Miten te kehtaatte suositella karppausta

Vierailija

Järkyttävää miten ette ajattele ollenkaan terveellisiä elämäntapoja. Haluatte pilata muiden ihmisten terveyden tuollaisilla huuhaadieeteillä. Ja se karpit.net -sivusto minkä linkkiä tänne pasteilette - milloinkahan sivujen tekijät joutuvat edesvastuuseen tuosta rasvadieetin ylistämisestä ja ihmisten terveyden pilaamisesta.

Sivut

Kommentit (348)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

lmiksi pitää ottaa kaikenmaailman kuohukermaherkut ja pekonit ym. tosi rasvainen tilalle?

Jos vähentää hillaria, on melkein pakko lisätä rasvaa. Jotainhan täytyy syödä. Ja jos jokaikinen sydäntaudin riskitekijä pienenee, tuskin se kovin haitallista voi olla.

Itse rakastan kuohukermaa ja käytän sitä reippaasti.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

kasvisrasvajäätelö = pehmeää, terveellistä kasvisrasvaa

kermajäätelö = kovaa, epäterveellistä eläinrasvaa

Oletteko nukkuneet terveystiedontuntinne?

En minä ole, mutta sinä olet selvästikin nukkunut. Mutta tapa lapsesi sillä tekorasvajäätelöllä, jos mielesi siitä paremmaksi tulee.

Vierailija

tärkkelys on se terveellisin osa heti siinä kuoren alla.

Mä olin yläastella vuosina 90-93, silloin kotitaloustunnilla kerrottiin, että tärkkelys on terveellistä. Ei silloin kukaan kertonut, että se tärkkelys on sokeria. Mulle jäi ainakin sellanen kuva, että se on jotain vitamiinin tyyppistä laatuainetta.

En tiedä mitä siellä nykyään puhutaan.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

le ole sydämelle kovinkaan hyvä asia.

Normaalin voin käytön ruoanlaitossa ymmärrän yms. Itsekin vannon enemmän voin nimeen kuin kasvisrasvojen. Samoin olen sitä mieltä, että sokeri on se pahempi lihottaja kuin rasva.

Ihminen käyttää energiana pääasiassa hiilihydraatteja ja rasvaa. Proteiini on lähinnä rakennusaine. Jos energiansaanti minimoidaan hiilihydraattien osalta, täytyy sitä vastaavasti lisätä rasvan puolelta, jottei joko tarvitse syödä ylettömästi proteiinia tai toisaalta syö ylipäänsä liian vähän kaloreita.

Kermaa meillä menee viikossa n. 2-3 dl (4 hengen perhe) ja pekonia alle puoli pakettia. Voipaketti riittää kuukauden. Öljyä menee vähän enemmän, muttei sitäkään ylettömästi. Eli ei me rasvalla ja kermalla varsinaisesti mässäillä.

Vierailija

En kyllä tiedä yhtään karppia joka tilalle ottais kermaa ja voita (ne on lähinnä herkkuja ja ruoanvalmistukseen käytettäviä lisiä), vaan tilalla syödään kyllä enemmän kasviksia, pähkinöitä, munia yms. Näissäkin rasvapitoisuus saattaa olla korkea, mutta se ei haittaa, sillä turhat hiialrit on karsittu pois. Itsellä menee jotakuinkin näin: Proteiinia 30E%, hiilareita 10E% ja rasvaa 60E% ja en käytä edes päivittäin kermaa, voita enkä pekonia.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Esittäkää sitä tietoa sitten. Karppisivuilta ei sitä tietoa löydä. Ette kai usko, että kukaan järkevä ihminen jokaista suupalaansa mittaa karppivaa' alla, vai mitä?

Karppisivut on käytännössä karppaajien oma foorumi. Kyllä sieltä tietoakin löytyy, monestakin näkökulmasta ja monenlaisista lähtökohdista. Silti varsinaista tietoa etsisn muualta. Mm. populistisessa muodossa low-carb -dieettioppaista (mm. Atkins, Zone, SBD, suomalainen " Laihdu ilman nälkää hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla" , Heikkilän kirjat, Schwarzbeinin kirjat...), tömäkämmässä ja tulkintaa vaativassa muodossa aineenvaihduntaa käsittelevistä perusteoksista. Ravitsemustieteen tutkimusta kannattaa seurata myös: asiat eivät ole lainkaan niin yksinkertaisia, kuin ne usein meille esitetään...

Rasva ja kolesteroli ovat melkoisia kuumia perunoita ravitsemustieteessä. Virallista käsitystä epäilevät tutkijat keskustelevat osoitteessa http://www.thincs.org

Vierailija

Ei mulla ollut muuta ohjeena kuin,että jätin perunan,riisin,makaroonin vehnän ja sokerin pois.

Syön vatsan täyteen kasviksia ja kanaa/kalaa/lihaa

aamulla syön rahkaa tai jugurttia

Joskus harvoin illalla kananmunaa ja pekonia.

Lähinnä katson paljonko tuote sisältää hiilareita ja onko siinä sokeria.

Sokeriton mansikkakeitto on 1 suosikeistani.Sitä menee jugurtin kanssa ja pelkästää juomana.

silloin ku laiskottaa,niin keitän kasviksia ja lämmitän mikrossa muutaman nakin.Ei mitään herkkua,mutta vatsa täyttyy ja jos on kiire,niin silloinkin toi menee hyvin.

Juustoja saa syödä..merkkejä en osaa sanoa,koska itse en pidä juustosta,myös pähkinää saa syödä.

Lehtileipää syön joskus aamupalana tai illalla.Sen ku lastaa täyteen salaattia kinkkua ja (juustoa),niin johan lähtee nälkä.

Vierailija

suomalaiset ämmät vetää naama väärällään karkkia, pullaa ym. sokerista. Se mikä estää laihtumasta, on kun sen perunan sijasta pitääkin välillä saada suklaapatukka. Sitten heitetään kerralla kaikki hiilarit pois ja väitetään, että kyllä se on se pottu ja vaalea leipä joka lihottaa.

Ois kiva tietää, mitä ruisleipää mammat syö? Suurin osa niistäkin sisältää ties kuinka paljon vehnää. Mutta eihän se lihota, kun se on ruisleipä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat