autohankinta=vaimolla meni hermot

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

mikäs siinä on,vai oonko ainoa jonka emäntä ei tajuu että miehellä pitää olla auto jota räpeltää..?

Kommentit (14)

Vierailija

*Meillä ei mene rahaa mihinkään harrastukseen tällä hetkellä, koska ylimääräistä rahaa ei ole. Minä jään pian kotihoidontuelle ja se laittaa taloutemme aika pahasti kuralle, kun asuntolainaakin löytyy...

*Aikakin on kortilla ja kumpikaan ei pahemmin vietä aikaa ilman perhettä (jossei miehen työssäkäyntiä lasketa). Imetyksellä oleva vauva, jonka yöt on aika risaisia ei päästä edes minua nukkumaan tarpeeksi. Lisäksi on kaksi muuta alle kouluikäistä lasta, jotka vaativat oman aikansa myös.

Eli kyllä olen varsinainen akka ja meillä eletään todellista pienten lasten perheen idylliä vauva-aikoineen. Tähän elämäntilanteeseen ei mahtuisi ylimääräistä rahaa vievää harrastusta. Sitten jonkun vuoden kuluttua on eri asia. Tosin sitten olisi varmaan rahaa kun palaan töihin, mutta lasten hoitopäivät ja työajat matkaan kuluvine aikoineen laittaa varmaan perheen ajankäytön aika kortille ja minuuttipelillä kuljetaan täällä pääkaupunkiseudun ruuhkissa.

Vierailija

No onhan se tietysti selvä, että jos rahaa ei ole niin silloin sita ei ole, ja silloin harrastusten tulee joustaa. Lahtokohtaisesti oletukseni oli, etta rahaa johonkin harrastamiseen on, ja silloin autot ovat mielestani aivan yhta hyva harrastus mika tahansa muukin. Juu, mut ymmarran; minulla on sama väittely anopin kanssa kokoajan. Hänen mielestään autot yms. harrastuksena ovat seka rahan että ajanhukkaa, mutta pajukoriaskartelu on harrastuksista jaloin. Sattumalta se sattuu olemaan hänen harrastuksensa.

Mita pieniin lapsiin tulee, kuvasit oman elämäntilanteeni; itse olen töissä, vaimo kotona, vauva ja alle kouluikäiset vaativat oman huomionsa. Siitäkin huolimatta sekä isän että äidin pitäisi yrittää löytää sekä oma yksinäinen vapaa-aikansa että aikaa yhdessä. Usein (ei tietysti aina) tämä on järjestettävissä. Meillä ei ole sukulaisten tukiverkkoa, mutta onneksi on MLL, jonka kautta on löytynyt lompakolle sopiva lapsenvahti.

Vierailija

....myös autoja. Vastaan emännän tunnarilla, kun en ole rekisteröitynyt itse.

Meillä harrasteautot ovat yhteiset (2 kpl, 30-35 vuotta vanhat). Minä niitä tosin enemmän käyn laittelemassa, mutta emäntä tykkääkin sinä aikana lukea eli ei ole mustasukkainen autolle ja harrastetallille. Ensi kesänä tosin täytyy sitten katsoa, mihin mobiilitapahtumiin pääsemme, kun vauvaa ei näihin autoihin turvallisuussyistä voi ottaa mukaan.

Käyttöauton kanssa jopa kävi niin, että minä en olisi vielä vaihtanut, kun " vanha" auto ei ollut vielä vanha - takuutakin jäljellä, mutta emäntä halusi esikoisen tuloon varautua ja halusi astetta isomman ja turvallisemman. Joskus näinkin päin.

t. mobiiliharrastaja

Vierailija

Hänen kaveripiirinsä tyttöystävät eivät voi sietää että mies viettää aikaansa niin paljon auton kanssa. Nyt ostimme talon ja sitä remontoidessamme mies miettii että jos myisi auton pois kun ei ole aikaa eikä rahaa enää laitella. Siis meillä molemmilla myös käyttöautot.Minä olin ajatusta vastaan, koska tiedän että tuo auto on hänelle tärkeä, ja että sille on aikaa ja rahaa taas tulevaisuudessa.

Kun olen huomannut että perhe ja koti on etusijalla hänelle, on hyvä että on intohimoja muuhunkin, se on " terapiaa" useimmille miehille.

Ihankuin minulle sisustaminen ja shoppailu :)

Vierailija

Kyllähän joka miehellä " pitää" olla vene,moottoripyörä ja auto. Harrastukseni ed.main kohteisiin on jaksottaista ja juniorini pääsevät samalla sinuiksi tekniikan kanssa. En minä sulkeudu yksin harrastuksiini ja kyllä vaimokin venettämme pesee. Meillä on harrasteluautona (hitsailua vaativa projekti) tipparenu, jota käydään kerho tiloissa pojan kanssa rakentamassa, koko auto on palasina ja joka osa käydään läpi.

Vierailija

...kun auton rakentelusta tehdään perusteltua ja järkevää.

Aikoinaan ydinperheessä ja ekaa vauvaa odotellessa ostin harrasteautoksi Chevy Vanin. Perusteluina oli että Vanissa on tilaa liikkua etupenkiltä takasohvalle vauvaa hoitamaan, ja lastenvaunutkin mahtuivat kyytiin purkamatta. Mikään toinen auto ei voittanut Chevyä näissä silloin tärkeissä ominaisuuksissa. Eikä voita vieläkään.

Nyt kymmenen vuotta myöhemmin uusioperhevirityksien yhteydessä päädyin taas ostamaan uuden Chevy Vanin. Lastenvaunuja ei tarvitse enää kuskailla, mutta kyytiin voi heittää harrastusvälineitä, suksia, mopoja, polkupyöriä... ei tarvitse purkaa ja pakkailla niin kuin mukamas tilavissa farmariautoissa, joita perheellisille niin auliisti markkinoidaan.

Lisäksi tyttöystävä tulee ihan mielellään Vanin kyytiin, koska Webasto huolehtii että auto on aina lämmin kun ollaan lähdössä, tai kun se odottaa kaupan parkkipaikalla. Ja tänään asensin autoon aggregaatin hieromaan 230V sähköä, että saa emäntä käytellä vaikka silitysrautaa ajon aikana jos haluaa. No joo, lähinnä ajattelin kyllä varmistaa että pakkasillakin voimme koska tahansa ladata akkua ja tuottaa sähköä lohkolämmittäjään, niin ei olla enää riippuvaisia lämmitystolpistakaan.

Että näin kun asioita perustellaan, niin ei mitään riitaa tule vaikka auton parissa puuhasteleekin parina iltana viikossa.

Vierailija

mieheni autoharrastusta. Pääharrastus on auton tuunaaminen, mutta pitää kulkupelin myös samalla erittäin hyvässä kunnossa. Ei päästä muita sitä korjaamaan ja kaikki havaittavat viat laitetaan jo ennen niiden ilmaantumista ongelmaksi. Sitä paitsi on itsekin mukava ajella autolla, joka on koko ajan hyvässä kunnossa ja poppi-vehkeet lyövät laudalta monet kotiteatterit. Nyt vasta olen ymmärtänyt mitä musiikin kuunteleminen tarkoittaa. Tosin viehän se rahaa, mutta mies tekee samaa työkseen, joten luontaisetuihin kuuluu, että vehkeet voi ostaa tukkuhinnoin. Varaosiin ei sitten kulukaan paljoa rahaa, sen olen hondan jälkeen huomannut, vaihdettuamme jenkkiautoon. Varaosien hinnat ovat aivan toista luokkaa kuin eurooppalaisissa tai japanilaisissa autoissa. Sitä paitsi, jos saa vähän suitsuttaa, en enää vaihtaisi pientä suurta automaatti-pakettiautoamme mihinkään manuaaliin. Ja takavetoinenhan sen pitää olla!

Itselläni on myös kallis harrastus ratsastus. Haaveissa oma hevonen, joten jos hankintakulut ovat luokkaa 10000-20000 plus joka kuukausi n.600e ylläpitoon, ei tuo autoharrastus enää kuulosta kalliilta.

Vierailija

mieheni harrastaa autoja...käyttää niihin Omat rahansa ja se on mielestäni ihan ok. ( kunhan ensin käytetään perheen menoihin ja loput mitä jää jos jää omiin harrastuksiin). Ajan käyttö sitten perheen ja autojen välillä on toinen juttu, mutta kumpikin luopuu välillä harrastuksistaan perheen takia. Sitäpaitsi mies harrastaa kotona, joten ollaan kumpikin kuulolla ja näkösällä toisillemme :)

Voisi olla mukavaa kokeilla itsekkin talvella jäärataa ja paistaa pellolla makkaraa :D

Vierailija

Sorry hyppäys isien palstalle, mutta en minäkään pitäisi, jos mieheni ostaisi auton rävellettäväksi. Tämä siitä syystä, että siinä menisi:

*rahaa, jota voisi käyttää johonkin muuhun

*miehen aikaa, jota voisi käyttää perheen kanssa

Auton ostamisessa minuun purisi parhaiten:

*Seksi, joka saa olon hyväntuuliseksi ja ymmärtäväisemmäksi toista kohtaan

*Järkisyyt perustella miksi tarvitsee auto ostaa (esim. meillä dieselin pienempi hinta tai toinen auto minun käyttööni tms.)

*Suora myöntäminen että mies haluaa autosta oman harrastuksen

-En siis osaisi kieltäytyä kunnon seksin jälkeen miehen perusteluista kuinka perhe hyötyisi autosta ja mies kertoisi kaihoisasti kaipaavansa omaa harrastusta...

P.S. Meillä mies on väläytellyt veneen hankintaa ja joskus moottoripyörää. Kumpikin on teilattu, tosin vene on luvattu miehelle tyylillä sitten kun meillä rahaa (palaan taas työelämään) ja lapset isompia ja ottaa niitä sitten välillä kalaan mukaan. Eli on tuo vaimollisen miehen elämä tiukkaa kuria...

Vierailija

Mihin kukakin haluaa panostaa. Puolisoillakin voi olla tästä eri käsityksiä. Toiselle harrastus voi olla tärkeä, toisille parisuhteen kahdenkeskinen aika, toisille lasten kanssa olo. Jotkut onnistuvat kai sitten yhdistämään kaikki. Meillä arvotan lapset (mitä pienempiä sitä enemmän) aika ylös ja en näe sellaista syytä tässä elämäntilanteessa, että ulkopuolisiin hoitajiin tarvitsisi turvautua. Tosin tämä vaatii myös sitten siltä mieheltä osansa.

Eikö miehet osaltaan itse ole akkansa valinneet? Toiset tykkää kai enemmän joustavista ja ymmärtävistä naisista, toiset voi sitten tykätä vahvaluonteisemmista. Puolensa ja puolensa kummissakin.

Vierailija

Insinööriäiti:

Lainaus:

Sorry hyppäys isien palstalle, mutta en minäkään pitäisi, jos mieheni ostaisi auton rävellettäväksi. Tämä siitä syystä, että siinä menisi:

*rahaa, jota voisi käyttää johonkin muuhun

*miehen aikaa, jota voisi käyttää perheen kanssa

Miksi auton " ravellys" on huono harrastus?

* rahaa menee kaikkiin muihinkin harrastuksiin, ja se on ihan ok

* miehen, niinkuin naisenkin, on terveellista kayttaa aikaa valilla muuhunkin kuin oman perheen parissa pyorimiseen

Vierailija

Kaverin muijalta onki mennyt hermot, mutta sen alan ymmärtää kun pihassa on jo ennestään kymmenen autoa. Minua ei haittaisi yhtää jos ukko ostelisi autoja. Ei ainakaa tarttis itte ostaa ja sais omassa piha piirissä harrastaa. Lisäksi ukko sais laittaa siihen omat rahat, ei se multa ole sitten pois.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat