Miksi juuri sinä olisit sopiva tähän työtehtävään?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pitäisi laittaa yksi työpaikkahakemus ja mietin mikä olisi hyvä vastaus tähän. Jotain mikä jäisi mieleen.

Onko vinkkejä?

Sivut

Kommentit (77)

Vierailija

Toivoa siis on, vaikka onkin pitkään kotona. Olen itse ajatellut, että kertoohan se minusta ihmisenä ja arvoistani jotain. Ja ainakin minut älytään karsia heti kaikista paikoista, joissa vaaditaan täydellistä työlle omistautumista.

44 vai mikä se oli..

Vierailija

enkä ole kovin kiinnostunut siitä milalisian adjektiivein (superlatiivein) ihminen itseään kuvaa. Varsinkin monilla alle 30-vuotiailla on vääristynyt kuva kyvyistään.

Sen sijaan minua kiinnostaa millaisia hommia ihminen on tehnyt, mitä ne ovat häneltä vaatineet. ' Hommat' siältää mielestäni myös esim. vapaaehtoistyön. Jos haetaan organisoimisessa hyvää työntekijää, jonkin yleisötapahtuman järjestäminen (vaikka vapaaehtoistyönä) on iso plussa, koska siihen tarvitaan niitä organisoimistaitoja.

Tämän voi myös kirjoittaa auki tyyliin " olen hyvä organisoimaan tapahtumia ja asioita, mitä osoittaa vauvakassi-hyväntekeväisyystapahtumien järjestäminen kuudella eri paikkakunnalla vuosina 2005 ja 2006."

Vierailija

Täällä puurretaan sanamuotojen kanssa ja pähkäillään pää puhki, mitä kirjoittaisi. Sitten vastaanottava ihminen rankkaa hakemukseni ulos jonkun häntä suuresti ärsyttävän asian takia esim. sama lause toistuu useassa hakemuksessa.

Huh, huh.

Vierailija

Mutta tiedätkö ihan oikeasti, millainen hyvä työntekijä on? He voivat olla hyvinkin noita ominaisuuksia omistavia, vaikka ne ovatkin sinusta pitkästyttäviä asioita.

Vierailija

jossain mainosalalla tms, mutta monilla aloilla uskotaan kyllä ihan normaaliakin tekstiä. Pidän itseäni ihan luovana ihmisenä, vaikken ns. tyypillisellä luovalla alalla työskentelekään. Itseäni ainakin lähinnä ärsyttäisi joku erikoisuuksien tavoittelu. Jos haetaan ihmistä töihin, niin mielestäni asialinja hakemuksessa on kaikista paras. Ehkä se jotakin " kuivuudessaan ärsyttää" , muttei minua. Tokin jos ihminen on luonteeltaan taiteellinen ja erikoinen hakemus syntyy " luonnostaan" , ni silloin se on ihan ok. Mutta just semmonen väkisin väkertäminen on typerää.

Mielestäni kuiva asialinja on parempi kuin ylenpalttinen lässyttäminen. Ne lässytykset eivät kerro ihmisestä kuitenkaan hirveästi, koska liki jokainen kirjoittaa hakemukseen kaikki tavalliset fraasit ( ne joita luulee haluttavan kuulla). Näytö,, koulutukset ja kurssit ovat parasta näyttöä ihmisen kiinnostuksesta ja aktiivisuudesta. Monet haluavat " kehittää itseään ammatillisesti" , mutta eivät kuitenkaan omaa mitään kursseja tai koulutuksia perustutkinnon lisäksi yms...

Minuun tekisi vaikutuksen, jos ihminen REHELLISESTI kertoisi omista hyvistä ja huonoista puolistaan, ainakin haastattelussa. Eli jos ihminen kertoo, että ei ole mielestään erityisen tiimihenkinen vaan haluaa tehdä mieluummin töitä yksin. Se kertoo ihmisen rohkeudesta ja siitä, että omaa realistisen käsityksen itsestään. Toki ko. ihminen ei varmaan edes hae alalle, jossa tehdään pelkkää ryhmätyötä, mutta tarkoitin nyt periaatetta. Ihmisten kannattaisi enemmämn uskoa itseensä ja omiin vahvuuksiinsa. Jos joku ei halua sinua töihin, niin jossain toisessa paikassa voisit " puhjeta kukkaan" . En nyt tarkoita, että pitäisi olla ylimielinen, mutta tervettä itsetuntoa peliin. Ei aina tarvi yrittää miellyttää kaikkia ja kaikkea.

Vierailija

auki, miksi on ollut pidempi tauko työelämässä. Usein mielletään, että se on heikkous työtä haettaessa. Mutta kaikki on paikasta ja valitsijoista kiinni, joten siitä ei kannata lannistua. Ja hyvä puoli on se, että lapset ovat töihin palatessa jo vähän isompia, ehkä lapsilukukin täynnä.

Yhdessä työssä minulle selvisi jälkikäteen, että pomoni oli vankka pikkulasten kotihoidon kannattaja ja hän kysyi sen vuoksi haastattelussa, että milloin tarkalleen ottaen palasin työelämään...minä kun luulin hänen katsovan kieroon kotona oloani.

T. 40 (ei tosiaan rekrytoinnin ammattilainen, mutta olen tehnyt valintoja tai ollut niissä osallisena)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat