Tokaluokkalainen tyttäreni ei saa koulussa kavereita

Vierailija

Onpa täällä ollut paljon juttua koulukiusaamisesta. Heitän minäkin lusikkani soppaan ja kysyn neuvojanne. Muutimme uuteen kaupunkiin ja lapsemme aloittivat uudessa koulussa. Tyttöni on mielestämme varsin sosiaalinen, mutta nyt ei uudesta koulusta löydy kavereita. Jos hän yrittää mukaan porukkaan, saattaa joku sanoa mene pois tai älä seuraa meitä. Jonkinlaista syrjintää tuokin jo. Olemme yrittäneet neuvoa häntä tutustumaan luokkakavereihin, mutta tuntuu seinä tulevan aina vastaan. Ilmeisesti kakkosella on jo tiukat ystävyyssuhteet solmittu ja uuden on vaikea päästä mukaan. Kertokaa nyt, mitä voisimme tehdä.

Sivut

Kommentit (130)

Vierailija

tilanne ekaluokkalaisen kanssa. Muuton takia ei vielä kauheasti kavereita, ja ensimmäisinä koulupäivinä sanoi ettei ole kavereita, ja haluaa vaihtaa koulua. Juttelin opettajan kanssa, joka olikin sanonut että kaikkien kanssa leikitään. Nyt on lapsella kavereita ja uusia tulee yhtenään. Mutta kyllä tuntui ensimmäisinä koulupäivinä pahalta, kun lapsi seisoo yksinään koulun pihalla eikä kukaan " voi olla" ... Tsemppiä ap:lle ja puhu opettajalle tästä asiasta.

Vierailija

Itse olen omille lapsille aina painottanut, että uutta tulokasta ei saa jättää yksin.

Hänet pitää tahtoa leikkiin. Syksyllä pojallani on ensimäisenä synttärit. Hän on kahtena vuotena kutsunut synttäreilleen myös ne uudet tulokkaat. Uudet ovat sitten saaneet kavereita. Eivät kyllä ole poikani kanssa parhaita kavereita, mutta tutustuivat poikani synttäreillä paremmin luokkakavereihin.

Vierailija

Itse olen omille lapsille aina painottanut, että uutta tulokasta ei saa jättää yksin.

Hänet pitää tahtoa leikkiin. Syksyllä pojallani on ensimäisenä synttärit. Hän on kahtena vuotena kutsunut synttäreilleen myös ne uudet tulokkaat. Uudet ovat sitten saaneet kavereita. Eivät kyllä ole poikani kanssa parhaita kavereita, mutta tutustuivat poikani synttäreillä paremmin luokkakavereihin.

Vierailija

Äiti antoi järjestää pyjamabileet joihin kutsuin tyttöjä luokaltani. Siellä sitten kateltiin videoita, pelattiin kaikenlaista ja tutustuttiin toisiimme. Oli kivaa ja ennakkoluulot karisivat. Sain kavereita.

Vierailija

Vierailija

jo reilu kolmevuotiaassani. Kukaan ei halua leikkiä hänen kanssaan. Sanotaan, että mene pois. Kiusataan ja jopa minullekkin sanottu, että voisitte mennä pois kun ei haluta leikkiä sun lapses kanssa.

Toivon, että alkukankeuden jälkeen lapsesi löytäisi ystävän tai vaikka kaksi ja syrjiminen loppuisi.

Vierailija

...opettajan velvollisuuksiin kuuluu opettaa oppilailleen myös kaverisuhteisiin ja toisten kohtelemiseen liittyviä asioita. Ota siis henkilökohtaisesti opettajaan yhteyttä (soita tai mene tapaamaan koulun loputtua) ja kerro ihan suoraan ja kaunistelematta tilanne. Uskon, että saatte apua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat