä.

Kommentit (13)

Vierailija

Luin lääkäriksi opiskelevan ystäväni lääkärikirjaa, eikä sielläkään sanottu, että kondylooma tarttuisi sukupuoliyhteydessä. Sitä ei nykyään tiedetä. Eräs lääkäri sanoi minulle, että sitä on todettu eräässä laajassa tutkimuksessa myös nuorilta naisilta, jotka eivät ole ikinä olleet seksuaalisissa yhteyksissä. Lääkäri sanoi, että nykyään epäillään sen olevan lähes kaikilla naisilla jossain vaiheessa, jotenkin saman tyylisesti kuin herpes, virus olisi elimistössämme ja joku stressi joskus puhkaisisi sen. Koska se usein ei oireile mitenkään, usein se jää huomaamatta.

Mutta olen samaa mieltä jonkun kirjoittajan kanssa siitä, että olisikohan mies tainnut tunnustaa nyt vain lievennetyn version tekemisistään. Muutenkin, jos joku menee oikein erikseen intiimi hierontaan, niin eikös se ole aika selvää mitä sieltä haetaan. Tarkoitan, että voiko tuollainen olla lipsahdus. Yhden illan jutun vielä jotenkin ymmärtäisin, mutta...

Vierailija

no kyllä se suhteen rakentaminen on aina vaikeaa ja vastoinkäymisiä sattuu. pitää vaan uskoa, että kyllä se toinen välittää ja vielä parantaa tapansa, kun vähän edes vaatii. joskus se jopa toimii, kun on toimiakseen. eipä varmaan moisen takia kannata heittää suhdettaan menemään, vaikka on siinä varmasti sulateltavaa puolin ja toisin.

hyvä, että edes keskustelette asiasta. toivottavasti löydätte yhteisymmärryksen.

parasta toivoen,

Kurapeikko (miehistä melkein parhain)

Vierailija

Mistä se tulee?

Kondylooman eli visvasyylän aiheuttaa ihmisen papilloomavirus (HPV), joita tunnetaan nykyään yli sata erilaista virustyyppiä. Osa papilloomaviruksista aiheuttaa syyliä sormiin ja jalkapohjiin, ja noin parikymmentä virustyyppiä viihtyy sukuelinten limakalvoilla ja tarttuu helposti sukupuoliyhteydessä, joskus ehkä sormienkin välityksellä. Joskus harvoin voi ulkosynnyttimiin tulla syyliä saunan lauteiden tai vastaavien alustojen kautta. Näkyvien syylämäisten muutosten lisäksi, joita sukuelinten alueella nimitetään kondyloomiksi eli visvasyyliksi, HPV-infektiot esiintyvät myös näkymättöminä muotoina, jolloin on parempi puhua pelkästään papilloomavirusinfektiosta tai HPV-muutoksesta eikä visvasyylästä/kondyloomasta.

HPV-infektio on yleisin sukupuoliteitse leviävä tartuntatauti, arviolta 4-5 kertaa klamydiatartuntaa yleisempi. Uutta tietoa papilloomaviruksista on niiden tavaton yleisyys ja HPV-muutosten yhteys kohdunsuun solumuutoksiin, syylävirukset itsessään eivät ole uusi ilmiö, vaan niitä on ollut ihmisillä jo vuosituhansia.

Tässä vähän tietoa.

Vierailija

Johan tuossa oli puhetta aiemmin saunan lauteistakin. Uimahallit, siis? Samoin piilevyys on yksi tekijä, joka vaikeuttaa todella paljon tartuntalähteen selvittämistä.

Mikäli olen oikein ymmärtänyt kuulemaani, HPV voi tarttua jopa äidistä lapseen synnytyksen yhteydessä. Eli omasi saattaa pahimmassa tapauksessa olla peräisin äidiltäsi, joka puolestaan on voinut saada sen jostain viattomasta lähteestä.

Mitä tulee taas alkuperäiseen kysymykseen parisuhteen kohtalosta, niin miltä suhde on näyttänyt näiden kuuden vuoden ajan? Onko mies pitänyt sinua kuin olisit hänen ainoa kumppaninsa. Ei liene mitään syytä ryhtyä vainoharhaiseksi ja tulkita kaikkia klemmarin kääntöjä vaan ihan normaalilla, yleisellä tasolla: oletteko olleet toisillenne hyviä? Muutoksia suhteessa on tapahtunut pitkällä tähtäimellä väkisinkin: miten viime vuodet ovat sujuneet? Suhteellisuudentaju siis mukaan kuvioon.

Huomioon pitää ottaa myös se, että jos miehellä on ollut tuollainen ikävä salaisuus pidettävänään, on se " syönyt miestä" ja taatusti aiheuttanut syyllisyyttä hänessä.

Ja tietenkin: onnea tuleville vuosille! 17 vuoden parisuhde on POP ja siitä kannattaa ehdottomasti pitää kiinni!!! Ajattele kuinka paljon hyvää ja hienoa historiaa ja nykyelämää teillä on yhdessä ja mitä kaikkea sen pohjalta saatte vielä kokea! Luopuisitko siitä, jos pääsette miehen kanssa läpi tämän koitoksen?

Vierailija

" Uskoisitteko parisuhteenne kestävän sen, että kävisit intiimihieronnassa? Mieheni on tehnyt näin 6 vuotta sitten ja vasta nyt vasta hän kykeni tunnustamaan sen.." vähän sairasta, sitten muka ei tehnyt harrastaa tuota, mutta 6 vuotta kuitenkin harrastai...

Vierailija

Uskoisitteko parisuhteenne kestävän sen, että kävisit intiimihieronnassa? Mieheni on tehnyt näin 6 vuotta sitten ja vasta nyt vasta hän kykeni tunnustamaan sen..

vähän sairasta, sitten muka ei tehnyt harrastaa tuota, mutta 6 vuotta kuitenkin harrastai...

Vierailija

...että et kai ole noin sinisilmäinen!? Miehesi ei voinut tuollaisesta käsittelystä sitä kondyloomaa saada! Yhdynnällä se tarttuu. Eli nyt tunnusti vain tuollaisen " vähäpätöisen" asian, vaikka luultavasti on ihan toisella tavalla tautinsa saanut. Pistä miehesi kova kovaa vasten. Tuollainen vaimon tartuttaminen on todella edesvastuutonta!!

Vierailija

että.... miksi pojusi käy hoidoissa... ja miksi sinä, kyllä, juuri sinä et ole antamassa hänelle intiimihierontaa?? Tai vaikka ihan normaalia hierontaa... tekemässä jotain keskiluokkaisin arvoin katsoen... tuhmaa?

Siis oikeasti, miksei suhteessa, avoliitossa tai avioliitossa muka osata keskustella ja olla sen verran avoimia, että tiedetään jo 17 viikon kohdalla, että äijää haluttaa aivan sairaasti saada naisen kädet kalulleen ja saada tuhmaa settiä käyntiin?? Sis oikeasti, olen tässä nyt pragmaattisen suora sanoessani, että erittäin suuri osa suhteiden ongelmista johtuvat siitä, että osapuolet eivät osaa / uskalla / eivät koe ilmapiiri olevan oikea halujensa & mieltymyksiensä kertomiseen.

Tulkaa hyvät ihmiset kuorestanne ennen kuin on liian myöhäistä, kertokaa kumppanillenne mitä haluatte, eläkää täysillä ja pitäkää huoli siitä, että voitta joka hemmetin ilta mennä nukkumaan ajatellen " tämä on hyvä, mitään jäänyt hampaankoloon ja jos yöllä herään, voin aina herättää puolisoni mielihalujeni kanssa" .

Vierailija

Mieheni tunnusti vain siksi, kun osasin sitä tivata. Syy miksi aloin epäillä jotain tapahtuneen on se, että minulla todettiin papa-kokeessa hyvälaatuinen solumuutos eli kondylooma. Minulla ei ole ollut muita suhteita yhdessäolomme aikana. Teininä ennen miestäni olen ollut kahden kanssa. Minun mahdollisuus on ollut siis aika pieni ottaen huomioon, että silloiset kumppanini ovat olleet vasta seksikokemustensa alkutaipaleella. Verkosto on siis ollut aika suppea. Ja miehelleni olen ollut ainoa. No, papillooma-virusta on useanlaisia ja saantitapoja on muitakin mahdollisiakin kuin seksi. Ja se voi pysyä vuosikymmeniäkin piilosta tartunnan saannin jälkeen. Nyt kun aika kuluu olonikin alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Miehelläni on ollut tämä viikko lomaa ja lasten nukahdettua olemme keskustelleet paljon ja rakentavasti. En vihaa miestäni vaan olen surullinen tapahtuneesta ja erityisesti siitä, että se on salattu näin kauan. Sen jälkeen on tehty lapset ja otettu yhteinen asuntolaina. Koin olevan jollain tavalla ansassa, sillä mitä vain päättäisinkin se koskettaisi useita, erityisesti lapsia. Nyt suhtaudun asiaan järkevämmin ja näen suhteen jatkamisen todennäköisenä. Hullua sanoa, mutta tämä eron ajattelukin sai minut huomaamaan, kuinka paljon me toisiammme rakastamme. Mies on luvannut huomioida minua erityisesti jatkossa. Sinänsä minun on oltava onnellinen, sillä näin pitkään suhteeseen liittyy usein monenlaisia hetkiä. Meillä ei ole kriisejä tätä ennen ollut ja tuntuu ihanalta huomata, että molemmat olemme rakastaneet vain toisiamme nämä vuodet. Menipä lässyksi...

Vierailija

Hei.

Parisuhde on aina näissä koetuksella, toivottavasti kuitenkin saatte asiatte puhuttua läpi.

MUTTA: pyydän, käy gynekologilla nyt toteamisen jälkeen vähintään kerran vuodessa! Minulla todettiin kondylooma parisenkymmentä vuotta sitten (apua, olenko näin vanha - olin silloin parikymmentä). Sain tartunnan silloiselta kihlatultani, jota en sitten tuntenutkaan tarpeeksi hyvin (olimme olleet yhdessä vuoden) - hän oli kihloissa toisenkin kanssa samaan aikaan ja lisäksi oli vielä irtosuhteita - ja minä en huomannut mitään.

Kondylooma saatiin minulta pois, mutta papa-kokeen tulokset rupesivat heittämään sinne ja tänne, kunnes pomppasivat kolmoseen ja sen myötä sitten jouduin koepalan ottoon. Minulle kehittyi solomuutoksia. Minulle tehtiin ns. konisaatio, jossa kohdunkaulasta leikattiin palat pois - onneksi olin käynyt gynekologilla ja solumuutokset eivät olleet päässeet leviämään - kaikki saatiin pois. Tosin minulle sanottiin, että en tule ehkä saamaan koskaan lapsia, koska poistetut palat olivat isohkot.

Mutta paistaa se aurinko risukasaankin - olen seurustellut onnellisesti nykyisen avomieheni kanssa reilut 6 vuotta ja tässä sitä ollaan tuhdisti raskaana - iästä ja kohdunkaulan poistoista huolimatta :)

En halua pelotella tällä, mutta minun onneni juuri oli, että kävin kondylooman toteamisen jälkeen gynekologilla - puolen vuoden välein.

Ja kyllä, kondylooma voi tarttua muutoinkin kuin sukupuoliyhteydessä.

t. merkku vm 63, rv 24

Vierailija

Kyllä uskoisin, että parisuhteemme kestäisi. Varsinkin jos koko jutusta olisi noin pitkä aika. Ja kyllä uskon, että kestäisi muutenkin, vaikka mies tunnustaisi seuraavana päivänä, tai seuraavalla viikolla, tai seuraavana vuonna. Kyllähän se varmasti vähän kysymyksiä herättäisi, että miksi, mutta ei se nyt mikään maailmaa kaatava asia minun mielestäni ole. En kuitenkaan käy sanomaan, mitä sinun pitäisi tuntea, itse en vain tosiaankaan voisi tuntea vihaa tai inhoa miestäni kohtaan siksi, että hän olisi joskus vuosia aikaisemmin käynyt intiimihierojalla.

Ajattele nyt asiaa ihan järjellä: Miehesi on ihan se täysin sama ihminen kuin aiemminkin. Jos kerran hänen kanssaan on ollut hyvä olla tähän asti, niin miksei olisi tästä eteenpäinkin. Mielestäni kyllä se parisuhdeterapeutti olisi varmasti hyvä ajatus, mikäli sinä sellaista koet tarvitsevasi. Minun mielestäni siinä ei ole kysymys siitä, mitä miehesi haluaa vaan siitä, mitä sinä tunnet tarvitsevasi. Suoraan sanottuna miehesi teki mielestäni typerästi, kun kertoi sinulle nyt. Jos kerran on pystynyt elämään asian kanssa tähän saakka, niin miksi hänen piti mennä nyt purkamaan omaatuntoaan? Olisi ollut vain hiljaa ja kantanut itse tekonsa seuraukset eli huonon omatunnon. Kun kuitenkin meni puhumaan, niin voisi käyttäytyä niin kuin kunnollinen mies ja lähteä kanssasi sinne terapeutille. Hänhän tilanteen on aiheuttanut. Olisi ajatellut seurauksia ennen kuin meni asiasta kertomaan.

No, en tosiaankaan ainakaan eroaisi moisen pikkujutun takia. Varmasti olet äkäinen aikasi, mutta veikkaan, että se menee ohi. Toki jos luottamus on mennyt, sitä voi olla vaikea rakentaa, mutta mikäli miehelläsi ei ole ollut muita hairahduksia, en lähtisi liioittelemaan tuota yhtäkään. Miehesi teki typerästi, mutta ilmeisesti kyse oli kuitenkin yksittäisestä tapauksesta. Veikkaisin, että miehesi rakastaa sinua. Yritä siis antaa anteeksi jossain vaiheessa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat