finnairin lentoemäntäkurssi?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

onko täällä yhtään pienen lapsen äitiä joka olisi hakenut, tai aikoo hakea finnairin lentoemäntäkoulutukseen? meillä poika olisi kurssien alkamisen aikaan 1v3kk ja jännittää vähän.. millaisella fiiliksellä muut. en vaan voinut missata tätä tilaisuutta kun sitä ei taas tiedä milloin seuraavan kerran haetaan, unelma-ammatista on kyse =)

Sivut

Kommentit (117)

Vierailija

Heips!

Haluaisin teiltä asiasta enemmän tietäviltä kysyä lentoemännän ammatista. Poikani on vielä niin pieni (3kk) etten vielä töihin tai kurssille lähde, mutta ammatti kiinnostaa minua. Paljonko palkka suurinpiirtein on? Entä mites harrastukset? Voiko esim työpaikalle ilmoittaa että tiettynä päivänä esim illalla ei ole mahdollisuutta olla töissä?

Olen opiskellut kieliä yliopistossa ja muutenkin aika hyvin täytän " vaaditut ominaisuudet" . Työn epäsäännöllisyys kyllä vähän mietityttää..

Kiitos vastauksista jo etukäteen!!! Ja onnea kurssille päässeille!! :)

Vierailija

haastatteluun! Tässä on vaan niin malttamaton ettei jaksaisi odottaa.

Nämä monivaiheiset rekrytoinnit ovat mun luonteella rankkoja.

Taitaa vaan olla niin että nykyisin lähes kaikkiin työpaikkoihin testataan perusteellisesti. Olen hakenut täältä kotipaikkakunnaltani yhtä todella mielenkiintoista paikkaa myös ja monivaiheisesti mennään.

Toivottavasti näistä paikoista urkenisi.

Tosi mukavaa Joulun aikaa kaikille!

Vierailija

Odotus sujuu mukavasti, paljon helpommalta tuntuu kun viime kerralla.Pahoinvointia ei lähes ollenkaan ja hormoniheittelytkin iisimpiä=)

Olen palannut takaisin töihin,istun siis toimistossa päivät 8.30-16.30.Ja enpä voi sanoa muuta kun että päivittäin mietin että kohta alkaisi Finskin kurssi.En siis tokikaan sure raskautta,mutta mun työ on niin tylsää,että sen puolesta harmittaa toi kurssin väliin jääminen. Tässä menee nyt kuitenkin aikaa ennen kun uudestaan on mahis hakea,ainakin 1,5 vuotta. No,onneksi antoivat todella positiivisen kuvan sisäänpääsymahdollisuuksista jos päätän uudelleen joskus hakea. Ei tosiaan tarvitse niitä psykologisia tehdä jos sinne asti pääsee.

Toivotaan Uppis että Blue1 tärppää!

Ja palaillaahan taas!!

Vierailija

Nyt on haastattelut ohi.Kaks viikkoa sitten oli haastattelu ja viikko sitten psykologiset testit. Tänään Finnairilta soitettiin ja kerrottiin, että minut on valittu 1.12 alkavalle kurssille. Nyt olen ihan ihan ihmeissäni, että mitä teen..

Olin jotenkin varautunut, että jos pääsen, niin pääsen kurssille, joka alkaa vasta ensi vuoden puolella. Nyt minulla on huomiseen asti aikaa miettiä, että menenkö sille kurssille vai siirränkö sen ensi vuoden puolelle alkaviin kursseihin.

Ongelmana on se, että minulla on tällä hetkellä 7 kk lapsi ja nyt kuukauden päästä (hän olisi 8 kk) pitäisi jättää hänet ja mennä työelämään takaisin. Olihan tämä tiedossa, mutta olin niin varautunut ensi vuoden puolella alkavaan kurssiin, että meni aivan pasmat sekaisin...

Sieltä sanottiin, että nämä kaksi ensimmäistä kurssia ovat sellaisia, että niille osallistuvilta vaaditaan sitoutumista töihin menoon heti kurssin jälkeen ja sitten taas muille kursseille ei heti pystytä varmaksi lupaamaan töitä. Tämä seikka puoltaisi menoa tälle kurssille, mutta olisi kyllä ihana olla vielä lapsen kanssa muutama kuukausi kotona.

Jos minä lähden nyt töihin (tai siis kurssin kautta töihin), niin mies jäisi kotiin lapsen kanssa, että siinä mielessä aivan turvallisin mielin voisin hänet jättää isälle. Mutta silti suru puserossa, haluaisin niin itse olla lapsen kasvua seuraamassa..

On tämä kummaa, tätä on odottanut vaikka kuinka ja kauan ja nyt kun tuli varmistus, että kurssille pääsen, niin nyt kaikki tuntuukin niin vaikealta.. Kääk! Ja huomiseen asti ainoastaan miettimisaikaa!!!! Huh, ei taida nukkumisesta ensi yönä mitään..

Miten teillä muilla, joilla haastattelut oli vasta nyt lokakuussa?? Ja minkä ikäisiä lapsia teillä olikaan ja millä mielellä heidän suhteen??Please kertokaa mielipiteitä!!

Tsemppiä kaikille!!

Vierailija

Niinhän se on reilua, että kaikille tulee samat asiat eteen yllätyksenä - ja ainakin itseäni kiinnostaa kovasti tuo psykologinen " testaaminen" siinäkin mielessä, että se on oiva mahdollisuus myöskin oppia itsestä jotakin uutta! Mehän (" testatut" ) saamme soittaa jälkikäteen ja kysyä millainen arvio meistä on Finnairille annettu - jostakin luin, että arvioitavalla on oikeus saada oma arviointi tismalleen sellaisena, kun se on annettu työnantajallekin / arvionnin pyytäjälle.

Mitäs mielenkiintoista siinä olisi, että valmiiksi miettisi poliittisesti " korrektit" vastaukset - ja se oma sponttaani persoona jäisi varjoon =0/. Itse yritän olla siellä 100% oma itseni, take it or leave it =0)!

*Kasvavan jännityksen tunnelmissa, Uppis*

Ps. Miukkis79 (toivottavasti kirjoitin nickisi oikein?), mehän ollaan nähtykin silloin siellä Airpron tilaisuudessa ;0) - minä olen siis myöskin sen av.n keskustelun " T" , se yksi siis meistä " kolmesta" jotka siellä tutustuimme =0). Tsemppaan sinua täällä ja pidän peukkuja, että kaikki menisi hyvin! Kyllä siitä ruotsin kurssista on varmasti apua - itse ajattelin sen oman kurssini siten, että kaikki on aina eteenpäin, ja että kyllä siitä aina jotakin tähdellistä jää mieleen =0). Hyvä keino on myös " jututtaa" lähimmäisiä ruotsin ja englannin kielillä kotona - jotta valmius puhua kieltä sponttaanisti paranisi =0). Arvaas onko meillä mies ollut kovilla näiden viimeisien viikkojen aikana ;0) - esikoinenkin on aivan kummissaan, kun hän on juuri alkanut tapailla kunnolla pieniä lauseita suomeksi, niin sitten yht' äkkiä äiti ja isi puhuvatkin jollakin täysin vieraalla uudella kielellä..... nooo oppia ikä kaikki ;0) eikös sitä niin ole tapana sanoa =0)?

Vierailija

Tämä " nalle" pääsi Blue1:lle kurssille =0) =0) =0) =0) =0) =0) - mikään hymiöiden määrä ei riitä kuvailemaan tätä tunnetta!

Tälläinen ilmoitusluontoinen asia tässä nopeasti ;0)

Vierailija

Eli kertokaa kaikenlaista mitä mieleen niistä tulee =0) - tuleeko mm. simulaatio tilanteita? " Musteläiskä" testejä? Kuinkahan suuri painoarvo noilla on Finnairille, kun psykologien keskuudessakin suhtaudutaan tietyllä varauksella.

Ehkä sitä käytetään apuna hahmottamaan kokonaiskuvaa ko. ihmisestä =0)...

Vierailija

Millainen ilmapiiri Finskillä sun mielestäsi on lomalentojen tekemisen suhteen? Ovatko ne haluttuja lentoja? Vai lentävätkö ihmiset mieluummin reittilentoja?

Itseäni kiinnostaa myöskin tämä aspekti asioihin, kun Blue1 lentää ainoastaan reittilentoja.

Mukava kuulla (tulevaisuutta ajatellen ;0)), että Finskille on tulossa noinkin paljon rekrytilaisuuksia tulevaisuudessa - nyt on saumaa sinne pyrkiä (tosissaan), jos sitä haluaa. Itseäni nyt hieman harmittaa se etten saa tietää miten minun olisi käynyt uudessa haussa Finskille - kuulemma minä olisin käynyt vain juttelemassa psykologin kanssa uudestaan, eli sen kummemmasta prosessista ei olisi ollut toisella kertaa ollut kysymys (ei siis esimerkiksi terveydenhoitajaa, kielihaastattelua tai muuta soveltuvuustestausta).

Mutta sitten taas toisaalta olen kyllä onnellinen tuosta Blue1:sen paikasta =0) - siitä tuli heti sellainen hyvä fiilis =0), sellainen oli, että " tänne pystyisin näkemään itseni osaksi porukkaa" - fiilis ;0). Että enköhän minä ole nyt ihan oikeassa paikassa =0).

Tsemppiä kaikille uusille hakukierroksille! Sen olen tässä prosessissa huomannut, että se tapahtuu mikä on tapahtumassa - itsekin luulin todella epäonnistuneeni Blue1:llä, mutta sellainen fiilis kuitenkin jäi, että tämän työporukan kanssa olisi mahtavaa tehdä yhteistyötä - ilmeisesti se tunne oli yhteinen ;0). Kyllä se oma paikka kaikille löytyy, pitää vain säilyttää positiivinen asenne ja yrittää uudestaan!

Ja tähän " preppauspuheeseen" onkin sitten hyvä lopetella tätä romaania ;0)..! Kirjoitellaan lisää taas myöhemmin =0).

Vierailija

Jos ne nyt uskoo ettei mulla ole mitään noista sairauksista joita ne kyseli=)

Maitorupea tai muuta ...;)

Vai että jo ensi kesänä!No sehän kuulostaisi hauskalta,mutta katsellaan nyt hiljalleen...

Tiedätkö tarkemmin koska kurssi pidetään,missä vaiheessa talvea?

Vierailija

mun tietääkseni joskus tammikuussa alkaa ensimmäiset kurssit.. montakohan vaihetta tässä on ennen lopullista valintaa..?

mä myös kuulin että finnair pyrkii vakinaistamaan kaikki koulutettavat heti. voi tietysti olla että näin ei tuu käymään mutta aika hurjalta tuntuu ajatella että jo joskus ensi vuonna olis ihan oikeesti lentämässä eikä vaan reservissä jatkuvasti..

oliko se niin että sulla on vauva nyt sen 9,5 kk? olis sitten ihan samanikäisiä, mun poika on nyt 10 kk :)

niin ja oliko sulla joku tuttu finnairilla?

marie

Vierailija

viime sunnuntain hesarissa oli taas haku.. sain itse tietää vihdoin miksi en edennyt edes haastatteluun asti. äitini ryhmäpäällikkö oli itse lukenut hakemukseni ja sieltä se oli lähtenyt hyväksyttynä eteenpäin, jämähti vain terveyspalveluihin, ALLERGIAN takia. siis siitepöly joka ei joka vuosi vaadi edes lääkitystä. kuulemma joku uusi sääntö.

ajattelin kuitenkin taas kokeilla onneani, tietääpähän sitten taas mistä kiikastaa jos saman vastauksen saa.

meinaatteko muut hakea taas, miukkis? eräs finskiläinen kertoi että hänen paras ystävänsä on maailman ihanin ihminen mutta oli silti päässyt vasta kolmannella yrittämällä sisään =)

tietääkä kukaan muuten milloin se haku päättyy ?

toiveikas, marie

Vierailija

Meidän poika tosiaankin on vuoropäiväkodissa, ei tosin öitä, mutta iltoja silloin tällöin. Munkin mies on vastaavassa työssä, joten tavallinen pk ei tulisi kysymykseen. Myöhäisinpinä iltoina on poika ollut mummolassa hoidossa. Alussa poika itseskeli jonkun verran päiväkodissa, mutta nyt on tilanne muuttunut niin että hän viihtyy siellä todella hyvin; pelleilee, leikkii, syö ja nukkuu iloisesti eikä haluaisi edes heti lähteä pois kun käydään hakemassa, mikä tietysti helpottaa mun oloa tosi paljon. Mun mielestä vuoropäiväkoti ei ole sen kummoisempi kuin tavallinenkaan, päinvastoin lapsia on useimmiten paljon vähemmän kerrallaan kuin päiväryhmässä ja meininki siten rauhallisempaa.

Meillä on tosiaan töissä Carmen-niminen järjestelmä, jolle voi esittää monenlaisia toiveita, mm. työajoista, yöpymisistä, kohteista, vapaapäivistä... Itse laitoin nyt joulukuulle toista kertaa toiveita ja hyvin näyttivät toteutuvan, kuten myös kävi marraskuussa. Kaikki toivomani vapaat sain eikä yöpyviä tullut kuin yksi. Olen kyllä kuullut ettei kaikilla ole toteutunut yhtä hyvin, joten kai se riippuu myös aika paljon toiveista. Kun on ollut 6kk töissä voi siirtyä erilaisiin osa-aikaryhmiin (35-70-90-120h/kk) tai sellaiseen joka ei tee yöpyviä, itse aion loikata siihen heti kun on mahdollista.

Työtilanne firmassa on tällä hetkellä todella hyvä. Uusia rekrytointeja järjestetään pitkin ensi vuotta, tavoitteena 2500 lentoemäntää v.2007 mennessä (nyt noin 1700). Monessa muussa asiassa sitten säästetäänkin, esim. suurin osa lennoista vedetään minimimiehistöllä, joka on muuttanut työtä (kuulemma) paljon rankemmaksi. Mun kokemukset tähän mennessä ovat olleet kyllä vain positiivisia.

Tulipas nyt jaariteltua, toivottavasti vastasin edes vähän sun kysymyksiin. Paljon onnea raskauteen, mullakin on jo toinen kovasti mielessä, mutta koitan hillitä kuumettani vielä vähän aikaa... Huomenna kutsuu Pariisi :)

Vierailija

Onnea myös sinulle Uppo-Nalle2!

Nyt rupeaa ihmetyttämään tämä minun haastatteluajankohta, se on tosiaan reilusti lokakuun puolella. Onkohan haastatteluihin kutsuttu aakkosjärjestyksessä vai olenkohan nyt ottanut päivämäärän kuitenkin väärin.. Sukunimeni alkaa R:llä. Uskallatko Uppo-Nalle2 paljastaa sukunimesi alkukirjaimen?

Jos toiset kutsutaan jo psykologisiin ennen kuin muita on edes haastateltu. Mistä tietää, että koko kurssi ei ole jo täynnä siinä vaiheessa, kun minua vasta aletaan haastattelemaan? Hmmm...

Juuri sain vahvistukselle vahvistuksen, että pojalleni on hoitopaikka mahdollisen kurssin ajaksi. Todella haluaisin päästä, mutta nyt alkaa usko horjumaan.

Kerro Uppo-Nalle2 sitten miten meni! " onnenpotku"

Tsemppiä teille!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat