Tuplaodottajien sf-mitat

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Löysinkin aiheesta keskustelua muutaman sivun takaa, mutta ajattelin tiedustella mittoja uudelleen. :)

Kimmokkeen tähän kyselyyn sain siitä, kun terveydenhoitaja näytti TODELLA järkyttyneeltä mitattuaan mun masuni tänään neuvolassa. Menossa rv 21+5 ja sf-mitta oli 31 cm.. Kattelin " normaaliraskauden" käyriä ja onhan mun arvoni jotain ihan muuta, mutta kyllähän kaksi vauvaa vielä ihan erilailla tilaa. Olisi mukavaa kuulla, millaisia mittoja teillä muilla on ollut. Tuntuu vähän tylsältä, kun terveydenhoitaja ei tiedä MITÄÄN tuplaraskauksista ja tahtoo olla aina kauhistunut raskaudestani..

Mia79 ja tuplat rv 21+5

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Episaletti ja vauvelit 22+3

P.S. Mulla oli sf-mitta eilen neuvolassa 26cm. Terveydenhoitaja sanoi että olisi enemmänkin, mutta kun A-vauva on poikittain niin kohtu on aika leveäkin.

Vierailija

14+2: 12cm

18+2: 21cm

22+1: 26cm

26+3: 29cm

28+4: 31cm

34+3: 39cm

37+0: 44cm

Mukavasti pärjäsin mahan kanssa, jos ei paria viimeistä viikkoa lasketa... Olen melko hoikka ja näytin kyllä huvittavalta kun " valas" -vatsan kanssa samassa kropassa roikkuivat ruipelot kädet ja jalat. ;)

Vierailija

mahdollista että masuasukkeja olisikin kolme?

Itselläni tuplat ja ultralääkäri pitkälle raskautta vielä muistutti että

näissä voi olla mahdollisuus että se kolmas " kaveri" on niin hyvin kahden takana piilossa ettei ihan heti löysykkään ultrakuviin!

Vierailija

Tuli sellainenkin mieleen, että onko sillä mitään vaikutusta, millainen tuplaraskaus on kyseessä? Meidän pikkuisilla on ihan kaikki omaa, kalvot, vesipussit ja istukat, kaipa siitäkin tulee vähän enemmän tavaraa? Pienet ovat kyllä olleet viikkojaan isompia joka ultrassa, meille taitaa sitten olla tulossa melkoiset tenavat. :) Hyvä vaan. Painoa on kuitenkin tullut vain 2,5 kiloa, joten kyllä tässä vaan keskivartaloa kasvatellaan. :)

Mitenkäs muilla?

*Mia79, joka miettii, pitäisikö itsekin vähän kauhistella masun kokoa* :D

Vierailija

mulla oli joskus rv19 sf-mitta 20cm ja rv29 se oli33cm ja nyt viime mittauksella eli rv32 se oli 38cm..aika iso masu mullakin mielestäni on!

Se kuulemma riippuu vähän ruumiinrakeenteestakin ja kaikesta että miten tuo sf-mitta menee..

Kyllä ne sitten ultraa ja katsoo tarkemmin että mites asian laita on jos huolestuvat masustasi..jospa siellä onkin kolme;)

Vierailija

SF-mitta riippuu myös äidin pituudestakin eli jos on pitkä niin sf-mitta saatta olla suht järkevissäkin mitoissa eli sanovat että massu mahtuu kasvamaan ja veden määräkin vaikuttaa...

Mulla mitta oli viikolla 32+1 33 cm eli ei mikään valtava, tilan ahtautta ei tosin ole, " männiäiset" kehittyy keskikäyrällä.

Vierailija

Täällä toinen jättimahainen, jolla ollut yksösraskauksissakin kohdunpohja reilusti käyrien yläpuolella. Nyt tässä tuplaodotuksessa neuvolakortin kaaviokuvasta ´kasvoin yli´ jo rv. 28 kun siinä ole ole asteikkoa kuin vaivaiset 46cm. Tässäpä siis lukemia:

rv.14 20cm

rv.18 28cm

rv.26 39cm

rv.29 49cm

rv.32 52cm

*hyvää vauhtia kohti halkeamista*

Vierailija

Siitä tasaiseen kasvoi ja pari viikkoa ennen käynnistystä (rv. 36) oli 41,5 cm. Ympärysmitta vain 109 cm viimeisillään, eikä raskausarpia tullut ainuttakaan. Kätilön mukaan olisin hyvin käynyt yksösodottajasta - mutta kaksipa tuli (yhteensa 5,6 kg).

Vierailija

Mä olen ollut kolmella aikaisemmalla kerralla todella suuri ja olisi mielenkiintoista nähdä sun aikaisempien kertojen mitat, jos vaikka antaisivat jotain osviittaa siihen mitä tällä kertaa on edessä. Nyt oli ihan maltillinen mitta noin 15cm kun kävin neuvolassa 15+0. Joskin terveydenhoitajasijainen ei oikein ollut varma asiasta ja sanoi että sormea vaille napaan on kohdunpohja. Aikaisemmin se on merkitty 18cm:ksi. Vatsanympärys mulla nyt 110cm, eli sama mitä oli tuota nuorimmaista odottaessa 22+1, siis lähes 7 viikkoa myöhemmin.

Episaletti ja vauvelit 15+5

Vierailija

Kyllä mun masu on jo iso " normaaliodottajiin" verrattuna, mutta ei se kyllä NIIN isolta vielä näytä. Masunympärys on 105cm, joten ei (mielestäni) paha. Jo np-ultrauksen aikana kätilö totesi, että mulla on hyvän pitkä selkä kaksosodottajaksi (oon lähes 180 cm). No joo, vähänhän tuo mitta jäi vaivaamaan, vaikka ei kaiketi pitäisi. Viikon päästä on seuraava ultra, eivätköhän sitten Naistenklinikalla osaa kommentoida mittoja ja näkymiä paremmin.

Ja [color=blue]V@@vit:[/color] Ei kyllä pitäisi olla kolmea.. Raskauteni on saanut alkunsa hormoneilla ja follikkeliultrassa näkyi kolme isompaa rakkulaa. Kun sain plussan testiin, alkoi kyllä vähän jännittää, montako mahtaa olla tulossa. Rv 7+3 tehtiin ensimmäinen ultra, jossa pyysin gyneäni katsomaan tarkasti, ettei kolmas siellä jossain luuraa. :D Samaa tutkailivat vielä np-ultrassakin, joten eiköhän meille ole tulossa " vain" kaksi. Miehen kanssa ollaan kyllä vähän kauhisteltu, jos sieltä jostain vielä kolmaskin löytyisi... :)

Mia79 rv 22+1

Niin, ja mieluusti vain lisää mittoja pinoon!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat