Vierailija

Tää ei ole sitten provo vaan totisinta totta. Koneita on kaatunut jo tuhansia ja varmaan lisää tulee koko ajan.

Meseen tulee joku linkki kaverilta jossa on tekstiä tyyliin "onko tää sun kuva" tai "ootko tässä" ja joku oli myös tyyliin "ootko tässä humalassa". Ja kun klikkaan niin hups hei... virus on tullut.

Tuttavaperheessä kaatui jo kone. Meillekin virus oli tullut mutta oma virustorjunta nappasi sen. Tuttavalla F-secure ja se päästää viruksen läpi. Ainakin vielä meillä oleva AVG oli saanut sen kiikkiin ja kone saatin pidettyä puhtaana.

Kommentit (16)

Oletko tarkastanut koneesi? Tyttö sanoi klikattuaan linkkiä että vähän kone kangerteli mutta sitten toimi moitteetta... Me ei oltu sammutettu nettiä missään välissä. Tuttavaperheessä sammuttivat ja siihen se tilttasi. Sen koommin ei ole toiminut enää mikään.

Mutta kun ajettiin se joku virustarkastus läpi niin siellähän se moko tunkeilija möllötti.... Oikein tuplana.

T. ap

käsitin että linkkinä. itse en sitä nähnyt joten en ole 100% varma.

Mutta tulee niitä postinakin. Lähettäjänä on tuttu jonka kone on saastunut mutta usein viesti itsessään on jollain tapaa omituinen.

T. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että kaverilta tulee viesti ootko tässä kuvassa ja linkki..

no ite ainakin avasin sen kun me linkitellään toisillemme koko ajan kaikkea hauskaa.. et sillee

Lainaus:

että kaverilta tulee viesti ootko tässä kuvassa ja linkki..

no ite ainakin avasin sen kun me linkitellään toisillemme koko ajan kaikkea hauskaa.. et sillee

aikuisille se voi olla selvä juttu mutta aika usein siellä mesessä viihtyy myös lapset. Vai pitääkö sanoa varhaisnuoret :-)

Sori kun huusin. Ajattelin vain varoittaa. Tämä kun valitettavasti on ihan tosi juttu. Ei mua haittaa jos toisten koneet tilttaa virusten takia. Itse oisin kuitenkin tyytyväinen kun joku varoittaisi jotta voisin sitten valistaa muksuja. Nämä tämänpäivän virukset kun naamioituu melko mainiosti postiksi joka tulee kaverilta.

T. ap

Jos sinulla ei ole sen ikäisiä jotka siellä juttelevat niin voit säästää heidät tältä asialta.

Mutta jos lapsesi siellä juttelee kavereidensa kanssa niin varoitus olisi paikallaan. Tai jos virus ei ole haitaksi niin mikäs siinä :-)

T. ap

Lainaus:

aikuisille se voi olla selvä juttu mutta aika usein siellä mesessä viihtyy myös lapset. Vai pitääkö sanoa varhaisnuoret :-)

Sori kun huusin. Ajattelin vain varoittaa. Tämä kun valitettavasti on ihan tosi juttu. Ei mua haittaa jos toisten koneet tilttaa virusten takia. Itse oisin kuitenkin tyytyväinen kun joku varoittaisi jotta voisin sitten valistaa muksuja. Nämä tämänpäivän virukset kun naamioituu melko mainiosti postiksi joka tulee kaverilta.

T. ap

se siis tulee sähköpostina?

Mä olin niin tampio, että yritin avata sitä linkkiä. Ei tässä koneessa mitään kummallista nyt oo, että mä toivon, ettei virus tullu...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat