Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joilla ei isovanhemmat katso koskaan lapsenlapsiaan?

Vierailija

Meillä näin, lapsia 2 alle 4v ikäistä ja isovanhemmat ikähaarukassa 45-70v.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

ja myös minin lapsettomalla tädilläni siis olisi hoitovelvollisuus hoitaa minun lapsiani koska hänhän ei ole omiani hoitanut... tuo syy " koska he ovat omansa hoitaneet" on ontto. Hoitiko omat mummosi sinua nro 6 kertaakaan?

Vierailija

" Olisi niin hienoa, kun vanhemmat asuisi lähempänä ja saisi apua..." Ja matkaa isovanhemmille oli 300 km ja 450 km. No, nyt mä asun 50 km:n päässä heistä nyt ja mun vanhemmilla on auto toisin kuin isovanhemmillani oli. Ja mekin voitaisiin kuskata. Mutta ei kun ei. Mitään apua ei saa. En kauheasti viitsi kysellä, kunnei vihjeestä ymmärrä ja koskaan ei tarjouduta. Ei ole heidän velvollisuus tietenkään, mutta silti.

Huvittavinta oli ennen lapsen syntymää, kun apua lupailtiin vaikka kuinka. Sitten alettiin puhumaan, kuinka voidaan vuoden ikäistä hoidella joskus yönkin yli. Nyt lapsi on melkein 2,5 ja nyt puhuvat siitä, kuinka 4-5 -vuotiaana voivat ottaa mökille...

Vierailija

miehen ei ole elossa. Äitini on mukamas aina niin sairas ja kiireinen, ettei ehdi. Tätä hän on ollut 54-vuotiaasta lähtien. Viimeksi kun pyysin muuten vain kylään hän sanoi, ettei ehdi, kun on niin kiireinen (on eläkkeellä). Aika hyvin, kun sitten oli ehtinyt taas kerran miesystävänsä kanssa kesämökille. No asiat tärkeysjärjestyksessä. Toki ymmärrän, että hänelläkin on menonsa, mutta ei sitten pitäisi valittaa, kun ei näe usein lapsenlapsiaan, jos ei ole valmis yhtään joustamaan omista menoistaan. Näin tapahtuu usein. Tiedän, ettei hän ole minuakaan paljon hoitanut, sillä hänen äitinsä eli minun mummonsa hoisi minua paljon, mutta tälle mummolle/äidille ei kuulu lapsien hoito. Ei kaikki ihmiset tykkää oikeasti lapsista. Ei ainakaan silloin, jos niiden eteen jotain pitäisi tehdä. Tietenkin ne on silloin ihan kiva olemassa, kun tulee joku ystävä kylään, ja voi näyttää kuvia ym. Ettei vain tuntisi olevansa huonompi ihminen kuin muut.

Vierailija

miehen vanhemmat kuolleet jo aika päiviä sit ja omani eronneet.eikä he siltikään olisi vahtineet.kolme alle nelivuotiasta on.onneksi miehen serkku vaimoineen silloin tällöin vahtii ja ystäväperheemme=)

Vierailija

Isovanhemmat, ikähaarukka n.54-72v, asuvat kyllä kaikki kaukana. Omat vanhempani ovat jo aika vanhojakin ja äiti vakavasti sairas, joten heiltä en oikein apua edes odota. Mutta miehen vanhemmat, jotka vielä suht nuoria, eivät kyllä auta millään tavoin, vaikka ihan hyvin voisivat. Apua ei ole herunut sekunniksikaan.. :(

Vierailija

meidän tuttavapiirissä on ainakin joitakin vanhempia, jotka eivät kysele, sopiiko isovanhemmille vai jaksavatko he, vievät vaan lapsensa sinne, eivätkä paljon kysele.

Vierailija

Asuvat ulkomailla sekä mieheni vanhemmat että omat. Miehen isä puolestaan ei halua vilkasta esikoista ottaa lainkaan hoitoon kun heidän koiraraukka jää paitsiolle, jos tulee lapsi taloon.

Surullista...mutta totta. Olisi todella ihana kun lapsi näkisi isovanhempiaan säännöllisesti. Siinä menettävät sekä isovanhemmat että lapsi. Eivät näe lasten varttuvan ja kehittyvän juuri kuin kuvien kautta ja pari kertaa vuodessa. Olen todella surullinen asian takia. Ei vain siksi että saisi lapset hoitoon sillä ei niillä ollu aikaa sillon kun täällä asuivat juuri koskaan, mutta sekin vähän parempi kuin ei ketään lähisukulaista. Ollaan pitkälti naapurien armoilla hoitopaikan suhteen.

Vierailija

Toiset niin kaukana (mielellään kyllä vahtisivat jos asuisivat lähempänä). Äiti on kyllä sanonut, että hän voi tulla lapsenlikaksi jos halutaan miehen kanssa esim. teatteriin. On vaan 500 km turhan pitkä matka :D

Toinen mummo lähempänä, mutta ei jaksa hoitaa pietä ikiliikkujaa :(

P.s. Silloin kun kaukana asuvat isovanhemmat on käymässä, haluan myös itse seurustella heidän kanssaan joten en järjestä silloin mitään ylimääräisiä menoja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat