Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*****mörköliinin raskauspäiväkirja******

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

31.7.2005

30.10.2005 saimme tietää, että olen raskaana!! tein testin aamuyöllä 1 maissa, pissa oli ollut rakossa vain tunnin -puoltoista. olin tehnyt samaisena aamuna nega-testin , mutta jotenkin ajattelin et katon olisko jo jotain tapahtunut. tein testin aconin 10:llä , kuten kaikki aikaisemmatkin ja kiertopäivä oli vaihtunu juuri 34/26-35.pissasin purkkiin ja katoin testiä.. ei mitään tuumasin..hmm , onkohan siinä kuitenkin jotain?laitoin testin kaappiin ja pesin hampaita ja naamani , otin testin kaapista ja kuinka ollakkaan siinä näkyi selvästi vaalea vaaleanpunainen viiva!!!!!ihanaa!!!! en ollut uskoa sitä todeksi , hihkuin ja kiertelin eri valoissa katsomassa testiä ja kyllä, siinä oli KAKSI viivaa!!!itku tuli ja hymy levisi naamalle! menin herättämään mieheni , joka ihan unenpöpöröisenä tuli että: " mikä nyt?" näytin hänelle testiä ja hoin koko ajan että: " näet sä siinä 2 viivaa , näetkö?" ja mies: " on siinä jotain..on siinä 2 viivaa" sitten hän halasi ja antoi suukon ja sanoi : " nyt sitä sit vaan kasvatellaan masua" . muistaakseni jotain ton tapasta hän sanoi.. sitten mies meni takaisin nukkumaan, meni aamulla töihin. sitten minä herätin viel uudestaan miehen: " tuu viel tänne, ku nyt sä oot jo kunnolla hereillä ni nyt sä näät paremmin sen testin" . hän tuli ja sanoi: " ihan selvästi näkyy 2 viivaa!" ja sitten antoi taas suukon ja meni sänkyyn. minä itkin onnesta, miten on mahdollista että ekasta kierrosta tärppää, ihmettelin. tosin esikoinen myös tärppäsi ekasta ja kuopus toisesta. no siinä vielä katselin testiä ja hoin mielessäni : kaks viivaa, mä oon raskaana, meille tulee kolmas lapsi!!!! ja sitten menin miehen viereen sänkyyn ja herätin taas: " ajattele mä oon raskaana?!" mies vaan hymisi unenpöppöröisenä takaisin : " mm mm" . sitten nukahdin, kesti kyllä saada unenpäästä kiinni, niin innoissani olin!

katsoin muuten lasketunajan, viimeisten kuukautisten mukaan se olisi 3.4.2006 <3, oviksen tunsin kp 21 vasta eli taitaa tuo la siirtyä...maanantaina varaan neuvola-ajan !

ainiin ja oireista ennen plussaamista ja vieläkin:

* jano

* koko ajan pissahätä

* metallin tai joku ihme maku suussa

* rinnat turpeat ja painavat, hellät

* finnejä

* alavatsaa jomottelee ja nipistelee, menkkamaisesti

* huonon olon aaltoja

* väsymys

* pissan tuoksu voimakkaampi

* maha turvoksissa , todella

* hengästyneempi

* nenä tukossa(hieman flunssainen olo)

* päätä jomotteli ennen plussausta muutaman päivän

* alaselkää jomottaa

* valkovuoto runsaampaa

siinä nyt jonkun verran..

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

mun synttäripäivä .

päivä ei ole todellakaan ollut " juhlaa" .... eilen yöllä tuli migreenikohtaus, ihan yllättäen, sunnuntaina tuli viimeks. ja tänään ollu tosi huono ja heikko olo..ja koko ajan tuntuu että meinais tulla uusi kohtaus..inhottavaa!!! sitten mies kävi pankissa kysymässä lainaa, hakemuksen kanssa, ja osuuspankista sitä ei saada, sitä summaa joka tarvitaan! voi kakka sentään.. kyllä tuli monta itkua mulla... mä niin haluisin sen talon!!!!! no mies sitten soitti sille omistajalle ja se sano että menkää ihmeessä sampoon kysymään, siellä antavat helpommin lainaa. no ens viikon alussa mennään. ja se talon omistaja sanoi että tämä talo on jo ajateltu meille että he eivät sitä ole myymässä muille, kun se talo on juuri meille sopiva, ajatella miten ihana ihminen!!! ja sille talolle olisi muita ostajia!! mutta en tiedä sit vaikuttaako se että meillä keväällä 3 lasta ja todella tarvitaan ja halutaan se talo ja heillä myös kolme lasta..jos hän kokee meitä kohtaan sympatiaa..hmmmm vaikea selittää mitä tarkoitan... =) no mies on kuitenkin aika varma että sieltä samposta saadaan, mutta mä en usko ennen ku nään sen mustaa valkosella!

anteeks kirjotusvirheitä, aika heikko olo vielä ja kädet ei meinaa toimia migreenin jälkeen...

eilen oli sitten se eka neuvola, tosi ihana neuvolatäti oli, kyseli mun fiiliksiä ja oloja ja muutenkin oli tosi kiva!paino on noussut nyt n 2-3 kiloa.. ja verenpaineet oli hyvät ja pissat oli ok. sitten kun olin lähdössä kysyin että voitaisko yrittää kuunnella sydänääniä ja hän että joo ja lisäsi että ne harvoin kuuluu tällä viikolla. ja minä siihen että joo tiedän, mut jos ne vaikka kuuluisikin . no eihän ne kuuluneet ja eipä se mitään , niin mä ajattelinkin.. eli paniikki ei iskenyt. 2 viikon päästä on sitten neuvolalääkäri, jos ne äänet sitten kuuluisi... nyt alko oksettaa.........huh...............

meni ohi..

mutta eipä ihmeitä kun että onnelista odotusta kaikille kanssasisarille! <3

Vierailija

* koko ajan nälkä!!!!

nyt taidan mennä tuonne sohvalle!

tämä päiväkirja on ihan itseäni varten, on sitten kiva lueskella , millaista on ollut milläkin rv:llä.

toivotaan vaan että kaikki menisi hyvin..

Vierailija

tänään tuli lainapäätös, me saadaan laina siihen taloon, ihanaa!!!!!!!!!! mä en vieläkään oikein usko että se on totta, kolmannesta pankista vasta myönsivät lainan. olin jo menettäny toivon...jeeeee, me päästään muuttamaan omakotitaloon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tänään tuli ekaan ultraan kutsu , siihen np-ultraan, ens viikon keskiviikkona olisi , iik jännittää!!!toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin!

olot olllu aika hurjia, yöllä oksensin ja ajattelin että tukehdun, en meinannu saada henkeä.. no sit jäin tohon sohvalle nukkumaan ja aamulla meinas muutaman kerran oksu tulla , mut ei tullu. haettiin poika tytön kanssa kerhosta ja äsken oltiin leikkikentällä. kohta lähetään mummolaan =) tänään tuli postiin h & m vaatepaketti, muksut saa kivoja vaatteita , toivottavasti ovat sopivia.tilasin itelleni sieltä äitiysfarkut, saa nähä millaset ovat....

mä oon tosi herkällä tuulella , ilot ja surut , kaikki itkettää tosi helposti. ainiin ja ens viikon tiistaina on eka lääkärikäynti neuvolassa.. hih, tyttö tuli kattomaan, noita hämähäkkejä, jotka tossa ruudun oikeassa reunassa viipottaa.. =) migreenikin on pysynyt nyt poissa, ihanaa!!!! mut nyt mä lähen syömään, kauhea nälkä...koko ajan..

moiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!

Vierailija

tänään siis maanantai. herättiin muksujen kans 9:ltä ja käytiin suihkussa ja tehtiin pannukakkua, olo ollu muuten ihan ok, mut väsyny oon ollu, tosin tuli kyllä yöllä valvottua pitkäänkin, notkuin täällä netissä :)

jotenki epätodellinen olo vieläkin, pelottaa keskenmeno...mulla on ollu aina raaskaana ollessa pelko keskenmenosta, ei ole ikinä kyllä ollut sellasta,en tiedä mistä se pelko tulee, eiköhän jokaisella odottavalla oo pieni pelko siitä..?

kummityttö tuli kylään ja leikki muksujen kanssa , mä tiskailin ja katottiin asterix ja obelix-elokuva , oli muuten ihana elikuva :) sitten lähettiin mummolaan, kummityttö tuli myös. ja nyt ollaan kotona, mun äiti toi tänään mulle berocca plus-poretabletteja, niissä kun on foolihappoa ja b-vitamiineja. hitto näitä finnejä...koko ajan tulee lisää...!!!!!!! ja mulla ei yleensä finnejä tuu.. saa nähdä milloin alkaa pahoinvointi..vai alkaako ollenkaan.

ainiin, tein aamulla viel testin sillä aconin 10:llä ja kyllä siinä 2 viivaa näkyy, haalea kyllä se testiviiva.

mut nyt taidan lähteä muksujen kans iltapalalle !

Vierailija

11+2 vaihtuikin 10+1 tai 10+2.... tänään oli eka ultra, ja voi juku , masussa on kaksi ihanaa vauvaa!!!!!<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 mulla on tuntunut koko ajan että masussa on kaksi, ja niin olikin!!!! voi että se oli upea hetki kun näki ja tajusi että kaksi vauvaa liikkui masussa, kummallakin sykki sydän ja kumpikin on omassa sikiöpussissa. laskettu aika siirtyi viikolla eteenpäin.uskomatonta!!!!! miehen kans kumpikin täristiin ja itkin ilosta ja mies oli onneissaan!!!!!! voi kun nyt vauvat pysyisi masussa ja kaikki menisi hyvin! reilun viikon päästä taas ultra, kun tässä ultrassa ei vielä voitu mitata niskaturvotusta, ens ultrassa sitten. ja ultrassa käydään 4 viikon välein näin alussa ja sitten useammin.

eilen tehtiin talokaupatkin ja muuttamaan päästään ehkä jo tän kuun lopussa!!! ihanaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nyt muksut nukkumaan!

vauvojen lempinimet aino ja onni <3

Vierailija

omituista kuvotusta ei ole ollu tänään juurikaan, tein aamulla muksuille lettuja, pikkasen kävi nenään se rasvan käry...sit tein ruokaa ja mies tuli yheltä töistä ja muistin että oho ...mähän en oo syöny ollenkaan ... =) no eipä siinä mitään ei ollu ees nälkä!

no sitten syötiin koko perhe ja jälkiruuaks vielä niitä lettuja, jotka jäi aamusta. Sitten mies lähti pojan kans leikkikentälle ja tyttö lähti mummon ja papan kans kauppaa, mä jäin pesemään pyykkiä , tiskaamaan ja laitoin kuivat pyykit kaappiin. VÄsyttää ihan kauheasti!!!!!!!!! eilenkin simahdin sit sohvalle vaik ajattelin et katon elokuvan ja menen sit sänkyyn...no , kyllä sen on tänään huomannukkin, niskat niin kipeät ..oma vika.. !!

sit oltiin mummolassa, muksut kävi mummon ja papan kans saunassa ja grillattiin ja tein äidin kans marjapiirakkaa, tuli muuten tosi hyvää! *nam*

päivällä tuli yhtäkkiä tosi masis /ahistava olo: " apua oonko mä nyt varmasti raskaana?" " miks mulla ei oo juurikaan mitään ' oireita' ? " " oonko mä varmasti valmis kolmanteen lapseen?" " tykkääkö toi mies musta ees enään" " mitä jos mä saan keskenmenon" " onkohan mulla tuulimunaraskaus" " olisko kohdunulkopuolinen raskaus"

no sit se olo meni ohi.. mielialat heittelee laidasta laitaan...päivällä oli tollanen olo ja nyt illalla ihan hyvä!!! naurattanu ja sen sellasta!

ainiin syke noussu...koko ajan sellanen puuskuttava olo. ja pirun kuuma välillä ja taas välillä ihan kylmä..rinnat turvoksissa, rintsikat jotka oli vähän aikaa sit liian väljät on taas sopivat ;) jee jee ;)oikein viel janina frostell-merkkiset :D hehheheheheee , ei vaan ihan oikeasti .

mut nyt heipparallaa!!!!

Vierailija

no niin....eli aika hurahtanu hurjaa vauhtia..ja nyt ollaan jo ns.turvallisilla vesillä..en olis muuten ikinä uskonu, että näin pitkälle pääsisin , jotenki oli niin epäluottavainen olo.Niin, ja meille on siis tulossa tyttöjä, luultavasti identtisiä,ei kyl ihan varmaa..

vauvat kasvaneet tasasta tahtia nyt viimeksi ultrassa toinen painoi 1419g ja toinen 1333g.ja kaikki oli hyvin, kovia ovat liikkumaan , varsinki iltaisin ja öisin.yöt menee aika pipariks , niin vaikea nukkua, löytää asentoa, tai sit supistaa..mut pääasia että vauvat pysyy nyt viel ainaki sen 3-4 viikkoa masussa..niin ja mikä " kauheinta" ...a-vauva oli kääntyny perätilaan...eli jos hän ei käänny rt..niin mut joudutaan leikkaamaan..ja sitä en haluis iki päivänä..ihan alateitse kun saisi synnyttää.

masu on jo todella iso, sf , varmaan n.37-39..ja pinkeä ku mikäkin pallo, raskausarpia tullu tohon lantioon , kummallekkinpuoleell yksi, masussa ei yhtään, ihme ja kumma.painoa tullu 8 kiloa.

muksut odottaa jo ihan tohkeissaan koska siskot syntyy ja juttelevat heille masuun ja pusuttelevat masua.<3

ensi viikolla tai siis ei tällä viikolla vaan seuraavalla on sitten taas ultra, voi kun kaikki olis hyvin!!viimeks onneks oli kohdunsuu kiinni ja kanavaa jälellä koko pötkö..onneks ne supistelut ei ollu avannu paikkoja!!ja toivottavasti ens kerralla sama tilanne!! niin eivät sitten ota mua sairaalaan makaamaan...mun äiti on auttanu tosi paljon muksujen hoidossa, ja ens viikko hänellä onki lomaa, ihan ite halus..se on niin huolissaan vauvoista ja musta.. :/

mutta nyt taidan mennä syömään jotain ja sit z-z-z-z-z-z-z

hyvät voinnit kaikille!=)

Vierailija

aamu alkoi kuvotuksella ja meinas tulla oksennus...yökkäilin muutaman kerran , ei tullu oksu, mut lähellä kyl oli! ;) nyt alkaa uskomaan jo että kyllä tässä sitten taidetaan raskaana olla =) no sitten söin aamupalaa ja alko helpottamaan, vähäksi aikaa kunnes taas tuli huono olo.. pesin pyykkiä ja tein ruokaa ja pyysin äitini meille syömään ja sitten kaveri tuli kylään , pojan kummitäti =) pikkasen aamulla oli migreeninen olo, otin pari lääkettä , joita saa ottaa raskaana, panadolia vastaava lääke . väsymys on ihan sänkyyn kaatavaa.... koko ajan ajattelee että ai ku olis kiva vaan nukkua!! Sitten käytiin mummolassa ja leikkikentällä ja ajelemassa. rinnat on tullu entistä turvonneimmiksi(onkohan toi ees oikea sana... ) ja tuolta kainaloiden puolelta tosi hellänä. eipä ihmeitä sitten, tyttö tuolla sängyssä yskii...pikku köhää ollu muutama päivä. itelläki pikkasen flunssainen olo.. mutta nyt mörköliini lähtee hammaspesulle ja z-z-z-z-z-z-z-z !!!

hyvää yötä!! <3

Vierailija

Eilen oli aika huono olo heti aamusta, tuntu että kohta kyllä oksennan ja illalla taas sama juttu. Meillä kävi mun kummipoika(9v) ja hänen siskonsa(25v, mun kaveri) , oli kiva nähdä pitkästä aikaa!!

Ja sitten illalla käytiin mun mummolla, eli muksujen iso-mummilla, asuu tässä 10 kilsan päässä, 80v juuri täytti tänä kesänä, ja niin pirteä ja jaksavainen vielä! Kerroin mummolle että 3.4 meille ehkä tulee vauva, jos kaikki menee hyvin! Mummo siihen hymyili ja oli mielissään! Sitten juotiin kahvit(minä tosin en juo kahvia) ja juteltiin kaikenlaista!

Sitten ajeltiin vähän aikaa ja käytiin pikaisesti leikkikentällä, mummo (mun piti) oli mukana!

Äidin kans pähkäiltiin, että mikä tälle vauvalle vois tulla nimeksi <3 äitini oli ihan tohkeissaan, alkujärkytys onneks menny ohi!Tai no se meni jo ekan päivän jälkeen, onneks!

Tänään on miehellä vapaapäivä, ihanaa !!!

Voi kun nää viikot menisi nopeasti ja olis eka neuvola ja se eka ultra, ainiin viime raskaudessa(kuopus) kävimme 4D-ultrassa ja se oli kyllä ihana juttu!!!! Tälläkin kertaa menemme sinne!! Vieläkin pelottaa onko kaikki hyvin..menkkamaiset jomotukset aika lailla loppuneet.

Mutta nyt syömään!!

Ainiin kerroin lapsille(tyttö 1v10kk, poika 3v10kk) että äidin masussa on vauva, siihen poika : " Siellä on sellanen pieni perunavauva ! "

Vierailija

olo ollu tänään ja eilen tosi hyvä, kuvotusta ei ole ollu juuri ollenkaan!!! väsyttää kylläkin ihan tosi paljon, ja pikkasen heikko olo vielä flunssan jäljltä, mutta paranemaan päin on jo. =) välillä tosi hengästyny olo, kai se johtuu siitäkin ku ei oo paljon tullu liikuttua, ku kipeänä ollu...

ainiin , varasin tänään neuvola-ajan ! viimenen päivä on, eli ens viikon keskiviikkona, sillon 9+2..huh ku aika menee nopeasti! :) hiivatulehdus tuli sitten ja kävin ostamassa kolmen päivän gynodaktarin kuurin.leivoin tänään mustikkapiirakan ja hyvää tuli . käytiin koko perhe ulkoilemassa, poika ajoi pyörällä (2 päivää sitten oppi polkemaan <3) ja tyttö rattaissa, mä vien tyttöä ja koiraa ja mies pojan kanssa. kivaa tehdä yhdessä kaikkea! alkopas väsyttämään ...*haukotus* katottiin eilen yöllä kauna...kauhea leffa!!!!!! hyiiiiiiiiiii..pikkasen paniikissa olin ku piti nukkumaan sit mennä..ja näinkin ihan ihme unia.. ;)

käytiin lauantaina kattomassa yhtä rintamamiestaloa tästä ihan meidän läheltä, ihana talo, täysin peruskorjattu!! ja 168 neliötä!!! ja n. 950 nelöinen piha! siinä olis kiva muksujen ja koiran kanssa olla! 6-8 omenapuuta ja marjapensaita <3 no ne omistjat teettävät kosteusmittaukset ja sen sellaiset ja sitten katotaan paljon tarjotaan.. ai että ku olis jouluna jo " oma" koti!!!!!siinä on : keittiö, ruokailuhuone, olohuone, takkahuone, sauna, pesuhuone, kodinhoitohuone, 3 makuuhuonetta, 3 vessaa, 3 vaatehuonetta, ulkovarasto, autotalli, huvimaja pihalla. ihana!!!!! ihan jänskättää.... ja ajatella ihan tien toisella puolella tarha!!

mutta nyt taidan mennä sohvalle pötköttämään hetkeksi.. kohta mummolaan.

heippa!!!*kellekköhän mä moikkailen...*

Vierailija

Heräiltiin muksujen kans ja syötiin aamupalaa ja kateltiin telkkaria, pikkasen oli huono olo, mutta meni ohi kun söin .Väsymys on ihan mahdoton , koko ajan tekis mieli vaan nukkua!! Siinä sitten siivoilin ja pesin pyykkiä, niskat on ihan jumissa ja sekin tekee huimausta ... Käytiin taas mummolassa ja sitten tultiin kotiin ja poika halus tehdä taas pannukakkua, ja niin tehtiin sitten. Sitten syötiin iltapalaa ja kerroin muksuille että meille tulee vauva. Poika(3v10kk) siihen: " ai sellanen pieni vauva?" " mä en halua että se kasvaa!" " ei mä en halua vauvaa, mulla on jo toi sisko vauva(1v10kk)" " vie se vauva pois!!"

No sitten siinä juteltiin ja kerroin vauvoista ja sitten hän ei ollut enää moksiskaan !!

Tänään ollu muuten aika masis ja kiukku olo...tekis mieli mennä metsän keskelle ja huutaa täyttä huutoa!!! hmmmm... hih !!! ei vaan... mut kiukuttanu on kyllä ja itku ollu monta kertaa tulossa!!

Yritin varata itselleni hammaslääkäri ajan, mutta enää ei ole niin että raskaana olevat pääsisivät jonon ohi..eli en sitten saanu aikaa...hitto!Nyt on aika huono olo...sellanen kuvottava.. yäk..

mutta huomena sitten lisää!!

Kiva kun tätä jaksaa muutkin lukea, vaikka tylsää tää teksti on... ;)

Alotin eilen videopäiväkirjan, kuvailen masua ja kerron oloista aina silloin tällöin..tuntuu vaan pirun tyhmältä itteään kuvata...!!!!! voishan mieskin kuvata ..mut vielä enemmän huvittas ..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat