Minkä verran miehenne kotona/poissa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Jälleen meinasi mennä hermot kun huomasin olevani kiukkuisen tytön kans kotona yksin kun mies pelaamassa biitsiä :/

Kyllä hän aina muistaa muistuttaa, että toiset isät menee paljon enemmän. Niin, ja minun vikahan se on kun ei itellä oo mitään harrastusta. Lähinnä minua ahistaa se, että oon niin paljon kotona tytön kans eikä paljon muuta elämää. Nyt odotan toista viimesillään, mutta ei yhtään huvittas että se nyt syntys :(. Voihan nämä märinät olla taas jotain tähän raskauteen liittyviä mielentila muutoksia, mut silti..

Nyt tuli mies just kotiin ja sonoi, että kylläpä oli taas rentouttavaa käydä pelaamassa!

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Meillä mies on päivät normaalisti töissä, mutta illat ja viikonloput kotona. Kotona mies tekee kotihommiakin, mutta mielellään puuhailee (pilkkoo puita, tehnyt leikkimökkiä ym. jotain joka tuntuu aina tulevan perheen hyväksi). Lasten kanssa mies on paljon ja isommat osallistuvat mielellään puuhailuun.

Vierailija

Mies päivätöissä 7-16, välillä kotiintulo kyllä venyy ja toisinaan muutamasta päivästä-viikkoon kestäviä keikkoja (jolloin ei kotona). Tämän lisäksi oma yritys, jonka hommia hoidetaan sitten iltaisin ja viikonloppuisin. Sitten vielä täytyy auttaa vanhempiensa maatilalla. (Painottuu kevät-(kesä)-syksy). Joten eipä miestä kotona juuri näy.

Eilen käytiin tiukka keskustelu kun olen tietysti valittanut että hän tekee liikaa töitä, johon mies vastannut: mene sinä töihin niin ei hänen tartte niin paljon tehdä. No nyt kun pitäisi miettiä pikkuhiljaa töihin lähtöä (tyttö täyttää syksyllä kolme) niin mies sanoi että ilta ja viikonlopputyöt ei käy koska hänellä on silloin hommia. Että ei niitä hänen hommiaan voi tosta vaan lopettaa.

Mihin muualle sitä pääsee ku kaupan kassalle, kun ei ole koulutusta mihinkään. Ja jos mä haastattelussa sanon että työn pitää olla ma-pe 7-16 välillä ni johan ne töihin ottaa.

Mutta kotiinkaan ei voi jäädä kun miehen pitäistehä VIELÄ enemmän töitä.

Sitten se vielä kehtaa väittää että jos muutetaan sinne maalle sen vanhempien tilalle ja hän rupee maanviljeliäksi ni ois enemmän aikaa. Ja höpö höpö sanon minä. Siellähän sitä puuhaa vasta riittääki. Ja jos ei tilan töitä oo ni omia projekteja kyllä riittää, siellä kun niihin olis tilaakin.

Kesällä oltiin siellä pari kuukautta, ni ei sitä miestä sen enempää meidän kanssa näkyny ku muullonkaan, itseasiassa vähemmän ja sillä oli vielä muka LOMA!!

No johan tuli purettua!

Jos joku tämän vuodatuksen jaksoi lukea niin ihme :)

No ompahan hetken aikaa helpompi hengittää.

Vierailija

Monen vuodatus tuntui tosi tutulta. Jotenkin ihanaa huomata, että ei ole ainoa vaimoke, joka on suurimman osan ajasta yksin lapsen kanssa kotona. Vaikka ihailtavan monella on kyllä tosi täydellistäkin...

Lukeekohan kukaan enää näin häntäpään viestejä?..

Meillä mies käy koulussa päivät ja 2-4 iltana töissä ja sen lisäksi on kova luuhaamaan kavereiden kanssa ja puuhaamaan omiaan. Joku rohkea tuolla oli heittänyt miehensä pellolle kun ei kotihommat kiinnostanut, mutta minä olen siihen vielä liian rakastunut.

Ajattelen niin, että (tekee sitten mitä tahansa) mies elää omaa elämäänsä ja minä omaani, ja jos mies on mielummin kavereidensa kanssa kuin kotona, niin se on oma häpeensä. Ja mikään tai kukaan ei pidättele minua tässä parisuhteessa, ihan itse olen päättänyt jäädä. Ehkä tämän takia yksinolo on välillä tosi yksinäistä, minä kun en ole hyvä valittamaan siitä miehelleni (ajattelen sen jotenkin niin, että mitäs se sille kuuluu kun se on tyytyväinen tähän näinkin...). Tosin kun se pilasi mun joulun (olemalla ajattelemattomuuttaan poissa), niin aloin miettiä olisiko sittenkin vakavan keskustelun paikka. Mutta ei olla joulun jälkeen oltu vielä yhdessä iltaa kotona rauhassa.

Silti lohdullista kuulla ettei ole ainoa joka viettää iltaa vauvan kanssa kahdestaan.

Vierailija

Mies on töissä 3vkoa/kk:ssa.Ei edes käy välillä kotona.

Lapset on 2v ja 6v ja olen raskaana rv26+. Siiten kun on kotona tuon viikon niin joka toinen kuukaus käy yhtenä iltana poikien kanssa ulkona. Sallittakoon se hälle. Raskas työ,raskaat huvit!:o) Mäkin saan vapaata jos/kun hän on kotona.

Vierailija

TÖissä 8-16 ellei ole työmatkalla, 1-2 iltaa viikossa menee harrastuksiin tosin osassa käydään yhdessä. Ja välillä tulee pikalähtö (mulla on nyt raskauden takia vähän taukoa) kun toimitaan vapaaehtoisessa pelastuspalvelussa. Sekä maa- että meripuolella.

Vierailija

Mieheni lähtee aikaisin aamulla töihin noin 5-6 aikaan ja tulee noin 15 aikaan kotiina, sen jälkeen on koko illan kotona, leikkii lasten kanssa, touhuilee pihalla.. Harvemmin käy viikonloppunakaan kavereiden kanssa iltaa istumassa, joskus joudun oikein " pakottamaan" , että lähtee :)

Ihana mies ja isä mutta joskus toivoisin hänen enemmän ottavan aika itselleen.. Itse olen 2krt/vko jumpassa, käyn iltaisin kaupassa, kyläilen tms. poissa kotoa, yleensä toisen lapsemme kanssa. Mieheni viihtyy kotona kun on päivän ollut hälinässä ja hulinassa työnsä vuoksi.

Vierailija

Aamuvuorot loppuvat klo 14 joten sen jälkeen on kotona, iltavuorot alkavat klo 14 joten on kotona siihen asti, että lähtee töihin. Yövuoroista herää klo 15.

treenejä on 1-2 krt/vko. Omaa aikaa kyllä riittää sitten minullekin kun sitä itse otan vaikka väkisin jos siltä tuntuu. Mies viettää todella paljon aikaa lasten kanssa ja myös kotitöiden parissa.

[/quote]

Tuo on kyllä ihan niinkun olis mun kirjottama juttu:) Paitsi se vuorotyö on semmosta että yövuoroa ennen ja jälkeen on 4-5 päivän vapaa! Sitten kerran kuussa on lauantai töitä ja kerran sunnuntai. Mutta siis todella paljon ollaan yhdessä ja koti ja lapset hoidetaan yhdessä.

Vierailija

Minun mies on myös rajavartija-merivartija. Käy 500km päässä kotoamme hommissa.

Onko sinun miehesi kokonaan pois kotoa sen viikon ja viikon sitten täysin vapailla?

Minun on niin. Joskus on kymmenenkin päivää pois ja sitten viikon kotona, riippuen vähän työvuoroista. Yleensä kolmen viikon listassa on 11 töitä ja 10 vapaata.

Olenkin ihmetellyt että olenko ainoa jonka mies on tuossa hommassa kun välillä olen kysellyt vastaavien jaksamista mutta ei ole ollut kohtalotovereita:)

Vierailija

miinsku:

Lainaus:

Jälleen meinasi mennä hermot kun huomasin olevani kiukkuisen tytön kans kotona yksin kun mies pelaamassa biitsiä :/

Kyllä hän aina muistaa muistuttaa, että toiset isät menee paljon enemmän. Niin, ja minun vikahan se on kun ei itellä oo mitään harrastusta. Lähinnä minua ahistaa se, että oon niin paljon kotona tytön kans eikä paljon muuta elämää. Nyt odotan toista viimesillään, mutta ei yhtään huvittas että se nyt syntys :(. Voihan nämä märinät olla taas jotain tähän raskauteen liittyviä mielentila muutoksia, mut silti..

Nyt tuli mies just kotiin ja sonoi, että kylläpä oli taas rentouttavaa käydä pelaamassa!

Vierailija

Heh, minun mieheni on muuten oikeasti myös merivartija-rajavartija. Oli aikaisemmin merivartijan hommissa, nyt rajalla pohjoisessa. Maapuolen jaksot eivät näyttäisi olevan niin joustavia kuin meripuolen. Välillä on tosi lyhyitä työputkia ja lyhyet vapaat. Mutta kun on poissa (työmatkaa se 450km) niin on poissa, ja kun on vapaalla niin on vapaalla - ihan niinkuin teilläkin!

Ihanaa löytää kohtalotoveri! :)

Terkuin laivakoira

Vierailija

Mies tulee kotiin töistä klo 16. On yleensä koko illan kotona. Kerran viikossa kahden tunnin harrastusmeno. Mä en ainakaan jaksaisi poissaolevaa miestä. Mies on saantu luotua hyvän suhteen tyttöömme, kun viettää paljon vapaa-aikaa kotona ja osallistuu hienosti tytön hoitamiseen.

Vierailija

Meillä ei oo miestä vauvan hoito kiinnostanu missään vaiheessa. Kavereillaan oli mieluummin viikonloput ja töissä viikot-kävi kotona nukkumas. Laitoin suhteen poikki. Parempi olla yksin kun yksin yhdessä!

Vierailija

Vaikka tuntuu että voisi olla enemmänkin, mutta kyllä siellä töissä on tietysti edes vähän oltava :)

Mieheni luopui tietoisesti urakehityksestä kun lapsia on kolme ja ovat niin nuoria (4,5v, 3v ja 1,5v). Sanoi mm. pihamme sotkuisuutta ihmetelleelle isälleen, että on arvovalinta kuinka aikaansa käyttää, miehelleni lasten kanssa vietetty aika on tärkeämpää kuin esim. se mitä naapurit mahdollisesti ajattelisivat pihastamme.

Mieheni on töissä klo 9-17 ja lisäksi matkoihin menee ½ tuntia. Tiistaisin käy kurssilla klo 18-19.30, joten tiistaisin ehtii vain laittamaan lapset nukkumaan. Ulkomaanmatkat hän siirtää toisille tai ottaa minut mukaan.

Huvittavinta on että useasti kuulee kuinka miehen on tehtävä pitkää päivää koska on esimiesasemassa. Mieheni on kunnostautunut delegoimisessa ja ideoinnissa. Hän siis uhraa ideoitaan eikä aikaansa ja on näin ainakin toistaiseksi selvinnyt myös lukuisista yt-kierroksista.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat