Ystäväni kertoi imettäneensä...

Vierailija

...tyttöämme hänen ollessaan kahdeksankuinen. En ollut uskoa korviani kun hän kertoi siitä, ikäänkuin sivulauseessa ja sanoi vielä että eikö muka ole ennen kertonut. Ja enkö silloin yhtään ihmetellyt että tyttömme oli pitkän aikaa tyytyväinen vaikken syöttänyt häntä. Asiasta on jo useita vuosia, mutta kai asia muistui hänelle mieleen kun meillä on nyt tuore imeväinen. Hän oli tuolloin lopettanut oman, muutamaa kuukautta vanhemman lapsensa imetyksen, mutta yhtäkkiä olikin halunnut kokea imetyksen autuuden vielä kerran.

Hitto, että olen pettynyt tuohon ihmiseen. Tiedän että maailmassa on suurempiakin murheita ja että se on ihan ok, jos joku haluaa äidin luvalla imettää vierasta lasta. Mutta minulle se on ollut aina niin emotionaalinen juttu, että ei missään nimessä. En ole imetysfanaatikko, annan lisämaitoa jne. Mutta tuntuu pahalta että hän on minulta salaa käyttänyt lastamme omien mielihalujensa tyydyttämiseen. Miksei jatkanut omaa imetystään sitten ? Että meni kyllä maku tähän " ystävään" .

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Tyrmistyneen ensireaktion jälkeen sanoin suoraan että hän on hullu. Ja kyllä käytöksestäni olisi pitänyt huomata että loukkaannuin, samoin mies. En tiedä sitten, kun tyyppi on sukulainen ja minua(30v) reilusti vanhempi nk. täydellinen, virheetön ihminen, joka ei oikeasti nähnyt tilanteessa mitään ihmeellistä, että menikö viesti perille.

t:ap

Vierailija

Tänä syksynä suvun naisten ollessa koolla tämä " ystäväni" alkoi muutaman oluen jälkeen kertoa tätä tapausta ääneen.. Piti sitä hauskana muistona ja naureskeli. Sai aika tyrmäävän vastaanoton; itse aloin parkua kuin Niagara ja muut tuomitsivat toiminnan täysin. Kerrankin hiljeni tuo kaikkitietäjä ja pyyteli jälkikäteen anteeksi ajattelemattomuuttaan. Sanoin että tehty mikä tehty ja turha sitä sitten enään on vatvoa. Uskon että kerrankin tajusi ettei voi sanoa ja tehdä aina kuten itse haluaa.

Vierailija

Mua ällötti jo se, että oma äitini joskus vitsillä sanoi että minähän voisin imettää siskoni lasta, jos ei muuten rauhoitu. Olimme siis yhdessä hoitamassa vauvaa.

Vierailija

Korvikkeita kun ei ollut, joku jolta tuli hyvin maitoa imetti muidenkin kersat. Nykypäivänä tällainen touhu lähenee luokkaa " insesti" eli en tiedä sanoinko nyt turhan voimakkaasti, mutta joka tapauksessa koetaan epäsopivana. En tiedä vielä, luovutetaanko jossain äidinmaitoa, jokunen vuosi sitten sitä harrastettiin. eli jos tuli hyvin maitoa, sitä sai myydä sairaaloihin. mutta siinäkin ei suoraan vieraasta rinnasta, vaan pullosta sitten annettiin.

Vierailija

Kerroit kyseisen tuttavan olevan sinua 30-vuotta vanhempi. Olettaisiin siin, että viisissäkymmenissä. Siinä ikäluokassa ja etenkin vanhemmissa on ollut aika hyväksyttävää imettää toisen lasta. Ihmisten hyväksymät asiat muuttuvat ajan myötä.

Vierailija

Isoäitini esimerkiksi on imettänyt sisarustensa lapsia joten ennen oli ihan luonnollista imettää muita kuin omaa. Ainoa erikoinen piirre ap:n kertomuksessa oli että imetys oli tapahtunut ilman että lapsen äidille kerrottiin/asiasta mainittiin.

Itsellä joskus tekisi mieli imettää tosi laihaa ja surkeaa hoitolastani jolle ei ruoka oikein maistu. Lapsen äiti lopetti imettämisen kun lapsi oli 8kk vaikka maitoa tuli. Lopettamisen syy oli laiskuus, ei mikään muu, näin äiti minulle itse kertoi. Aika tyhmää, kun lapsi ei syö esim. leipää ollenkaan ja on muutenkin todella valikoiva. Tissi olisi maistunut. Nyt nakertaa pienen palan paljasta näkkäriä ja juo pikkuisen lehmänmaitoa päälle tai syö hedelmäsosettta. Onneksi sentään suostuu syömään myös puuroa ja " lämmintä ruokaakin" , muuten kuihtuisi kokonaan kun nytkin on alakäyrillä.

Vierailija

Ap jatkaa vielä...

Minä olin siis silloin reilu parikymppinen, nyt kolmekymppinen. Ja kun olen miettinyt tätä juttua, niin tämä sukulaisnainen ja ystäväni on osittain ajatellut niin, että ei hänen sukulaislikalta mitään lupaa tarvitse pyydellä, kunhan imettää vaan kun mieli tekee. Mies oli ihan tyrmistynyt, luuli että ystäväni kertoo unestaan tms. eikä oikeasta tilanteesta.

Tapahtunut mikä tapahtunut, mutta risoo edelleen. Ja tämän ystävän besserwisseröintiä asiasta kuin asiasta tuskin jaksan kuunnella enää, kun tekee tuollaista.

Vierailija

Mielenkiinnosta kokeilin imettää siskoni vauvaa (vauva oli n. 2kk) kun omani oli 6kk ja serkkuvauva imi täysillä. Meidän mielestä ei ollut mitenkään sairasta,terveitä ihmisiä kun ollaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat