Minun mielestäni lasta voi tarvittaessa ojentaa risulla.

Vierailija

Jos mikään muu keino ei tepsi, risu on se viimeinen vaihtoehto.

Sivut

Kommentit (136)

Vierailija

Lapselle toistetaan pienestä pitäen, että ketään ei saa satuttaa. Kuitenkin oman vanhemmat saisivat satuttaa häntä, jos lapsi ei toimi vanhempien mielen mukaisesti.

Mutta lapsi ei saisi satuttaa kaveria, jos tämä ei toimi lapsen mielen mukaisesti? (Muistakaa, että kyseessä on lapsen ajatusmaailma eli hän ei vielä osaa ajatella aikuisten tavalla)

Minusta jo pelkästään tuo on niin epäloogista, että se vie pohjan ruumiilliselta kuristukselta.

Ihan oma lukunsa on sitten ne lukuisat muut perustelut...

Lyöminen ja risulla uhkailu on sivistymättömien ihmisten keino - kun tosiaan muut konstit loppuvat (=ei ole kykyä toimia järkevämmin) otetaan risu esille.

Eihän kaltaisianne reppanoita oikein voi muuta kuin sääliä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Minulla on pahimmassa murkkuiässä oleva poika. Häntä ei ole koskaan lyöty, tukistettu ja annettu luunappeja. SILTI hän on fiksu, asiallisesti käyttäytyvä ja uskoo puhetta. Outoa, eikö totta?

Vierailija

Kysehän on siis omasta mielestänne kasvatuskeinosta, jossa ainakin suht objektiivisesti pyritte osoittamaan oikean ja väärän eroa lapselle, tahi muuten kaitsemaan häntä kaidalle tielle.

Kuitenkin siinävaiheessa kun nuo nappailut tulevat kuvioon, väitettekö että olette itse jo etukäteen suunnitellut tilanteen ja osaatte tyynen rauhallisesti hakea vitsan oikeassa vaiheessa tai repiä niitä karvoja päästä se kasvatuksellinen ihanne mielessä kristallin kirkkaana?

Ettei vaan olisi kontrolli pettänyt hetkellisesti noissa tilanteissa? Minkäs sitä huonoille hermoilleen ihminen mahtaa?

Vierailija

Jotenkin toivoin, että VP olisi vähän miettinyt näitä juttuja ja ehkä jopa hieman muuttanut kantaansa. Mutta turha toivo.

Häneen ei siis aikaa kannata tuhlata. Ja toden totta: onneksi kaltaisensa ovat kuitenkin vähemmistössä tätä nykyä. Ihmiskunta kun kehittyy ja tietoisuus lisääntyy - samalla voidaan muuttaa toimintatapoja sellaisten asioiden suhteen, jotka nykytietämyksen mukaan voidaan todeta huonoiksi ja haitallisiksi käytännöiksi.

Lastensa puolesta olisi toivonut, että silmät aukeasivat, mutta hei - kaikkia ei voi pelastaa ;)

Kiitos mielenkiinnosta ja väkivallatonta syksyä kaikille!

t. VV

Vierailija

ja sitä nää AV-vammat osaaa....

JA toiseksi meitä kurittajia on ollut täällä enemmänkin kuin yksi...

JA tottakai hakkaan näppistä silmät kiiluen, kun olen töissä ja tää on mun duuni.

Vierailija

miten joku osaakin lukea tekstejä niin valikoiden :D

Väkivallan puolustaja poimi tuosta yhdestäkin tarinasta vaan sen henkisen väkivalta-osion ja jätti täysin huomiotta toisen tärkeän pointin: Fyysisestä kurituksesta EI OLLUT MITÄÄN HYÖTYÄ!

Mutta niinhän se on.. kerätään vain ne asiat, jotka itseä miellyttävät ja nostetaan ne esille.

Edelleen vaan mietin, että MIKSEI tuokaan ihminen saa niitä lapsiaan uskomaan ja " tottelemaan" muulla tavalla kuin vitsan avulla?? Minulta kun se edelleenkin onnistuu...

Vai väittääkö piiskaaja, että minun lapseni vain teeskentelevät uskovansa kun hänen lapsensa sen sijaan ihan oikeasti uskovat...

*nauraa, kun ei muutakaan voi*

Vierailija

Isäni oli tavallinen paska duunari(Kuten AV palstailijat ilmaisevat,kun kyseessä on ns.tavallisen työntekijä),mutta EI IKINÄ minua löynyt tai hakannut remmillä

Ja itsekkin olen opiskelujen oheessa paiskunut paskaduunissa ja eipä ole lapseni IKINÄ saanut risusta ei minulta eikä mieheltäni.

Vituttaa vaan tollanen,että tavalliset työläiset automaattisesti tällä paska sakin palstalla on niitä lasten hakkajia!!!

Vierailija:

Lainaus:

Sellainen on laiska ja saamaton. Yleensä myös kouluja käymätön, kuten saamattomat vanhempansakin. Kasvatusmetodit kun yleensä periytyy, kuten myös " duunarius" (parempaa sanaa en keksinyt)

Vierailija

Sinä osasit poimia sen toiseksi olennaisen

Vierailija:

Lainaus:

miten joku osaakin lukea tekstejä niin valikoiden :D

Väkivallan puolustaja poimi tuosta yhdestäkin tarinasta vaan sen henkisen väkivalta-osion ja jätti täysin huomiotta toisen tärkeän pointin: Fyysisestä kurituksesta EI OLLUT MITÄÄN HYÖTYÄ!

Mutta niinhän se on.. kerätään vain ne asiat, jotka itseä miellyttävät ja nostetaan ne esille.

Edelleen vaan mietin, että MIKSEI tuokaan ihminen saa niitä lapsiaan uskomaan ja " tottelemaan" muulla tavalla kuin vitsan avulla?? Minulta kun se edelleenkin onnistuu...

Vai väittääkö piiskaaja, että minun lapseni vain teeskentelevät uskovansa kun hänen lapsensa sen sijaan ihan oikeasti uskovat...

*nauraa, kun ei muutakaan voi*

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

.. että sellaisella henkilöllä, joka ei selviä lapsen kasvattamisesta ilman ruumiillista kuritusta, ei ole ollut oikeaa mallia. Hän toteuttaa samoja menetelmiä joita häneen on käytetty ilman että osaisi kyseenalaistaa niitä.

Lisäksi hän ei osaa vastata siihen, miksi toiset (kuten minä) pystyvät kasvattamaan lapsista reippaita, hyväkäytöksisiä ja kaikin puolin empaattisia ihmisiä ilman lyömistä ja fyysisellä rankaisemisella uhkailua.

t. VV

Ja vaikka olisinkin saanut remmistä, olen myös ihan läheltä seurannut mitä siitä seuraa, kun ei kasvateta remmillä ja tulokset puhuvat puolestaan. Ja kuten jo totesin, remmiä ei tarvitse useaan käyttää. Miten pitkälle itse selviätte puhumalla?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat