Käynistys>hätäsektio?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kysymys, että kenellä on käynnistetty synnytys, mikä on päätynyt hätäsektiolla? Ainakin B vauvan kohdalta?

Kommentit (5)

Vierailija

Synnytys käynnistettiin rv39. A-vauva syntyi alateitse suht helposti. Pian sen jälkeen luiskahti B-vauvan napanuora esiin. Sitä ei saatu pois edestä kun vauva alkoi jo puskea itseään maailmaan joten siitä lähdettiin hätäsectioon. Oliko syynä käynnistys? En tiedä mutta tuskinpa.

Vierailija

ja eivät ruvenneet syntymään joten seuraavana päivänä käynnistykseen ja molemmat tytöt syntyivät alateitse ja terveinä rv35.

Vierailija

Verenvuodosta johtuen ajateltiin käynnistää synnytys kunnolla kalvot puhkaisemalla..aloin vuotaa hurjasti verta ja A vauvan sydänäänet heikkenivä rajusti.Päädyttiin hätäsektioon ja molemmat vauvat saatiin terveinä ulos=)

Vierailija

Rv 33 meni lapsivesi ja käynnistivät, vaikka B:llä erittäin vaikea kasvuhäiriö ja painoarvio alle kilon. Sydänäänet heikkenivät rajusti muutaman kerran ja siirto kiireelliseen sektioon. Onneksi, sillä A:lla oli napanuora kaulan ympärillä, molemmat selvisivät ja pelastuivat.

Vierailija

Mulla käynnistettiin synnytys A:n pysähtyneen kasvun vuoksi. Synnytyksen aikana A:n sydänäänet laskivat supistusten kohdalla, ja lopulta alkoi happiarvotkin laskea, joten mentiin hätäsektioon (olin jo siinä vaiheessa melkein täysin auki).

Syytä tapahtuneelle ei kukaan osannut sanoa, mutta itse epäilen, että johtui A:n kalvokiinnitteisestä napanuorasta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat