Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketään, jonka mies seksuaalisesti passiivisempi?

Vierailija

Mua on ruvennut yhä enemmän ahdistamaan se, että miehen on on niin kovin passiivinen seksuaalisesti. Toki tiesin sen jo ennen kun häneen sitouduin ja suurin osa asiaa kai muutenkin mistään innostumattomassa luonteessa. Kaikkea kun ei voi saada ja toisaalta eipähän tartte olla mustasukkainen niin herkästi, kun ei todella ole mitään herkästi syttyvää tyyppiä koskana ollut...

Mutta mutta, tiedän olevani vetävä mimmi. Lähes missä tahansa olen elämässäni liikkunut ennen avioitumistani, sain aina kovasti sulhaskokelaita ja vaikka itse sanonkin, vieläkin kyllä kovasti päitä käännän.

Eniten ärsyttää, että olen ruvennut salaa uneksimaan miehestä, joka arvostaisi sitä, miten sensuelli kaiken lisäksi olen myös sänkykamarissa ja joskus muistelen, millaista touhu oli ensimmäisen poikaystäväni kanssa, tai olisi ollut, jos olisimme menneet sänkyyn asti (periaatteen takia ei menty, mutta kaikenlasita kokeiltiin)

Yleensä kun lukee näistä jutuista, että mie tekee vaikka mitä ja naisella on varaa kieltäytyä vaikka kuinka, mutta meillä vaikka kuinka pyydän mies ei ole koskaan suudellut tai imenyt alapäätäni vaikka kuinka olen pessyt tai ajellut eri tyylillä. Itse kyllä teen hänelle kaikki temput mitkä keksin, otan suihin ja koitan kysyä, mistä tykkäisi, mutta ei mikään tunnu oikein innostavan erityisemmin. Toki seksiin lähes aina suostuu, jos teen aloitteen.

Mutta siis ongelma alkaakin olla se, että minä olen koko 8-vuotisen liittomme ajan ollut se aloitteentekijä ehkä 80 prosenttia kerroista, viime aikoian 98 prossaa kerroista. Ja silloinkin kun joskus ei niin kovasti huvittaisi, en viitsi olla innostumatta, koska en sitten tiedä milloin saisi seuraavan kerran ja pelkään, että mies ei sitten ainakaan tekisin enää aloitteita, kun olisi tullut torjutuksi. Muistan ehkä vain yhden kerran kun epäsuorasti olen kieltäytynyt seksistä leikkimällä nukkuvaa.

Olen kai alistunut kohtalooni, etten voi koskaan saada sellaista casanovaa ja pettää en toki halua enkä ruokkia niitä mielikuvia ja unelmia, mutta ihana olisi saada joskus tulla kunnolal vietellyksi ja sellaista tulista seksiä. Olen ehkä lihonut n. 7 kiloa siitä kun alettiin seurusteleen ja nykyisin mies vihjaakin ja sanoo vähän väiä, että mun pitäis laihduttaa sun muuta, mutta ei ollut kyllä yhtään tulisempi silloinkaan kun tavattiin, tai ehkä ihan hiukan.

Kertokaahan, mikä auttaisi. En ole kyllä suoraan kehdaanut sitä suuseksiä pyytää kuin pari kertaa, mutta niin suorana kuitenkin, että sen tajusi varmasti. Kerran kävikin ehkä nopeasti noin sentin päässä pusuttelemassa siellä sisäreisillä, mutta siihen se jäi ja en enää uskalla pyytää koska torjutuksi tuleminen loukkaa niin paljon., En itsekään niin suuresti nauti munanimemisestä, mutta toki sen teen ja näytän, että nautn suuresti, koska tiedän hänen siitä tykkäävään.

Olen jo monta vuotta tyydyttänyt itse itseäni samalla kun hän on sisälläni, koska en tunne muuten yhtään mitään ja mies ei minua kyllä lämmittele tarpeeksi. Hän on äärimmäisen herkkä ja pelkään, että jos vähänkin sanon toiveitani tavalla, joka kertoo hänelle, että se mitä on jo tehnty ei ole niin hyvä kun voisi olla, pelkään että hän ei enää edes yritä. Vaikkei sitä myönnä niin arvostelun pelko ja sellainen on hänen suurin esteensä elämässä yrittää yhtää mitään. Auttakaa.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Aivan kuin lukisin omaa elämänkertaani. Voi kuinka monesti olen käpertynyt omalle puolelleni hiljaa itkemään. Torjutuksi tuleminen sattuu niin helvetisti.

Itseasiassa juuri eilen illalla haaveilin taas toisesta miehestä. Katselin omaa miestäni siinä kun hän nukkui ja mietin onko minulla tunteita häntä kohtaan. Koska ei hänelläkään tunnu olevan minua kohtaan. Kyllä minun pitää suostua seksiin silloin kun mies haluaa, mutta kuten eilen illalla, mieheni siirsi käteni pois, käänsi selkänsä ja sanoi hyvää yötä. SATTUU!

Minun pääni hän suunnilleen painaa munallensa kun hän haluaa että otansuihin. Joskus olen itsekin yrittänyt viedä hänen päätänsä jalkoväliini... Hän nousee ja vaihtaa asentoo ja tulee vaikka suutelemaan, mutta ei ikinä....ja taas sattuu!!!

Toinen mikä myös meidän ongelmana on, että mieheni ei edes silittele. Hän sanoo että se tuntuu ikävältä käsissä. Siis työmies kun on...kovat karheet kädet. Toisaalta sen ymmärränkin että jos hiuksia yritätä silitellä karheilla käsillä...mutta entäs ihoa. Luulis tuntuvan hyvältä pehmeää ihoa vasten. Olen joskus kirjoittanut miehelleni kirjeen. Sanonut siinä suorat sanat, että en ole tyytyväinen. Siitähän jaksaa vieläkin naljailla, että sulle ei sit oo ku seksi tärkeetä.

Tää on helvettiä! Kuinkahan moni mullekkin on sanonu että jätä tuo mies, ansaitset enemmän, parempaa... Minäkin olen naimisissa, yksi lapsi ja toinen tulossa. Ei tästä niin helposti lähetä.

*huokaus*

Vierailija

pildeä aina kun sitä on tarjolla. Mielellään useita kertoja viikossa. Jos ei halua, niin ongelma on usein joku näistä: liika masturbointi, syrjähypyt, masennuslääkkeet, alkoholi, homoseksuaalisuus. Toisinaan myös silkka fyysinen väsymys.

Rakkaudella Masa

Vierailija

Kiitos kaikille vastauksista. Minun olisi pitänyt painottaa, ettei avioero ole minulle vaihtoehto. Se on päätetty jo silloin viimeistään kun pappi sanoi aamen ja " minä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako" . Lisäksi meillä on lapsi, joten sille polulle en kyllä lähde, että jätän perheeni koska mies ei satu olemaan casanova-tyyppiä...

Seksi on kuitenkin vain yksi osa-alue monista, joita elämässä on. Ja kuten sanoin, tuskin mies edes ihan täysin ymmärtää, miten iso asia tietyt yksityiskohdat, kuten suuseksi minulle olisi, koska varsin ujosti olen asiasta vain muutaman kerran hänelle näinä vuosina sanonut. Ja tosiaan on herkkä kaikille eritteille, hajuille sun muille ja voin kuvitella, että vain se tietoisuus, että sieltä alapäästä tulee pissat, kakat ja kuukautisveret pitää naamansa vähintään metrin etäisyydellä vaikka tuoksuisin ruusuille ja ei olisi saanut seksiä vuoteen. Niin suuret halut hällä ei ole.

Siis luonnekysymys tämä koko juttu on hyvin pitkälle. Toisaalta olen luonteeltani valtavan mustasukkainen ja jos minulla olisi mies, joka syttyisi niin herkästi kun haluaisin, niin eihän se herkkyys vain minuun rajottuisi. Varmaan jännittäisi jokaista etenkin riitaisan kauden jälkeistä firman illanvietto asun muuta, jos mies olisi niin hormoonit jyllää tyyppiä, Nyt kun tiedän, ettei asia vie koskaan hänen harkintakykyään, on helpompi luottaa. Entiseen nuoruuden poikaystävääni en olisikaan voinut luottaaa, vaikka seksuaalisesti hyvin tulinen ja sikäli varmaan tyydyttävämpi kumppani olisikin ollut, mutta vain siinä seksuaaliasiassa.

Muutenkaan en voi ymmärtää, miten niin herkästi täältä voi tulla kommenttia, että jätä mies jne. Jos on tuollainen asenne, niin valitettavasti en usko, että tuolla asenteella varustetut pysyvät missään suhteessa kauempaa kuin 3 vuotta. Eikös se kutakuinkin ole se aika, kun suhde viimeistään tulee kriisiin, joka vie joko eteen päin tai erilleen...

Toki joskus olen heikkona hetkenäni haaveillut toisesta miehestä, koska toki elämässämme ja miehessäni on muitakin heikkouksia kuin seksuaalinen passiivisuus. Mutta toisaalta, hyvin harvoin se vaihtamalla paranee. Oletteko katsoneet tai lukeneet tilastoja esim. siitä, mikä todennäköisyys on erota toisesta, saati kolmannesta tai neljännesta liitosta. JOka kerta kun eroaa ja menee uudelleen naimisiin, avioeroprosentti kohoaa valtavasti. Eli helposti unohdetaan,kun tiettyjen ominaisuuksien perässä lähdetään, että uudella puolisolla on sitten myös sellaiset heikkoudet, joita edellisellä ei ollut, vaikka olisikin seksuaalisesti esim. parempi. Sitten riidellään samaan tapaan, mutta eri asioista.

Toki olen hieman surullinen siitä, kun vähän toivoin, että tänne olisi ilmoittautunut paljon naisia, jotka sanovat, että heillä on sama tilanne. Nyt jotenkin tuntuu, että on tosiaan niin, että kaikilla lähes on sellaiset miehet, jotka pyörtyvät innosta nähdessään tissit sun muuta ja ovat aina romanttisesti vokottelemassa ja vaimoilla on varaa sanoa ei kiitos. No olihan täällä nitäkin, jotka ovat aktiivisempia vaimoina, mutta silti osaansa ihan tyytyväisiä siinä mielessä, että positiivisiin asioihin on keskityttävä, koska ero ei ole vaihtoehto.

No joo, täytynee ruveta taas suunnitteleen avioliittoleirille tms. menoa. Joskus päätinkin, että vuosihuoltoon on vähintäänk erran vuodessa mentävä, mieluiten puolen vuoden välein ja edellisestä avioliiton huollosta, taisi olla jokin aviopariviikonloppu on kohta jo 2 vuotta, joten ei mikään ihme, että alkaa taas olla suhteessa parannettavaa liikaa... Se on kyllä jännä, että autoaankin vie huoltoon useammin kuin parisuhdettaan...

No joo, tsemppiä vaan kaikille

ALKUPERÄINEN

Vierailija

Mun mielestä on helpottavaa kuulla että muilla on samoja ongelmia ku meillä. Meillä kyllä on seksiä ja mies on ainaki joka toinen kerta aloitteentekijä... mutta mutta... meidän seksi on aina ollut ' tylsää' ... useimmiten sängyssä ja useimmiten vieläpä yöllä:(.... mies on tän 3 vuoden yhdessäolon aikana nuollut mua ' sieltä' n. 5 kertaa...viime kerrasta on noin vuosi:(...ja oikeestaan se on loukkaavaa...siis se, että mies tietää mun tykkäävän siitä (oon sen sanonut ja mies vastaukseksi ' joku pillun nuoleminenko on sitte niin tärkeetä' ), eli mun toiveesta huolimatta mies ei vaivaudu...eikö se tajua että ees joka toinen kuukausi ku vähän lämmittelyks lipois se sais mut taivaisiin jo sikski että toivoisin sitä niin... no eihän elämä ja seksi pelkkää pillun nuolemista oo...mut harmittaa ettei oma aviomies vaivaudu...muutenki seksi on sellasta ' pakkopullaa' ei se juurikaan yritä mua tyydyttää, seksi on vaan hänen omaan tarpeeseensa...ja sitä jyystämistä...ei intohimoista tms.

Mies meillä ainaki joskus ' pyytää' ottaan suihin ja lennättelee tisseille/naamalla max. kerran kuussa.... miksei se voi toteuttaa mun suht simppeliä fantasiaa eli joskus ees nuolla.... toivottoman tuntunen tilanne...

nyt meillä seksin aikana mul on usein pikkaritki jalas...eli pikatoimitus:( ja harvoin mun tissejäkään nuolee silleen kuten leffois tai normaalimies tekis... masentavaa:(

oikeestaan tästä kirjottaessa tulee alemmuuskompleksit ja muut mieleen.... no harrastan itsetyydytystä n. 2 krt/vko ja tuolloin aina fantasioin kiihkeestä seksistä... tissien, pillun ja pyllyn nuolemisesta...kun tosielämässä noi ei tuu toteutuun... joskus todellakin mietin miltä toisen miehen koskettelu tuntus.... alko masentaan pakko lopettaa...

Vierailija

Hei taas,

Kommentoin vielä kun tuli sellainen olo että olin jotenkin tyly ja tunteeton kun sanoin että lähde avioliitostasi. En tarkoittanut mitenkään loukata enkä " yllyttää" mihinkään. Olethan minulle tuntematon ihminen mutta kirjoitustyylistäsi toki huomaa että järkevä ja kaikin puolin syvällisemmin ajatteleva. Uskoisin kuitenkin aavistavani edes jollain tasolla miltä sinusta tuntuu.

Kävimme mekin terapiassa, seksineuvoja jaeltiin ja mieheni lupasi kerta toisen jälkeen yrittää parannusta tässä asiassa. Ehkä eniten koko touhussa juuri satutti se että hän lupasi tehdä asialle jotain mutta käytännössä kuitenkaan mitään ei tapahtunut :(( Eropäätös oli vaikea tehdä, meillä on muutoin kaikki kunnossa. Mies on kunnollinen, hauska ja komeakin. Ihana isä lapsilleen. Mutta meille tuli seksittömyydestä se avioliiton peikko.

Olen ollut liitossani 10 vuotta ja muistan selkeästi yhden kerran kun mieheni on minua himoinnut. Minäkin tiesin avioliittoon mennessäni että seksi on puolisolle vähemmän tärkeä asia. Hänen muut puolensa kuitenkin vetosivat minuun niin voimakkaasti että kuvittelin löytäneeni elämäni miehen. Ajattelin että makuuhuoneessa alkaa sujua paremmin vuosien myötä. Niin ei kuitenkaan koskaan tapahtunut, ei omin avuin eikä ulkopuolistenkaan.

Kymmenen vuotta siis elin siinä sumussa että kyllä tämä tästä. Nyt kun silmäni ovat avautuneet ja olen antanut sijaa omalle seksuaalisuudelleni niin huomaan että elämässäni on ollut paljon ihan muitakin asioita jotka ovat olleet huonosti, ei siis pelkästään asiat sänkykamarissa (esim. yhtenä päivänä huomasin laulavani ja tajusin että en ole laulanut vuosikausiin, mikä oli ennen sitä omaa iloista arkeani). Elämänilo on jälleen kuvioissa. Tällä ajan nyt takaa sitä että mieti tarkkaan, ihan oikeasti mieti tarkkaan oletko huomaamattasi luopunut jostain muustakin kuin vain siitä suuseksistä... Enkä tarkoita tätä ivallisessa ja ilkeässä mielessä vain ihan ystävällisin sanoin.

Joka tapauksessa, hienoa että tiedostat asian ja kunnioitan myös sitä että olet halukas jatkamaan liitossasi. Meistä kaikista ei ole siihen. Älkäämme siis myöskään tuomitko toisiamme ja toisten päätöksiä, vaikkakin on mukavaa täällä palstallakin vaihtaa ajatuksia näinkin kipeistä asioista.

Ihanaa kesää sinulle ja toivottavasti asiasi järjestyvät suuntaan tai toiseen !

Vierailija

Onko se hyväksyttävä syy eroon?

Jos vaimo antaa kerran kahdessa viikossa? Kerran kuussa? Kerran kahdessa kuussa? Ja saa kerjätä, kerjätä ja kerjätä?

Vai olisiko se hyvä syy pettää jos ei halua lapsia jättää?

Vierailija

Miehesi ei torju sinua: Minun mieheni torjuu. Saan seksiä kerran viikossa tai harvemmin ja vain jos mies itse haluaa. Olisin halunnut aktiivisemman suhteen, mutta minkäs sille voi. Mies on pedantti, säikky ja pikkutarkka

hajujen suhteen myös. Olen alle kolmikymppinen ja seksuaalisesti aktiivisimmassa vaiheessa. Tuntuu turhauttavalta, mutta kaipa se siitä.

Vierailija

Alkuperäinen tässä vielä pohtii....

Mies ei juo alkoholia, ei käytä lääkkeitä, ei ole koskaan ainakaan paljastanut milllään tavalla katsovansa minkääntyyppisiä erottiisia lehtiä tai elokuvia enkä ole ainakaan saanut kiinni itseäänkään tyydyttämästä. Homouteen on jotenkin hirmu vaikea uskoa, vaikka kerran suutuspäissäni sitä hänelle ehdotinkin... Ei hänen moraalinsa antaisi siihenkään periksi.

Sitä paitsi lähes 100% kyllä " tervehenkisesti" tarttuu tilaisuuteen saada pillua, vai miten se Masa sen ilmaisi, jos sitä on tarjolla. Siis nimenomaan jos sitä on TARJOLLA. En muista kohta 10 vuodelta kuin muutaman kerran kun ei ole jaksanut joko siksi kun on ollut jo kiire töihin tai on ollut liian väsynyt esim. keskellä yötä. Mutta jos niinäkin hetkinä riittävästi sinnikkäästi hänen passiivisesta vastustuksesta huolimatta suoraan jalkojen väliin käyn käsiksi, innostuu kyllä pikku hiljaa. Ongelma ei ole se, ettei hän suostuisi seksiin, kyllä suostuu!

Ongelma on se, että minäkin haluaisin useammin tulla vietellyksi ja etät hänkin tekisi aloitteita. Olisi ihana olla joskus itse se, joka herätetään syvästä unesta seksillä tms.

ITse asiassa luulen tietäväni aika tarkkaankin, mistä tilanteessa on kyse:

1) Tottumus: Minä olen aina ollut se aktiivisempi osapuoli ja mies on tavallaan siihen tottunut. Jos en tee aloitteita, hän ajattelee, etten halua eikä siksi tee aloitteita itsekään. Tästä päästäänkin seuraavan kohtaan

2) Torjunnan pelko: Se miksi hän ei sitten tee aloitetta kovin herkästi, vaikka olisikin kulunut esim. pari viikkoa aiemmasta kerrasta (tämän harvemmin emme kyllä muistaaksnei koskaan rakastele) johtuus itten siitä, että koska hän ajattelee, että koska en ole tehnyt aloitetta olen suuttunut tai jotain eikä minua kiinnosta, hän ei tee, ettei vaan tulisi torjutuksi ja se sattuisi ja loukkaisi häntä.

3) No sitten vielä on ihan se luonne tai tyyppikysymys, että rauhallinen melko passiivinen luonne kaikessa mitä tekee. Hänen luonteeseensa ei kerta kaikkiaan sovi se, että olisi sängyssä kauhean tulinen, kun ei ole muutenkaan.

4) Ja on tosiaan herkkä kaikille eritteille, hajuille jne. Ei uskalla maistaakaan mitään ruokaa, joka on joskus 20 vuotta sitten ollut pahaa. Itse asiassa pidän hänet tuntien ihmeenä, että hän kuitenkin pimpsaan koskee edes käsin ja ainakin musta tuntuu, että varsin mielellään...

Joopa joo, mutta siis edelleen olen sitä mieltä, että mieheni ei ole homo eikä kärsi muistakaan Masan ehdottamista jutuista.

Muistan jo kun armeija-aikoina mieheni ei ollut mikään kiimainen kolli tultuaan perjantaisin toisin kuin aikaisempi poikaystäväni. Kai me jokainen ollaan siinä erilaisia, miten paljon hormonit hyrrää ja miten niitä kontrolloidaan...

Vierailija

minun näppiksestäni!! Siihen lisäisin vielä ennenaikaisen siemensyöksyn :( Tämä kesä tekee kepposia, mun mieli vaeltelee vastaantulijoiden (miesten) sängyissä kiihkeää seksiä harrastaen.

Vierailija

Minä haluaisin seksiä mielellään joka päivä tai ainakin joka toinen. Aika harvassa on kerrat, kun mies ehdottaa seksiä. (Itsekin on sanonut, että ei " ehdi" , kun minä ehdotan aina ensin..) Tuo rasittaa välillä todella paljon, tuntuu että mies ei pidä minua haluttavana, kun usein pitää melkein kerjätä seksiä. Ja torjutuksi tuleminen on tosi masentavaa!

Seksi on meillä välillä suoraan sanoen tylsää: mies tuntuu haluavan tehdä kaiken aina samalla tavalla. Usein ehdotan jotain räväkämpää (esim. että siirryttäisiin sängystä johonkin muuhun paikkaan, hurjaa ;), jota mies ei sitten kuitenkaan suostu tekemään. Kuitenkin noista ideoista on mielestäni ollut hyötyä; usein toiveeni toteutuu parin viikon päästä. Mies näemmä tarvitsee miettimisaikaa - tai sitten ei vain halua että ideat tulevat _minulta_. Mutta kannattaa siis ehdottomasti kertoa miehelle, mistä tykkäisi! Tai ehkäpä yhdessä miettiä, voisiko kokeilla jotain molemmille uutta juttua?

Tsemppiä kanssasisarille!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat