Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vekkuli-kuorista kokemuksia

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä on kasa kirppikseltä haalittuja vekkulikuoria, ovat luultavasti niitä joskus äitiyspakkauksessa tulleita koekappaleita kun olen niitä käyttämättöminä löytänyt. Kokemusta on esikoisen osalta myös muista kuorivaipoista. Nyt pikkukakkosen kanssa olen vaan ihastunut tuohon vekkulin malliin ja keveyteen, ainut ongelma on se että ne kostuu turhan nopeasti läpi! Onko jollakin kokemusta " uudemmista" vekkuleista, onko niissä sama ongelma vai onko materiaali niissä kehittynyt vuosien saatossa? Mistä olette tilanneet vekkulivaippoja, ei tunnu missään nettiputiikissa olevan kaupan?

Kommentit (5)

Vierailija

noita vekkulikuoria ei enää valmisteta, joten uutena ei saa. käytettynä niitä voi vielä löytää, itsellänikin muutamat s ja m koon vekkulit. nillä saa ihanan pienen paketin vastasyntyneelle, ja meillä eivät ole vuotanee läpi. katsele nettikirppiksiltä. melkein yhtä ohuen paketin saa bumby newborn kuorilla, suosittelen niitä!!

käy kestovaippainfo.fi sivuilla katselemassa käytettyjä vekkuleita, jos juuri niitä halajat. mutta bumbyt melkein paremmat, sanoisin. ei taatusti vuoda ainekaan läpi!

Vierailija

Piti vielä kommentoida, että Vekkuleita tehdään edelleen, mutta jälleenmyyjät ovat lähinnä tuolla itä-Suomessa. Itse olen ostanut Vekkuleita niitä uudempia ja ovat toimineet erinomaisesti ilman kosteushaittoja. Tulevan lapsenkin kanssa aion ottaa ne käyttöön muiden kuorien ohella. Mukavaa kestoilua!

Lisätietoja niistä Vekkuleista saa sivulta, jonka löysin googlella http://personal.inet.fi/muoti/vekkuset/index.html

Vierailija

mutta Popolino Bravo Wrap:iin oon tykästynyt!Halpa ja kaikin puolin hyvä.Hyvät pisteet oli saanut kestovaippainfon arvostelussa.Tietty ois kiva suosia kotimaista...Mitähän vekkulit maksaa uutena??

Vierailija

Meillä esikoisen kanssa on käytetty aika paljon vekkuleita, ostettu uutena 2002 ja 2003. Läpikostumisen kanssa ei ollut ongelmia. Ihan pienelle yritimme käyttää imuna harsoa kolmiotaitoksella, mutta sen kanssa vekkulit oli vähän hankalat, harso oli vaikea saada kokonaan peittoon. Myöhemmin erilaisten pötköimujen kanssa nuo kuoret toimi mainiosti. Ja niillä tosiaan saa mukavan pienen paketin, varsinkin esim. hamppupötkön kanssa. Tosin jossain vaiheessa se kuorien isoinkin koko alkoi käydä pieneksi.

Kirpparilta käyttämättömänä ostetut vanhemmat vekkulit oli huonommat. Kuorien ulkopuoli oli kangasmaista, ja koska kangas kääntyy edessä sinne nurjalle sitä " taskua" varten, pääsi kosteus sitä kautta johtumaan väärälle puolelle.

Vierailija

Harmi jos ei enää valmisteta, en kyllä käytettynä viitsi ostaa sillä epäilen aina että pito on mennyt. Meillä on kuudet vekkulikuoret+ yhdet tarravillikset, yhdet hahtuvat, yhdet bumpyt. Nyt noi vekkulit jää pieniksi, harmi. Ne oli niin huolettomia ja helppoja, kun pakkasin vaippakasan aamulla valmiiksi (harsopötkö kuoriin) ja kun vielä uskaltauduin kokeilemaan " kuivasäilytystä" , niin tuntui taas kestoilu helpolta vaihteeksi. Nyt en raaski ostaa seuraavan koon kuoria niin monia, ajattelin että noita vekkuleita olisi saanut halvemmalla useammat. Esikoisella oli muutamat bumpyn kuoret, mutta ne on ihan loppuun käytetty. Meillä alkoivat falskata noin kolmen kuukauden käytön jälkeen, en tiedä olinko joskus pessyt valkaisuaineellisella pesuaineella, vai mikä oli vikana. Sitten kun se puuvullapinta kastui niin ei niitä viitsinyt montaa kertaa tuulettaa vaan täytyi heittää pesuun joka välissä. Ja jotenkin tuntuu että tuossa s-koossa ainakin tuo tarra pääsee raapimaan ihoa. Onhan ne miellyttävän tuntuiset verrattuna moniin " muovisempiin" kuoriin, kun se laminaatti jää sisään. No tuli vähän asian vierestä taas, mutta täytyypä etsiskellä vielä sopivaa vaihtoehtoa, yhdet tarravillikset ostin jo isommat, ne ainakin pitää pissit sisällä!

Uusimmat

Suosituimmat