Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Pösö 407 farmari ja 307 farmari

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ovatko hintansa arvoisia, vai tartteeko taas ostaa auto (saksalainen)

Kommentit (9)

Vierailija

Lähinnä tämän tavaratila jutun vuoksi... Tosin kaikki farkut ovat tervetulleita porrasperäisen Boran jälkeen... (kiva kintata yhdistelmävaunuja peräboxiin)

307:kaan on muuten tulossa syksyllä muistaakseni joku 177heppainen kone..

Vierailija

Kommentti tulee varmaankin hiukan myöhässä... No parempi myöhään ku ei milloinkaan :o)

Meillä on työ käytössä 407 ja sanon kyllä suoraan ettei kannata ostaa..

-Peräkontti tot ahas

-todella matala auto (lokasuoja jäi välille pihasta peruuttaessa eikä ollut korkea kynnys)

-Flekti jumii päälle vaikka auto on sammutettu (huutaa 10min auton sammutuksen jälkeen) liikkeessä ei tiedetä mistä johtuu.

-välillä sisälle puhaltaa kylmää vaikka lämpöä nostais pilviin niin kylmää vain tulee (auto pitää sammuttaa muutamaksi minuutiksi niin vika korjaantuu taas vähäksi aikaa)

Ja monia monia muitakin vikoja on ilmaantunut.

Auto on nyt 8kk vanha ja menossa vaihtoon.. Merkki ei vaihdu vaan nyt testataan 307 tai 807. Siviilissä meillä on pösön 406, tilaa on vaikka muille jakaa.. muksujakin meillä on 4kpl ja hyvin tullaan toimeen 406:lla

Hyvin mahtuu vaunut ja harkkareput peräkonttiin. Siitähän ei pääse mihinkään mut pösö on erittäin hyvä ajettava. Mut tosiaan jos noista kahdesta mietit niin suisittelen ehdottomasti sitä 307:kaa

Vierailija

Kävin koeajamassa. En pidä sen möhkö muotoilusta (pullea ja lyhyt). Hyppäsin rattii niin möhkömäisyys unohtuu ja mukava " lasikatto" luo valoisuutta.Auton kulmat on hankalia hahmottaa pyäköidessä. Auto istuu hyvin käteen ja 1,6 HDI 90hv oli yllättävän pirteä. Teen vielä 307 SW:stä kaupat, Skoda Octavia jäi kakkoseksi, lähinnä siksi kun takapenkkejä ei saanut liikkumaan erikseen. Skodassa DSG autom laatikko oli kyllä hieno.Onhan tuossa pösössä tiptronicci, mutta koeajaoautossa sitä ei ollut.

Vierailija

Itse testaan aina vähintään viis eri vaihtoehtoa, ja tämän vuoksi tuleva auto ei välttämättä ole edes Pösö, se on nyt vaan automerkki mitä minulla ei ole koskaan ollut, ja tämän vuoksi otan todella mielelläni vastaan kaikki risut / ruusut.

Olen kuitenkin ostamassa " ensimmäistä" auto nyt perheelle!!!, joten tässä tulee ongelmia... eipä ole ennen tullut eteen vaunujen laittoja yms. Ja kaiken lisäksi olen ostamassa elämäni ensimmäistä farmaria!!! sitä 307:kaa en osta, koska olen tullut siihen tulokseen, että olen vielä turhan nuori tilautoon (no okei..31), enkä pysty kuvittelemaan, että ajaisin semmoisella... idea hyvä, mutta on pakko jättää vielä hautumaan... Vaimohan sanoi, että ilman muuta tilauto!!... ei helvata... Anteeksi nyt, mutta pakettiautot on erikseen...

Tosin on perheessä ollut Rellu ja pari Citikkaa... (tosin kaikki käytettyjä) joten Patongin tuoksu on kyllä tuttu... Citikat pelas, Rellu ei.

Tänne on vain huomattavasti helpompi asettaa tällasia auto kysymyksiä, koska esim. Tuulilasin taikka vastaavan auto " keskustelu" jutut on aina suoraa vänkäämistä... Toinen tykkää Eurosamarasta ja toinen Bentleystä ja siihen mahtuu jos jonkinlaista härpäkkää väliin...

Mutta kiitän jo tässä vaiheessa vastanneita!!!

Vierailija

Enempi luottaisin Skodaan kun saksassa koottuun autoon. No, tämä on näitä ikuisin väittelyn aiheita, mutta tiedossa on, että suuri osa (olisi kiva tietää kunka suuri osa) saksan autotehtaiden työntekijöistä on turkkilaisia. Varmasti tsekin ja belgin kunnianhimo on suurempi ja tekevät huolellisempaa työtä. Monet Volvot tehdään nykyisin Belgaissa, ja luotettavuus on parempi kuin mersuilla.

Vierailija

Moi.

Meillä onpi 307 farmari, tuli juuri vuoden vanhaksi ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä. On meidän perheen toinen Peugeot peräkkäin (saksalaisten, japanilaisten jne. jälkeen).

Itse kuolasin myös jo 407:ää, mutta huomasin, että siitä kun on tehty ns. urheilumallisempi, niin siinä takakontti on minusta huomasti pienempi kuin 307:n - lisäksi esim. tavaratilan aukko on ahtaampi, joten pidämme 307:n vielä jonkin aikaa - ainakin, kun rattaat on vielä isompaa mallia. Ja eihän tuo ole vielä kuin vuoden, joten ei taitane olla hirmu kannattavaakaan vielä vaihtaa.

t. merkku

Vierailija

Tällä hetkellähän perheessä on Bora 1.8T, joka on muuten koottu muistaaksesni Espaniassa!!! niin ja Micra joka on tehty Englannissa!!! Totesin, että olen luottanut nykyisin vain noihin VW(niin ja Skoda-Seat)/MB/BMW/Ford- Merkkeihin. Boxsterissa ei muuten ole mitään vikaa ainoastaan tuo hintapolitiikka... No... rattaiden kanssa voisi tulla ongelmia, mutta jos olisi rahaa Boxsteriin, niin varmaan voisi ostaa jonkun AMG / Carlsson Farmarin....

Vierailija

mutta varmista konepellin alta, että tunnuslevyssä lukee

made in Belgium.

Siellä tehdään tällä hetkellä parhaat autot.

Ai, niin sä tarkoititkin saksalaisella joko Audia tai Porschea (made in Finland). Meni sekoiluksi. Mutta tuota Belgia juttua voisit miettiä ihan tosissasi.

Uusimmat

Suosituimmat