Onko muut yksinhuoltajat törmänneet tälläiseen asenteeseen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli jos liikut ilman lasta esim. kaupassa. lapsi on kipeä tai vain muuten kotona ja ei ole sinun mukana, niin vastaan tulevat tuttavat heti kyselevät lapsen perään. jos vastaat että on kotona, niin heti kysellään onko sillä varmasti hoitaja... meillä tätä tapahtuu tosi usein ja lapsi ei oo koskaan ollut yksin tai ilman valvontaa. tuo kysely alkaa olla tosi rasittavaa. Jos vaikka meen käymään jossain minne lasta ei oikein voi ottaa ja lapsella on kotona hoitaja. Ni melkein aina tulee joku tuttu vastaan joka kyselee lapsen perään. Tekis mieli vastata et huolehdi omista asioista. Eli yksinhuoltaja ei vissiin sais liikkua yksin mihinkään.

Kommentit (6)

Vierailija

joo. Olen kyllä ollut jo yli vuoden yksinhuoltaja ja varsinkin sellaset tuttavat jotka itse ovat vaki suhteessa kyselevät et onko uutta äijää löytynyt. Kuittaan vaan et kyllä se sit kolahtaa kun kohdalle osuu.

Tällä hetkellä en edes oo kovin innokas ettiin uutta miestä ja sekin kovasti muita ihmetyttää. Mut kuljen kuitenkin jonkun verran baareissa

Sukulaisten suusta kautta rantain oon kans saanu kuulla et " heitin" hyvän miehen menemään. Vaikka se oli se joka lähti

Vierailija

Todellakin!pahinta tuossa on se voivottelu siitä että kun ei ole miestä. Olenkin siihen aina vastannut että, minullahan on jo lapsi, mihin minä sitä miestä enää tarvitsen. silloin aluksi kun olin tuore äiti, ihmisten sanat sattui tosi paljon. Oli aina ihan rikollinen olo jos oli jossain ilman vauvaa. Kerran kun olin baarissa, minulle sanottiin päin naamaa että olen huono äiti kun istun siinä.että helpolta pohjalta voi ihmisen tuomita. Se oli mielestäni kaikkein negatiivisin kokemus koko äidiksi tulemisessa, yhtäkkiä kaikilla on oikeus arvostella sinua ja käytöstäsi ja sanoa sen vielä mielllään isossa porukassa niin että varmasti takanakin kuullaan. Nykyisin olen ihan ok asian kanssa, siihen tottuu ja minua säälittää ne ihmiset jotka piikittelee tahallaan. Tajusin myöhemmin että yleensä ne jotka kommentoivat käytöstäni tms ikäövää ovat itse lapsettomia!eli ei minkäänlaista kokemusta äitinä olemisesta tai saati sitten yksinhuoltajuudesta. Ja sen lisäksi tajusin myös sen että he olivat kateellisia minulle. Olihan minulla jo vauva ja heillä ei. Elämäni oli muuttunut ja mennyt eteenpäin, heidän junnasi paikallaan. Tottakai oli myös niitä sanojia joilla oli lapsia itselläänkin, mutta silloinkin on vaan suodatettava paskanjauhajat ja tärkeilijät pois. Muutama tuttu jotka epäilivät äidin taitojani ja puhuivat minulle ja minusta paskaa, ovat myöhemmin itse " joutuneet" (päässeet) yksinhuoltajiksi tai saaneet lapsen ja pikkaisenko silloin on ääni muuttuunut kellossa. Yhä silti odotan anteeksipyyntöä...vitsi, vitsi. Tekee hyvää kun näkee ihmisten tajuavan olleensa väärässä..kihi, kihi..Sanottakoon vielä ärsyttävien kyselijöiden puolustukseksi, että ehkä he kyselevät siksi että se kuuluu asiaan tokaista aluksi- missäs lapsi? kun ei muutakaan kysymistä keksitä. eivät he välttämättä tajua mitä itse asiassa kysyvät. Ja joskus ihmisillä on aihetta huoleen, aiheellisesti, toivottavasti jatkossa epäilykset eivät aina ainoastaan kohdistu meihin sinkkuäiteihin. Mutta PEACE and LOVE to you, koita jaksaa ja oppia elämään asian kanssa..

Vierailija

Olin ennen yksin tyttäreni kanssa, nyt olen mennyt naimisiin ja meillä on poika. AINA kun olin jossain (varsinkin baarissa) ihmiset heti ensimmäiseksi kysyivät että missä tyttö on. Joskus vastasin piruuttani että odottaa narikassa sillä aikaa kun äiti vetää lärvit. Saat myös tottua että sinulta kysytään usein, oletko vieläkään LÖYTÄNYT ketään miestä ja miten aion selittää lapselle ettei hänellä ole isää. Myöskin sinussa on jotain vikaa kun et ole pystynyt PITÄMÄÄN miestä. Yksinhuoltajia taidetaan pitää hieman kevytkenkäisinä ja jotenkin moraalittomina. Ja huonoina äiteinä. Nyt kun olen naimisissa tälläistä ei koskaan kysytä.

Vierailija

mutta niin vain multakin kysellään samaa, jos kaikki tenavat eivät ole mukana.

Useimmat kyselijät eivät hoksaa, miltä kuulostavat. Näin väitän. Itsekin sorrun joskus kyselemään lapsen hoitojärjestelyistä, nyt tajuan onneksi, että se voi olla loukkaavaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat